بهترین دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت ها کدام است؟

امروزه خرید دوربین مدار بسته و نصب آن در مکان های مختلف از جمله منازل، ادارات، مجتمع های مسکونی و تجاری و اداری و سازمان های مختلف به یک ضرورت مهم تبدیل شده است. چرا که خرید دوربین مدار بسته و نصب آن همواره به عنوان یک روش مطمئن برای افزایش امنیت محسوب می شود.

بهترین دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت ها کدام است؟

 اما نکته مهم این است که زمان خرید تمرکز و توجه خود را صرفا روی کاربرد دوربین و محل نصب آن باید قرار دهید. برای مثال نوع دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت های مختلف در مقایسه با منازل یا محل های دیگر متفاوت خواهد بود. به همین منظور برای آشنایی بیشتر در این مقاله به معرفی بهترین دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت ها می پردازیم.

ویژگی های مهم دوربین مدار بسته

با توجه به این که از دوربین مدار بسته برای مکان های مختلف می توان استفاده کرد، به همین دلیل شناخت و آشنایی با ویژگی های مختلف انواع دوربین های مداربسته اهمیت زیادی دارد. به طور کلی زمان خرید دوربین مدار بسته باید به ویژگی های مهم زیر دقت داشته باشید:

images_1695624253_65112c3d04170.jpg

  • قابلیت دید در شب (IR)

این قابلیت صرفا در برخی از دوربین های مدار بسته وجود دارد و باعث می شود که در زمان تاریکی و در شرایطی که نور بسیار کم است یا نور در محیط نیست، تصاویر با شعاع بالایی ثبت شود. این قابلیت برای سازمان ها یا شرکت هایی که قصد زیر نظر گرفتن و بررسی شرایط به صورت 24 ساعته را دارند، مناسب است. 

  • میزان کیفیت تصاویر (رزولوشن)

انواع دوربین مدار بسته با میزان رزولوشن ها و کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند. میزان رزولوشن دوربین ها از 1 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل ، 3 مگاپیکسل ، تعداد کمی 4 مگا پیکسل ، 5 مگاپکسل تا 8 مگاپیکسل تولید و روانه بازار می شود. بدیهی است هر چه میزان رزولوشن بیشتر باشد، تصاویر با کیفیت بالاتری ثبت شده و حتی تشخیص چهره نیز آسان تر خواهد بود. 

  • مقاوم در برابر گرد و غبار و بارندگی

یکی دیگر از ویژگی های مهم برای خرید دوربین مدار بسته جهت نصب در سازمان ها و شرکت ها، مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و بارندگی و شرایط آب و هوایی مختلف است. برای مثال در صورتی که قصد نصب دوربین در فضای باز و بیرون محیط کار را دارید، باید دوربینی را خریداری کنید که این قابلیت را داشته باشد تا حتی فضای بیرون سازمان و شرکت را هم بتوانید تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید. 

دوربین های مدار بسته مناسب برای شرکت ها و سازمان ها

با توجه به ویژگی های بررسی شده در مورد انواع دوربین مدار بسته، خوشبختانه تولید کنندگان مختلفی انواع دوربین ها با ویژگی های مختلف را تولید می کنند. بنابراین امکان خرید و انتخاب آسان برای همه مشتریان با توجه به محل نصب دوربین به راحتی فراهم شده است. یکی از ویژگی ها و نکات مهم برای خرید دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت ها توجه به تکنولوژی، ظاهر و نوع لنز آن است. به همین دلیل به طور کلی توصیه می شود دوربین هایی را خریداری کنید که از نوع  DOME یا سقفی با قابلیت لنز متغیر هستند. از این نوع دوربین ها می توان برای فضاهای بسته و دارای سقف هم استفاده کرد. همچنین در صورتی که قصد نصب دوربین مدار بسته در فضاهای بیرون را دارید، دوربین های پایه دار یا بالت انتخاب خوبی است. همچنین برای نصب دوربین ها با ارتفاعات بلند به سراغ دوربین هایی با لنز وریفوکال بروید. این نوع دوربین ها دارای قابلیت زوم اپتیکال هستند. 

