آب‌وهوای تابستان برای سفر به مشهد

با توجه به حضور حرم مطهر امام رضا در شهر زیبای مشهد، این شهر یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که هر ساله پذیرای تعداد قابل توجهی مسافر ایرانی و خارجی می‌شود. هر فصل سفر به این شهر زیبایی‌ها و مزایای خاص خود را دارد.

آب‌وهوای تابستان برای سفر به مشهد

برای مثال سفر در روزهای گرم به شما کمک می‌کند بتوانید از تخفیف‌های ویژه هتل‌ های مشهد مانند هتل درویشی و مراکز تفریحی بهره مند شده و سفر ارزان‌تری داشته باشید. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری برای سفر به مشهد زیبا به دست آوریم.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مشهد

مشهد مرکز استان خراسان رضوی بوده و در شمال شرقی ایران واقع شده است. کلان شهر مشهد دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران بوده و بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد. همان طور که در بخش مقدمه نیز اشاره شد، با توجه به مرقد مطهر امام رضا آمار سالیانه مسافران این شهر به 27 میلیون زائر ایرانی و 2 میلیون زائر خارجی می‌رسد. با توجه به آمار بالای مسافران این شهر اقدامات رفاهی، تفریحی و تجاری قابل توجهی در این شهر انجام شده است.

سفر به مشهد

 

برای مثال در این شهر تعداد قابل توجهی هتل بین المللی مانند هتل درویشی مشهد تا دو ستاره وجود دارد که مسافران می‌توانند نسبت به رزرو آن‌ها اقدام کنند. با توجه به موقعیت جغرفیایی مشهد، این شهر آب و هوایی معتدل، متمایل به سرد و خشک دارد. بیشترین دما در تابستان‌ها به 43 درجه بالای صفر و کمترین دما در زمستان به منفی 23 درجه سانتی گراد می‌رسد.

 

سفر به مشهد در فصل‌های مختلف سال

سفر به شهر مشهد در هر فصل سال شرایط خاص خود را دارد که بهتر است قبل از انتخاب زمان مسافرت خود آن‌ها را در نظر بگیرید.

هتل درویشی مشهد

سفر به مشهد در فصل بهار

فصل بهار از نظر آب و هوا یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد است. در این فصل هوا نه گرم و نه سرد است و شما می‌توانید در طول روز یا ساعات شب در یک هوای مطبوع و مناسب در شهر قدم زده و به جاهای دیدنی، تفریحی یا مراکز تجاری بروید. نکته قابل ذکر آن که با توجه به تعطیلی نوروز، نیمه اول فروردین مشهد بسیار شلوغ است. بنابراین اگر شلوغی شهر شما را اذیت می‌کند، بهتر است دنبال زمان دیگری برای مسافرت باشید.

سفر به مشهد در تابستان

دمای هوا مشهد در تابستان‌ها در بالاترین حد بین 40 تا 43 درجه سانتی گراد است. اگر در شهرهای سردسیر مانند تبریز و اردبیل زندگی می‌کنید و تا کنون دمای هوای بالا را تجربه نکرده‌اید، ممکن است کمی گرمای هوا شما را اذیت کند.

در صورتی که ساکن شهرهای مرکزی یا جنوب کشور هستید، دمای هوای مشهد مشابه یا حتی کمتر از دمای شهر محل سکونتتان خواهد بود و مشکل چندانی برای شما پیش نخواهد آمد. البته در نظر داشته باشید با توجه به تعطیلی مدارس در تابستان این فصل نیز یکی از فصل‌های شلوغ مشهد برای مسافرت خواهد بود.

سفر به مشهد در پاییز

آب و هوای مشهد در فصل پاییز نسبتا سرد و خشک بوده و تعداد مسافران در این فصل به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش تعداد مسافر هم به خاطر آب و هم به خاطر شروع فصل مدارس است. در این فصل تورهای گردشگری و هتل‌ها تخفیف‌های قابل توجهی برای مسافران در نظر می‌گیرند و شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر به مشهد زیبا سفر کنید.

هتل های مشهد

سفر به مشهد در زمستان

از آن جه که آب و هوای مشهد سرد و خشک است، سرما و شرایط آب و هوایی آن در فصل زمستان می‌تواند شما را اذیت کند. همچنین ممکن است بارش ناگهانی باران یا برف سنگین برنامه‌های سفر شما را مختل کند. البته مشهد زیبا در زمستان زیبایی‌های خاص خود را دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

اقامت در هتل درویشی مشهد

همان‌طورکه در بالا نیز اشاره شد، در مشهد تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یک محل اقامت عالی و مناسب انتخاب کنید. هتل درویشی مشهد یکی از هتل‌های پنج ستاره است که تاسیس آن به سال 1390 باز می‌گردد. این هتل در اصلی‌ترین خیابان منتهی به حرم یعنی در خیابان امام رضا واقع شده و فقط دو کیلومتر با حرم فاصله دارد. هتل درویشی مشهد در 25 طبقه ساخته شده و معماری بسیار زیبا و خاص دارد.

در طبقه 17 هتل یک رستوران اتریوم بسیار زیبا وجود دارد که در کنار منو غذایی متنوع و با کیفیت، چشم اندازی رویایی پیش چشمان شما خواهد بود. هتل درویشی مشهد دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار عالی مانند مرکز خرید، سالن ماساژ، استخر، سونا، سالن بیلیارد و سالن بدنسازی است. همچنین با وجود اتاق کنفرانس و سالن جلسات حرفه‌ای و مجهز این هتل می‌توانید همایش‌ها یا جلسات کاری مهم خود را در هتل درویشی مشهد برگزار کنید.

 

ارسال نظر