آموزش دراپ شیپینگ رایگان؛ آشنایی با الفبای تامین و فروش

ورود به دنیای هیجان‌انگیز تجارت آنلاین در دنیایی که اینترنت یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های آن است آرزو و هدف خیلی از افراد شده است.

آموزش دراپ شیپینگ رایگان؛ آشنایی با الفبای تامین و فروش

از میان روش‌های مختلفی که می‌توان به کمک آن‌ها به دنیای کسب‌وکار آنلاین وارد شد و در آن فعالیت کرد، دراپ شیپینگ یکی از ساده‌ترین‌ و کم‌ریسک‌ترین روش‌هاست که می‌توان با صرف زمان و انرژی و سرمایۀ اندک به سود بسیار زیادی رسید. دراپ شیپینگ درواقع نوعی خرده‌فروشی آنلاین و واسطه‌شدن میان مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان است که اولین گام در شروع آن دیدن آموزش‌های لازم و آگاهی از چندوچون کار است. با ما همراه باشید تا در این مطلب به آموزش دراپ شیپینگ دلاری و نحوۀ فعالیت در این حوزه بپردازیم.

روش کار در دراپ شیپینگ

پیش از هر چیز باید بدانید دراپ شیپینگ چیست و چطور عمل می‌کند. این کسب‌وکار در واقع راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین بدون نیاز به انبارکردن محصولات است که به شکل زیر انجام می‌شود:

ساخت وب‌سایت فروشگاهی

در گام اول شما باید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که بتوانید با آن به فعالیت بپردازید. این فروشگاه را می‌توانید به کمک افزونه‌هایی مانند شاپیفای، ووکامرس و کلیک فانل طراحی و راه‌اندازی کنید و کار خود را شروع کنید.

همکاری با تامین‌کنندگان

بعد از آماده‌شدن فروشگاه آنلاینتان که درواقع یک وب‌سایت فروشگاهی است حالا باید به دنبال تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان محصولات مختلف باشید. در این مرحله با توجه به حوزۀ فعالیت و فروش خود باید به سراغ تامین‌کنندگان بروید و با آن‌ها دربارۀ همکاری و بستن قرارداد و تعیین سود و... مذاکره کنید و به توافق برسید.

انتخاب محصولات

پس از انتخاب تامین‌کنندگان حال وقت آن است که محصولات موردنظرتان را انتخاب کنید. در دراپ شیپینگ شما به خرید محصولات از تولیدکننده و نگهداری از آن‌ها در انبار نیاز ندارید و با تامین‌کنندگانی همکاری می‌کنید که محصول را برای شما نگه می‌دارند و آن را مستقیماً برای مشتری ارسال می‌کنند.

معرفی محصولات در فروشگاه

پس از آنکه مشخص کردید چه محصولاتی را می‌خواهید در فروشگاه خود به فروش برسانید باید آن محصولات را در وب‌سایت خود قرار بدهید. معرفی محصولات معمولا در یک پست حاوی عکس و متن و مشخصات دقیق محصولات و قیمت آن‌ها انجام می‌شود که باید کیفیت و جاذبۀ کافی را داشته باشند تا مشتریان به خرید آن‌ها ترغیب شوند.

گرفتن سفارش از مشتری

پس از آنکه شما محصولات را در وب‌سایت خود قرار دادید و اطلاعاتشان را منتشر کردید، مشتریان می‌توانند در فروشگاه آنلاین شما محصولات مورد نیازشان را جست‌وجو کنند و ثبت سفارش انجام بدهند.

ارسال محصول از سمت تامین‌کننده

پس از ثبت سفارش مشتریان وقت آن است که اطلاعات سفارش‌ها برای تامین‌کنندگانی مانند علی بابا ارسال شود تا آن‌ها مستقیماً محصولات را برای مشتری بفرستند. وظیفۀ حمل و نقل و ارسال محصول با شما نیست.

علی بابا از تامین کنندگان دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ چه مزایایی دارد؟

دراپ شیپینگ یکی از ساده‌ترین نوع از انواع کسب‌وکارهای اینترنتی است که مزایای بسیاری دارد و برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • به ابزار کمی نیاز دارد و با یک وب‌سایت فروشگاهی انجام می‌شود
  • به انبارکردن و نگهداری محصولات نیاز ندارد
  • مسئولیت حمل و نقل و ارسال محصولات بر عهدۀ تامین‌کنندگان است
  • فرصت فروش طیف وسیعی از محصولات را با کمترین هزینه فراهم می‌کند
  • محدودیتی در انتخاب محصولات برای فروش وجود ندارد
  • سود مناسب و قابل ارتقا دارد

چرا آموزش دراپ شیپینگ مهم است؟

لازمۀ ورود به هر کاری آگاهی از فرایند کار و نکات مهم آن است تا به بهترین شکل ممکن انجام شود. نبود این آگاهی می‌تواند موجب بروز ضرر و حتی شکست کسب‌وکار شود. اگر بخواهیم مروری بر دلایل اهمیت آموزش و شرکت در دوره دراپ شیپینگ داشته باشیم، دلایل زیر از مهم‌ترین‌ موارد هستند:

  • دانش و مهارت شما بالا می‌رود

یکی از مهم‌ترین نتایج آموزش دراپ شیپینگ افزایش دانش و مهارت شما در خصوص این کسب‌وکار است. شما می‌توانید با دیدن این آموزش‌ها دانش فنی و تجربی خود را دربارۀ چگونگی برقراری و حفظ ارتباط با تامین‌کنندگان، مدیریت محصولات و موجودی فروشگاه، بازاریابی و ارتباط موثر با مشتریان بالا ببرید.