بهترین شرکت های تولید کننده انواع دوربین مدار بسته

توجه به نوع برند دوربین مدار بسته می تواند تعیین کننده میزان کیفیت تصاویر و ویژگی های مختلف آن ها باشد. به همین دلیل برای انتخاب دوربین های با کیفیت به سراغ برندهای معتبر با کیفیت بروید. در ادامه برخی از بهترین شرکت های تولید کننده انواع دوربین مدار بسته را معرفی خواهیم کرد.

  • شرکت اکسیس (Axis)

برند اکسیس یک شرکت سوئیسی است که تمرکز خود را روی تولید دوربین هایی با کیفیت بسیار بالا قرار داده است. به همین دلیل دوربین های تولید شده توسط این برند از نظر جنس، نوع بدنه، تکنولوژی، نوع لنز، کیفیت تصویر و دید در شب جز بهترین محصولات محسوب می شوند. یکی از بهترین ویژگی های برند دوربین مدار بسته برند اکسیس این است که با استفاده از تکنولوژی IP ساخته می شود. این تکنولوژی با صرفه جویی در فضای ذخیره سازی و انرژی، باعث کاهش مصرف پهنای باند می شود. به همین دلیل برای سازمان ها و شرکت هایی که قصد استفاده از می خواهند از دوربین مدار بسته به صورت شبانه روزی استفاده کنند، بهترین انتخاب است و مزایای زیادی به همراه دارد. 

  • شرکت هایک ویژن

یکی از بهترین شرکت های تولید کننده دوربین مدار بسته، شرکت هایک ویژن است که توجه و تمرکز خود را روی طراحی و تولید دوربین های مدار بسته قرار داده است. در تولید این دوربین ها از دو تکنولوژی آنالوگ و تحت شبکه استفاده شده است. به همین دلیل امکان انتخاب بهترین دوربین ها با توجه به نوع کاربرد و از جمله برای نصب در سازمان ها و ادارات مختلف وجود دارد. 

  • شرکت داهوا (Dahua)

یکی دیگر از بهترین شرکت های تولید انواع دوربین مدار بسته، شرکت داهوا است. این شرکت نیز با تولید انواع دوربین های با کیفیت و با مجهز شدن به تکنولوژی های جدید و به روز، جز یکی از بهترین تولید کنندگان محسوب می شود. یکی از بهترین مزایای دوربین های برند داهوا این است که اقدام به تولید انواع دوربین مداربسته با کیفیت ضبط 4k کرده است. به همین دلیل حتی برای سازمان ها و شرکت هایی که ایجاد امنیت در آن ها و زیر نظر گرفتن رفت و آمدها و کنترل تجهیزات و ... برای آن ها حائز اهمیت است، انتخاب مناسبی می باشد. 

  • شرکت ویو تک

شرکت ویو تک یک شرکت تایوانی است که فعالیت خود را از سال 2000 در زمینه تولید انواع دوربین مدار بسته آغاز کرد. یکی از بهترین ویژگی دوربین های این برند این است که محصولاتی سازگار با محیط زیست تولید می کند. به همین دلیل تاکنون میزان رضایت بالایی را به خود اختصاص داده است. 

images_1695624262_65112c46acabb.jpg

  • دوربین مدار بسته یونی ویو (Uni view)

دوربین های مدار بسته یونی ویو به دلیل ارائه و ضبط تصاویر با کیفیت های بسیار بالا یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. به همین دلیل برای سازمان ها و شرکت هایی که به دنبال ثبت و ضبط تصاویر با کیفیت بالا هستند، بهترین گزینه است. یکی از بهترین ویژگی های دوربین های مدار بسته یونی ویو این است که برای ساخت دوربین ها از تکنولوژی star view استفاده کرده است. به همین دلیل تصاویر فوق العاده واضح و با کیفیت را به صورت رنگی در طول شب ثبت می کند. 

جمع بندی

توجه به نوع کاربرد دوربین مدار بسته و ویژگی های مختلفی که دارد، از جمله نکات مهمی است که زمان خرید دوربین مدار بسته برای سازمان ها و شرکت ها باید مد نظر داشته باشید. به همین منظور برای آشنایی بیشتر در این مقاله به معرفی ویژگی های مهم انواع دوربین ها و بهترین برندهای تولید کننده دوربین مدار بسته پرداخت شد، تا با شناخت و آگاهی بیشتر بتوانید بهترین برند و دوربین مورد نظرتان را برای نصب در سازمان یا شرکت انتخاب و خریداری کنید. 

 

ارسال نظر