5 سایت حساس کشور که در سال 1402 هک شدند

به‌طور کلی امنیت در دنیای وب از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که همه کاربران باید به آن توجه کنند.

5 سایت حساس کشور که در سال 1402 هک شدند

در واقع چه سایت حساس کشوری باشد چه یک کسب‌وکار کوچک اینترنتی، هکرها همیشه در کمین هستند. پس باید از سرور و ابزارهای مناسبی استفاده کنیم تا امنیت آن‌ها را افزایش دهیم. در ادامه سایت‌های مهمی را معرفی می‌کنیم که به‌دلیل بی‌توجهی به تامین امنیت شبکه هک شدند.

هک شدن سایت ریاست جمهوری

هر چند دولت هک شدن این سایت را تایید نکرد اما در خرداد امسال سرورهای وب‌سایت ریاست جمهوری از دسترس خارج شدند. مدیر کل روابط عمومی پس از این اتفاق آن را ناشی از تکمیل پروژه ارتقای امنیت دانست.

این در حالی است که با از دسترس خارج شدن سایت، اسناد محرمانه‌ دولتی نیز انتشار یافتند. البته به‌دلیل عدم تایید دولت نمی‌توان صحت این اتفاق را به‌طور کامل تایید کرد.

با توجه به این که سایت‌های مهم کشوری نیز در معرض خطر حملات سایبری هستند همه افراد باید از سرورها و تجهیزات افزایش امنیت استفاده کنند که شرکت های معتبر می توانند در این مسیر به کاربران کمک کنند.

هک سایت ریاست جمهوری

هک شدن سایت بیمه 

یکی از دیگر سایت‌هایی که در طول چند ماه اخیر با حملات سایبری مواجه شد سازمان بیمه است. در واقع باید گفت اطلاعات 18 شرکت بیمه هک شدند و حدود 115 میلیون رکورد اطلاعات به‌دست افراد سودجو افتاد.

اطلاعات مشتریان شرکت بیمه که شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس، نام پدر و موارد هویتی دیگر بود توسط گروه‌های هکری در سطح اینترنت به‌فروش گذاشته شدند. رخ دادن این اتفاقات در اثر بی‌‌‌توجهی به افزایش امنیت دیتابیس و استفاده از سرورهای نامناسب است.

هک شدن سایت وزارت خارجه ایران 

دیگر سازمان حساس کشوری که در سال اخیر با حمله هکرها مواجه شد سایت وزارت خارجه است. البته سخنگوی این سازمان، دسترسی هکرها به اطلاعات مهم و امنیتی را رد کرد و تاکید داشت که حملات سایبری تنها متوجه سایت اطلاع‌رسانی شده است.

این حمله که توسط یک گروه سایبری صورت گرفت درز اطلاعات امنیتی سازمان را به‌دنبال داشت. از جمله مواردی که مورد حمله قرار گفت می توان به چارت سازمانی و کدهای مکاتبات، لیست پلاک‌های محرمانه خودروها، لیست کل پرسنل با مشخصات و لیست 6هزار و 432 نفر با کد ویژه پرسنلی اشاره کرد.

هر چند سخنگوی وزارت خارجه این اطلاعات را جعلی دانست، با این حال متوجه می‌شویم حتی سایتی مانند وزارت خارجه با وجود تدابیر امنیتی در معرض تهدید هکرها قرار دارد. پس برای افزایش امنیت سایت‌ها باید از سرورهایی با بهترین پروتکل‌های امنیتی استفاده کرد. ‌

هک سایت وزارت خارجه

هک شدن سایت وزارت علوم 

سایت دیگری که به‌دلیل عدم توجه به خطرات حملات سایبری و استفاده از سرورهای نامناسب، توسط گروه‌های سایبری معاند از دسترس خارج شد سایت وزارت علوم است.

هک دیتابیس های شرکت تپسی

تپسی از شرکت‌های مهم و دومین تاکسی‌سرویس پرطرفدار ایرانی است که افراد زیادی از خدمات آن استفاده می‌کنند. این شرکت از آنجایی در این لیست قرار گرفته که اطلاعات کاربران بسیاری در آن وجود دارد.

شرکت تپسی نیز از حملات سایبری در امان نماند. با دسترسی هکرها به دیتابیس‌های این برنامه اطلاعات هویتی و مکانی بیش از 27 میلیون مسافر به‌دست هکرها افتاد. هدف از انجام این کار اخاذی و دریافت مبلغی سنگین جهت عدم افشای اطلاعات بود.

عدم استفاده از سرورهای پیشرفته و ابزار امنیت شبکه از مواردی هستند که می‌توانند سرقت اطلاعات را به ‌همراه داشته باشند. با صرف‌ هزینه‌های مناسب و خرید سرورهای قدرتمند از شرکت های مورد اعتماد می‌توانید دیتابیس خود را از حملات سایبری در امان نگه دارید.

خرید سروری ایمن

یکی از مهم‌ترین عواملی که زمینه موفقیت شما را در دنیای وب فراهم می‌کند امنیت است. در واقع حتی اگر گسترده‌ترین کسب‌وکار اینترنتی را داشته باشید اگر امنیت آن تامین نباشد، در اثر حمله هکرها ممکن است تمام تلاش‌های شما از بین‌ برود.

شرکت نت پرداز با ارائه سرورهای ایمن شرکت اچ ‌پی‌ و همچنین تجهیزات مختلف برای افزایش امنیت اطلاعات به شما در گسترش شرکت، سازمان و کسب‌وکاری که دارید کمک می‌کند. در واقع برای کاربرانی که می‌خواهند بدون نگرانی بابت هک شدن اطلاعات تنها به گسترش کسب‌وکار بپردازند خرید این سرورها ضروری است.

جمع‌بندی

هر سازمان یا کسب‌وکاری که در بستر اینترنت فعالیت دارد در معرض خطر حمله هکرها است. این موضوع حتی سازما‌ن‌های حساس کشور را تهدید می‌کند. به همین دلیل شرکت نت پرداز اقدام به عرضه سرورها و تجهیزات افزایش امنیت شبکه کرده است.

با توجه به هک سایت‌هایی مانند ریاست جمهوی، بیمه، وزارت علوم، وزارت خارجه و شرکت تپسی باید بدانید که کسب‌وکار شما نیز در معرض خطر است. از این رو می توانید با خرید سرور اچ پی امنیت آن را افزایش دهید. 

 

ارسال نظر