ترید ارز دیجیتال، روش جذاب برای کسب درآمد

در دنیای پرفراز و نشیب ارزهای دیجیتال، فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد وجود دارد؛ البته اگر با ترید و قوانین آن آشنا باشید. شما می‌توانید با گوشی یا لپ‌تاپ خود به‌راحتی وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و با کمترین مبلغ سرمایه، کسب درآمد داشته باشید. البته که شروع فعالیت در دنیای ترید مستلزم آشنایی با مفاهیمی همچون ترید، تریدر و روش‌های معامله‌گری است.

ترید ارز دیجیتال، روش جذاب برای کسب درآمد

همچنین باید نکات نحوه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال یا میزان درآمد آن را بدانید. این مباحث، دقیقا مطالبی است که ما در این مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. با اطلاعات پایه و کاربردی این مقاله، اولین قدم‌های خود را برای ترید اصولی محکم بردارید.

ترید؛ مفهومی نو در بازارهای مالی برای درآمد‌زایی

در پاسخ به سوال «ترید ارز دیجیتال چیست؟» باید گفت: به خرید و فروش ارزهای دیجیتال طی بازه‌های زمانی مختلف، ترید گفته می‌شود. در دنیای ترید، شما می‌توانید انواع معاملات از جمله خرید و فروش سهام شرکت‌ها (Stocks)، اوراق قرضه (Bonds)، جفت ارزها (Currency Pairs) و ارز دیجیتال (Cryptocurrencies) را انجام دهید.

برای انجام معاملات در این بازارها، باید دانش و علم ترید را فرا بگیرید تا از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنید. همچنین برای وارد شدن به این بازارها نیاز به یک صرافی ارز دیجیتال امن و معتبر دارید تا امکان خرید رمز ارزها را برای شما فراهم کند. برای خرید رمز ارزها و شروع ترید از همین امروز، می‌توانید از صرافی آنلاین اکس اونیکس استفاده کنید؛ زیرا یکی از امن‌ترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است. ترید ارز دیجیتال با گوشی، لپ‌تاپ و تبلت‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ فقط باید برای انجام ترید اصول معامله‌گری را بدانید.

چگونه تریدر شویم؟ نکاتی که باید برای تریدر شدن بدانید

تریدر (Trader) فردی است که معاملات در بازارهای مالی را انجام می‌دهد. تریدر خرید و فروش رمز ارزها، سهام‌ها، طلا، نفت و اوراق بهادار را به‌منظور کسب سود انجام می‌دهد. این افراد برای موفقیت در بازارهای مالی باید دانش عمیقی در مورد بازار و دارایی‌هایی که در آن معامله می‌کنند، داشته باشند. Trader باید مهارت‌هایی از جمله تحلیل بازار، پیش‌بینی تغییرات قیمتی و مدیریت ریسک را فرا گرفته و از ابزارهای تحلیلی مانند نمودارها برای تحلیل بهتر کمک بگیرد.

فرقی نمی‌کند به‌عنوان یک تریدر قصد خرید اتریوم ، بیت‌کوین یا ترون را دارید؛ برای خرید و فروش این ارزها باید ابتدا دانش ترید را یاد بگیرید. فراگیری دانش کافی برای ورود به دنیای ترید، به شما کمک می‌کند تا از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنید. فراموش نکنید که تریدر‌های ایرانی مجاز به فعالیت در بازارهای جهانی رمز ارز نیستند و برای ترید ارز دیجیتال در ایران، باید از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم از پکیج‌های آموزش ترید ارز دیجیتال رایگان استفاده نکنید؛ زیرا اطلاعات کاملی ارائه نمی‌دهند.

بررسی نحوه ورود به دنیای ترید؛ اولین قدم‌ برای ترید رمز ارز را بردارید

نحوه ورود به معاملات رمز‌ارزها بسیار آسان خواهد بود؛ اما نکته مهم رعایت اصول برای ترید و باقی ماندن در این بازارها است. برای آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد، شما باید از آموزش‌‌های پایه شروع کنید و در این حوزه عمیق شوید. اگر قصد ورود به دنیای ترید را دارید و دانش کافی را فرا گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا از ارزهای کوچک مانند ارز دیجیتال کاردانو یا ترون استفاده کنید. این ارزها احتمال ضرر و زیان کمتری دارند و برای آزمون و خطای شما در ابتدای مسیر مناسب هستند.

پس از مدتی که تبدیل به یک تریدر با تجربه و حرفه‌ای شدید، نوبت به افزایش سرمایه و خرید ارزهای بزرگ‌تر مانند اتریوم و بیت کوین می‌رسد. حتما قبل از خرید رمز ارز توان ضرردهی خود را مشخص کنید و سرمایه گذاری آن را باتوجه‌به توان ضرر خود انجام دهید. معاملات در بازارهای دیجیتال سود بسیاری دارد، البته اگر دانش کافی آن را فرا بگیرید و قدم‌هایی مطمئن بردارید.