  • میزان خطرات و خطاهای حین کار کاهش پیدا می‌کند

وقتی شما در زمینۀ دراپ شیپینگ آموزش‌های لازم را ببینید این آموزش‌ها شما را با چالش‌ها و مسائلی که با آن روبه‌رو خواهید شد، آشنا می‌کنند. به این ترتیب شما نه‌تنها از بروز مشکلات مختلف جلوگیری خواهید کرد که آمادگی‌های لازم برای مواجه‌شدن با آن‌ها را نیز به دست می‌آورید و می‌توانید با کمترین آسیب و ضرر از آن‌ها عبور کنید و به حلشان بپردازید.

  • با ابزارها و پلتفرم‌های لازم آشنا می‌شوید

آموزش دراپ شیپینگ شما را با انواع ابزارهای لازم برای کار در این حوزه آشنا می‌کند که می‌توانید به کمک آن‌ها فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی و مدیریت کنید و در کمترین زمان به سود خوبی برسید.

  • می‌توانید در بازار با رقیبان خود بهتر رقابت کنید

از دیگر دلایل اهمیت آموزش دراپ شیپینگ این است که شما را با وضعیت کنونی بازار، تغییرات آن، رقبا و سطح آن‌ها و ترفندهایی که برای موفقیت نیاز دارید آشنا می‌کند و به کمک آنچه آموخته‌اید می‌توانید استراتژی مناسبی برای کار خود در نظر بگیرید و با به‌روزترین شیوه‌ها فعالیت خود را پیش ببرید.

مهارت‌های لازم برای شروع دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ نیز مثل هر کسب‌وکار دیگری برای شروع به مهارت‌هایی نیاز دارد که بدون آن‌ها فعالیت در این حوزه یا ممکن نیست یا به سرانجام خوبی نمی‌رسد. بنابراین آگاهی از آن‌ها و آموختنشان از طریق آموزش دراپ شیپینگ امری ضروری است. این مهارت‌ها عبارتند از:

آشنایی با ابزارهای آنلاین

مهم‌ترین و ضروری‌ترین مهارت لازم برای فعالیت در این حوزه توان کارکردن با ابزارها و پلتفرم‌های آنلاینی مثل شاپیفای، ووکامرس، ابزارهای تحلیلی و مدیریتی است که به شما در راه‌اندازی و مدیریت فروشگاهتان کمک می‌کند.

بازاریابی خوب

از دیگر مهارت‌های لازم برای توفیق در کسب‌وکار دراپ شیپینگ توان بازاریابی و جذب مشتری است. بازاریابی شامل کلیۀ فعالیت‌های مربوط به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و بهره‌گیری از بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) است.

ارتباط موثر با مشتریان

علاوه‌بر 2 مهارت قبلی وقتی وارد چنین کاری می‌شوید و با مشتریان در تعامل هستید باید بتوانید به‌خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. پاسخگویی درست و کامل به مشتریان، پیگیری مشکلات مشتریان و حل آن‌ها، ایجاد یک تجربۀ مثبت و خوب در خرید برای آن‌ها از مسائلی هستند که شما باید نسبت به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید و مهارت‌های ارتباطی خود را افزایش دهید.

مهارت‌های گفته‌شده به شما کمک می‌کند که بتوانید فروشگاه آنلاین خود را به‌خوبی مدیریت کنید و از رقبا پیشی بگیرید و در کسب‌وکار خود به موفقیت زیادی برسید.

اشتباهات رایج در دراپ شیپینگ

از آنجا که دراپ شیپینگ که یکی از راه‌های کسب درامد دلاری بدون سرمایه می‌باشد، کسب‌وکاری نوپا در ایران است و هنوز افراد زیادی با آن آشنا نیستند اطلاعاتی که دربارۀ آن وجود دارد کم است و اندک مراجعی مثل myfxzone در زمینۀ آموزش دراپ شیپینگ فعالیت می‌کنند. به همین دلیل آگاهی افراد مختلف در خصوص این فعالیت کم است و باعث بروز برخی اشتباهات می‌شود. این اشتباهات رایج عبارتند از:

  • انتخاب تامین‌کنندگان نامناسب که باعث ارائۀ محصولات کم‌کیفیت و تاخیر در ارسال می‌شود
  • پشتیبانی ضعیف و غیراصولی و نادیده‌گرفتن خدمات مشتریان
  • قیمت‌گذاری نامناسب و بیش از حد بالا یا پایین
  • تحقیقات ناکافی که منجر به عدم شناخت بازار و برنامه‌ریزی ناکارآمد می‌شود

اشتباهات رایج در دراپ شیپینگ

سخن پایانی

دراپ شیپینگ یکی از انواع روش‌های فعالیت در بازار آنلاین است که  در آن شما با ساخت یک فروشگاه آنلاین فرصتی فراهم می‌کنید که محصولات مختلف از انبار تامین‌کنندگان مستقیماً به دست مصرف‌کنندگان برسند. این شیوۀ فروش محصول یکی از ساده‌ترین شیوه‌های فروش آنلاین به شمار می‌رود که البته با وجود سادگی کار، قبل از ورود به آن باید آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید با چالش‌های کار به خوبی مواجه شوید. در این مطلب به آموزش دراپ شیپینگ و آنچه لازم است در این زمینه بدانید پرداختیم.

 

ارسال نظر