تمامی معاملات خودرویی آنلاین می شود

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: مرحله خرید و فروش برخط در حال انجام شدن است و در صورت محقق شدن، معاملات خودرویی صفر تا صد به صورت آنلاین انجام می شود.

تمامی معاملات خودرویی آنلاین می شود

به گزارش کلیک محمد امین احمدلو درباره رفع موانع کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به مواردی اشاره کرد و افزود: به طور مثال ستاد در تدوین و پیشبرد آئین نامه حمایت از کسب وکارهای دیجیتال ایفای نقش کرده به طوری که مثلاً این شرایط امکان پذیر شد که سکوهای معاملات خودرو بتوانند به صورت برخط و آنلاین داده‌های مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله سوابق بیمه، تصادفات و یا دستورات قضائی که روی خودرو وجود دارد را ارائه دهند.

وی ادامه داد: مرحله خرید و فروش برخط در حال انجام شدن است و در صورت محقق شدن، معاملات خودرویی صفر تا صد به صورت آنلاین انجام می‌شود.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی گفت: پیش‌نیاز این موضوع این است که سوابق را دریافت کنیم که خوشبختانه این موضوع با کمک ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به صورت ویژه پیش رفته است.

احمدلو بیان کرد: موضوع دوم بحث مرتبط با کسب و کارهای دیجیتال در خدماتی مثل دارورسانی بود که در این بخش، ستاد با درک چالش‌ها در موضوع توزیع آنلاین دارو، حمایت ویژه ای را از این کسب و کارها انجام داد. ستاد همچنین نقش بسیار پررنگی را در پیشبرد و پیگیری و اجرای آئین نامه توزیع آنلاین دارو داشت.

قائم مقام ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با اشاره به حمایت از کسب وکارهای تولید کننده تجهیزات صنعت مخابرات و توسعه بازار آنها گفت: پروژه بسیار بزرگ بومی سازی ۱۶ قلم پرکاربرد صنعت مخابراتی یکی از تکالیفی بود که برعهده ستاد گذاشته شده بود.

وی افزود: ما از طریق مصوبات و پیگیری‌های مختلف، ۱۲ قلم از این کالاها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان از جمله تجهیزات انتقال نوری که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را تشکیل می‌دهد و سوئیچ ها که کار مسیریابی تبادل داده در بخش‌های مختلف فضای ارتباطی کشور انجام می‌دهند، کاملاً داخلی سازی کردیم.

 

 

منبع: مهر
ارسال نظر