درآمد ترید یا خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟

به‌صورت کلی، نمی‌توان عدد مشخصی را برای درآمد ترید ارز دیجیتال اعلام کرد؛ زیرا عوامل بسیاری روی درآمد یک تریدر تاثیرگذارند. فاکتورهای اصلی که روی میزان درآمد تاثیر دارند،‌ مقدار سرمایه اولیه، رمز ارز سرمایه‌گذاری‌شده و نحوه ترید هستند. درآمدی که از ترید کسب می‌شود، حاصل از اختلاف قیمت ارزها در زمان خرید و فروش است. برای مثال شما رمز ارزی را با قیمت 1 دلار می‌خرید و در زمان فروش آن را به مبلغ 3 دلار می‌فروشید.

باتوجه‌به مقدار ارزهایی که معامله کرده‌اید، سود شما توسط سایت ترید ارز دیجیتال محاسبه شده و به حسابتان واریز می‌شود. مهم‌ترین عاملی که درآمد شما را افزایش می‌دهد، دانش و تجربه‌ای است که از معاملات کسب می‌کنید. با کسب دانش کافی، توان تحلیل نمودارها و پیش‌بینی یک ارز را خواهید داشت. تحلیل نمودارها و پیش‌بینی ارزها به شما کمک می‌کند تا ضرر و زیان‌های احتمالی را به میزان چشم‌گیری کاهش دهید.

بررسی روش‌های ترید؛ از دیلی ترید تا معاملات بلند‌مدت

برای کسب درآمد از طریق ترید، باید با روش‌های ترید آشنا شوید. زمانی که شروع به یادگیری دانش ترید کنید، با روش‌های ترید و نحوه انجام آن‌ها به‌صورت دقیق و با جزئیات آشنا خواهید شد. تعدادی از رایج‌ترین روش‌های ترید به شرح زیر هستند:

  1. ترید روزانه یا Day Trading : در روش روزانه، معاملات طی بازه‌های زمانی 24 ساعته انجام می‌شوند. به‌زبانی ساده‌تر یعنی معامله‌ای که در یک روز شروع می‌شود، در همان روز نیز بسته خواهد شد. برای ترید روزانه نیاز به تحلیل‌های دقیق و تصمیم‌گیری سریع‌ دارید تا از ضرر و زیان جلوگیری شود.
  2. ترید با روش اسکالپینگ ارز دیجیتال : در این روش ترید معامله‌گران از تغییرات اندک قیمت ارزها برای کسب سود در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه استفاده می‌کنند. به‌زبانی ساده‌تر اسکالپینگ به‌معنای معامله‌های پرسود و کوچک است.
  3. کسب درآمد با معاملات Position Trading: برای استفاده از این روش که با نام موقعیت‌گیری شناخته می‌شود، باید با تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال آشنا باشید. در این روش معامله‌گران پس از بررسی‌‌های فراوان، در بازه‌های بلند‌مدت مانند ۳ الی ۱۲ ماهه یک موقعیت مناسب خرید و فروش رمز ارز را تعیین می‌کنند.

برای ترید روش‌های بسیاری وجود دارد که با عمیق‌تر شدن در این حوزه آن‌ها را یاد می‌گیرید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا با روش ترید روزانه شروع کنید؛ زیرا ضرر و زیان کمتری برای تریدران مبتدی خواهد داشت.

انتخاب صرافی مطمئن برای ترید؛ مهم‌ترین اصل برای معاملات رمز ارزها

در این مقاله با مفاهیم ترید و تریدر آشنا شدید و رایج‌ترین روش‌های معامله‌گری را شناختید. همچنین نکاتی برای نحوه ورود و ترید ارز دیجیتال را برای شما شرح دادیم که برای پاسخی برای سوال «ترید ارز دیجیتال چیست؟» محسوب می‌‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که برای انجام معاملات باید رعایت کنید، انتخاب یک صرافی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال است.

اکس اونیکس به‌عنوان بهترین سایت برای ترید ارز دیجیتال، امکان خرید و فروش یا ترید ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. احراز هویت اکس اونیکس فقط 15 دقیقه به طول می‌انجامد و پس از‌ آن شما مجاز به خرید و فروش ارزها خواهید بود. از دیگر مزایای این صرافی آنلاین می‌توان به دریافت کارمزد کمتر نسبت به سایر صرافی‌های ارز دیجیتال اشاره کرد. بازار ارزهای دیجیتال هر لحظه در حال تغییر است،‌ پس پیشنهاد می‌‌کنیم فرصت را از دست ندهید و همین حالا از وبسایت رسمی صرافی اکس اونیکس به آدرس exonyx.org دیدن کنید.

 

ارسال نظر