سقوط سهام وال استریت در معاملات پر نوسان

سهام وال استریت روز سه شنبه با افت شدیدی روبه رو شدند و بر همین اساس امروز قرار است جلساتی بر پایه تغییر سیاستگذاری فدرال رزرو برگزار شود.

سقوط سهام وال استریت در معاملات پر نوسان

سارا کلاری: بازارهای ایالات متحده با پایین آمدن سهام وال سنت پر نوسان شده و تلاطم در معاملات موج می زند.

بر اساس گزارش Cnbc به گفته معامله گران در طبقه NYSE در نیویورک اما به آینده خوش بین است. پالو آلتو با پیش‌بینی خوش‌بینانه شاخص ها را برای آینده صعودی رقم می زند.

این در حالی است که روز گذشته (20 اوت)  شاخص‌های اصلی وال استریت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه، پیش از برگزاری سمپوزیوم در جکسون هول در اواخر این هفته و دقایقی پس از نشست ماه گذشته فدرال رزرو که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره در سپتامبر ارائه دهد، سقوط کرد.

هفت بخش از 11 بخش عمده S&P با کاهش 2.4 درصدی، با انرژی (SPNY) پایین‌تر معامله می‌شوند. سهام تراشه نیز تحت فشار با شاخص فیلادلفیا Semiconductor (.SOX) قرار گرفت و 1.1% کاهش یافت.

معامله گران مشتاقانه منتظر هر گونه اشاره پاول در مورد کاهش نرخ بهره در نشست آتی فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند، هنگامی که او سخنرانی خود را در سمپوزیوم اقتصادی سالانه در جکسون هول در روز جمعه ایراد می کند.

وین تین، مدیر عامل جهانی، "ما انتظار داریم پاول جدول کاهش ماه آینده را تنظیم کند و در عین حال بر ماهیت تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو وابسته به داده ها تاکید کند و از هر نوع تعهد قبلی به مسیر تسهیل تهاجمی عقب نشینی کند." رئیس استراتژی بازار در Brown Brothers Harriman در یادداشتی نوشت.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا و مایکل بار، معاون نظارت فدرال رزرو،روز سه شنبه صحبت خواهند کرد، در حالی جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه برگزار می شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر به 73.5 درصد می رسد، در مقایسه با کاهش تقریباً زوج بین 50 و 25 واحد در ثانیه که یک هفته پیش مشاهده شد.

روز دوشنبه، S&P 500 (.SPX)،نزدک (IXIC)، سودهای طولانی مدت را تا هشتمین جلسه متوالی باز می کند، طولانی ترین روند برد آنها در سال جاری، پس از مجموعه داده های اخیر در مورد سلامت اقتصادی و افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره در نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر بود.

بر اساس نظرسنجی رویترز از استراتژیست های بازار که نشان می دهد در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاهش گسترده نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده هستند. رشد هوش مصنوعی در حال از دست دادن است، انتظار می رود S&P 500 در پایان سال، نزدیک به رکوردهای فعلی معامله شود.

روز گذشته میانگین صنعتی داوجونز (DjI)، 127.71 واحد یا 0.31 درصد کاهش یافت و به 40768.82 رسید و Nasdaq Composite (.IXIC)، 69.11 امتیاز یا 0.39 درصد از دست داد و به 17807.67 رسید.

بوئینگ (BA.N)، پس از اینکه سازنده خطوط هوایی پروازهای آزمایشی مدل‌های 777-9 خود را متوقف کرد، در حالی که در انتظار صدور گواهی بود، پس از اینکه قطعه‌ای بین موتور و ساختار هواپیما در طول بررسی تعمیر و نگهداری انجام نشد 5 درصد کاهش یافت.

تب جدید لوو (LOW.N)، پس از کاهش سود سالانه و پیش‌بینی فروش، نزدیک به 1% سقوط کرد، که بازتابی از رقیب بزرگتر Home Depot (HD.N) بود.

از طرفی سهام S&P 500 36 رکورد جدید در 52 هفته گذشته داشته و هیچ کاهش جدیدی را ثبت نکرد در حالی که نزدک کامپوزیت 59 اوج جدید و 48 کاهش جدید را ثبت کرد.

 

ارسال نظر