سرویس اشتراکی ویندوز ۱۰ معرفی شد؛ برای دریافت آپدیت، پول بدهید

کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با خرید سرویس اشتراکی، از سال ۲۰۲۵ به‌بعد هم به‌روزرسانی امنیتی دریافت کنند.

سرویس اشتراکی ویندوز ۱۰ معرفی شد؛ برای دریافت آپدیت، پول بدهید

مایکروسافت به کاربرانش امکان می‌دهد که با تهیه‌ی سرویس ESU (مخفف Extended Security Updates) همچنان به‌روزرسانی امنیتی در ویندوز ۱۰ دریافت کنند؛ حتی پس از پایان پشتیبانی رسمی از این سیستم‌عامل در سال ۲۰۲۵.

غول نرم‌افزاری صنعت فناوری معمولاً به‌روزرسانی‌های امنیتی پولی را صرفاً در‌دسترس سازمان‌هایی قرار می‌دهد که به استفاده از نسخه‌های قدیمی ویندوز نیاز دارند؛ اما حالا تصمیم گرفته است که چنین سرویسی را برای کاربران عادی نیز منتشر کند.

این نخستین‌باری است که مایکروسافت سرویس اشتراکی مبتنی‌بر ویندوز برای کاربران عادی معرفی می‌کند. برخی از افشاگران گفته بودند که ممکن است زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ تمدید شود؛ اما مایکروسافت با رونمایی سرویس ESU رسماً به این شایعه‌ها پایان داد.

مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که به‌شدت توصیه می‌کند کاربران سراغ ویندوز ۱۱ بروند؛ اما کسانی که به هر دلیلی امکان نصب ویندوز ۱۱ را ندارند و می‌خواهند به استفاده از ویندوز ۱۰ ادامه دهند، می‌توانند سراغ تهیه‌ی سرویس اشتراکی ESU بروند.

به‌روایت مایکروسافت، ESU شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی حیاتی به‌مدت سه سال است و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید یا تغییرات طراحی را شامل نمی‌شود. فعلاً به قیمت این سرویس اشتراکی اشاره نشده است.

مایکروسافت قبلاً اعلام کرده است که پشتیبانی نرم‌افزاری ویندوز ۱۰ را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) به‌پایان می‌رساند؛ یعنی حدوداً ۱۰ سال پس از انتشار اولیه‌ی این سیستم‌عامل.

ویندوز ۱۰ هنوز به‌صورت گسترده استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شده بود عده‌ای تصور کنند که مایکروسافت مدت‌زمان پشتیبانی از این سیستم‌عامل را تمدید می‌کند.

منبع: آخرین خبر

 

ارسال نظر