آموزش تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 و 10 (افزایش و کاهش)

با آموزش تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 و 10 همراه کلیک باشید تا این مشکل را با دو روش ساده حل کنید.

آموزش تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 و 10 (افزایش و کاهش)

روش‌های تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 و 10

سرعت ماوس رابطه مستقیمی با اعصاب کاربر دارد! کندی ماوس باعث می‌شود مکان‌نما خیلی دیر به مقصد برسد. در مقابل، اگر سرعت ماوس زیاد باشد، مکان‌نما سریع از روی گزینه موردنظر عبور می‌کند. هر دو حالت باعث اختلال در عملکرد کاربر و هدر رفتن زمان می‌شود.

با آموزش تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 و 10 همراه کلیک باشید تا این مشکل را با دو روش ساده حل کنید.

۱. تغییر سرعت ماوس از طریق تنظیمات

برای تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 یا 10 می‌توانید وارد Settings شده و با مراجعه به بخش‌های مختلف، به قسمت تنظیم ماوس برسید. ولی در عوض کافیست روی آیکون ذره‌بین در نوار افزار (ویندوز 11) یا نوار جستجو (در ویندوز 10) کلیک کنید تا جستجوی ویندوز در مقابل شما باز شود.

سپس کلمه Mouse را در کادر جستجو تایپ کرده و بعد از بین نتایجی که به شما نشان داده می‌شود، روی Mouse Settings کلیک کنید. با این کار مستقیما به بخش تنظیمات ماوس هدایت می‌شوید.

تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 - تنظیمات ماوس

دومین گزینه از بالا، Mouse Pointer Speed (در ویندوز 11) یا Cursor Speed (در ویندوز 10) است که باید روی آن کلیک کنید. این گزینه، سرعت ماوس را تنظیم می‌کند.

نحوه بالا بردن سرعت ماوس و کم کردن سرعت ماوس در ویندوز

برای افزایش سرعت ماوس، کلیک را روی دکمه لغزنده نگه داشته و به سمت راست بکشید. برای کاهش سرعت ماوس، کلیک را روی دکمه لغزنده نگه داشته و این بار به سمت چپ بکشانید تا در نهایت سرعت مطلوب ماوس را حس کنید.

همچنین بخوانید: آموزش غیرفعالسازی فرایندهای غیرضروری در ویندوز 10 و 11

۲. ت نظیم سرعت ماوس از طریق کنترل پنل

یکی دیگر از راه‌های تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11 یا 10، مراجعه به بخش کنترل پنل است. برای شروع، مجددا با کلیک روی آیکون ذره‌بین و تایپ کردن عبارت Mouse Speed در کادر جستجو، گزینه Change the Mouse Pointer Display or Speed را انتخاب کنید.

تنظیم سرعت ماوس از طریق کنترل پنل

بدین ترتیب وارد تب Pointer Options در پنجره Mouse Properties می‌شوید که در بخش کنترل پنل قرار دارد. در دسته Motions، دکمه لغزنده را به سمت چپ (کاهش سرعت) یا راست (افزایش سرعت) بکشید تا سرعت ماوس تنظیم شود.

پس از رسیدن به سرعت مطلوب، روی دکمه Apply کلیک کنید.

تغییر سرعت ماوس در ویندوز 11

حتما بخوانید: با بهترین لوازم جانبی پی سی آشنا شوید

ارسال نظر