معرفی انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر، بازار تصفیه آب خانگی انواع مختلفی از فیلترها و دستگاه‌های تصفیه آب را ارائه می‌دهد که به کمک آنها می‌توان آب شهری یا آب چاهی را تصفیه کرده و آبی با کیفیت و سالم برای مصرف خانواده فراهم نمود. اما برای انتخاب بهترین فیلتر و دستگاه تصفیه آب برای خانه خود، نیاز است تا نوع و کیفیت فیلترها و دستگاه‌ها را به طور کامل مورد بررسی واقع کنیم.

معرفی انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع مختلف فیلترها و دستگاه‌های تصفیه آب خانگی بپردازیم. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با ویژگی‌ها و عملکرد هر یک از انواع فیلترهای تصفیه آب آشنا شده و بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنید.

هدف اصلی این مطلب کمک به شما در انتخاب بهترین فیلتر یا دستگاه تصفیه آب برای خانه شما است، به طوری که بتوانید آبی با کیفیت و سالم برای مصرف خانواده خود داشته باشید و از مخاطرات آب آلوده به بیماری‌ها جلوگیری نمایید.

فیلترهای آب تصفیه کن

یک دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای اسمز معکوس به ترتیب مراحل زیر آلاینده های آب را از بین می برد:

فیلتر پروپیلن

این فیلتر که از جنس الیافی است در مرحله ی اول رسوبات و مواد درشت تر آب مثل گل و لای و جلبک ها و شن و ماسه را از بین می برد. حذف این مواد در مرحله ی اول باعث می شود تا به فیلتر های دیگر مخصوصا ممبران آسیبی وارد نشود. فیلتر پروپیلن یک نوع فیلتر است که از مواد پروپیلن ساخته شده و برای تصفیه و تصفیه هوا و آب استفاده می شود. این فیلترها معمولاً برای حذف ذرات معلق، رسوبات، چربی و سایر آلاینده ها از آب و هوا استفاده می شود و در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، داروسازی، الکتریکی و الکترونیکی به کار می رود. این فیلترها به دلیل خوش‌تحملی با تغییرات دما و شیمیایی، مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی و مقاومت در برابر خوردگی، مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یکی از ابزارهای مهم در فرآیندهای تصفیه و صنعت‌های مختلف تعریف شده‌اند.

معرفی انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر کربن پودری

فیلتر کربن پودری در مرحله ی دوم گاز ها و مواد شیمیایی مثل کلر و متعلقات آن را از بین می برد و باعث بهتر شدن بو و مزه ی آب می شود. این فیلتر از جنس پوست نارگیل و کاملا گیاهی و غیر مضر برای انسان می باشد. فیلتر کربن پودری یک نوع فیلتر آب است که از جاذب کربن فعال تشکیل شده است. این نوع فیلتر برای حذف آلاینده های موثر در آب، مواد آلی، بو و طعم بد ناخواسته یک منبع آب استفاده می شود. این نوع فیلتر معمولاً شامل یک لایه کربن فعال که بر روی یک ماتریس پودری قرار داده شده است. این فیلترها می توانند به صورت دستی یا به صورت اتوماتیک کار کنند و برای استفاده در آب شیرین کردن و تقویت قهوه، چای و سایر نوشیدنی ها استفاده می شوند.

فیلتر کربن بلاک

فیلتر کربن بلاک ساختاری مشابه فیلتر قبل دارد و کار آن را تکمیل می کند. یعنی هر آن چه از مواد شیمیایی باقی مانده در آب را از بین می برد به دلیل آن که منافذ ریزتری دارد. این فیلتر در نهایت موجب می شود تا بو و مزه و رنگ آب بسیار بهتر شود.

فیلتر ممبران

اصلی ترین بخش دستگاه فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر دارای چندین لایه غشا است که میلیون ها منافذ ریز به قطر 0001/0 میکرون دارد. پمپ با فشار زیاد آب را وارد این فیلتر می کند  تا املاح، نیترات، فلزات سنگین و باکتری ها و میکروب های آب کاملا از بین بروند سختی آب کم شود.

فیلتر پست کربن

آب پس از عبور از ممبران به دلیل فشار کمی که دارد وارد مخزن دستگاه می شود و اگر به مدت طولانی در آن بماند ممکن است بو و مزه ی بدی بگیرد. فیلتر پست کربن وظیفه ی از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون مخزن را دارد و با تصفیه نهایی آب آن را وارد فیلتر بعدی می کند.

فیلتر مینرال

به دلیل آن که در فیلتر ممبران تمام املاح مفید و مضر آب حذف می شود و ph آب بسیار پایین می آید، خاصیت معدنی خود را از دست می دهد و مواد معدنی آن نیز از بین می رود. برای حل این مشکل فیلتر مینرال در مرحله ی ششم قرار می گیرد. این فیلتر از جنس سنگ های معدنی مثل کلسیم و پتاسیم است و آب با عبور از آن این مواد را به خود جذب می کند.

زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب 

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است. تعویض فیلتر های پایین دستگاه یعنی مراحل 1 تا 3 هر 4 الی 6 ماه یک بار است. فیلتر های بالای دستگاه که شامل ممبران و پست کربن و مینرال هستند عمر مفید بیشتری دارند. نعویض ممبران معمولا هر یک سال تا یک سال و نیم انجام می شود و بستگی به میزان سختی آب دارد. فیلتر پست کربن نیز سالی یک بار و فیلتر مینرال تا دو سال نیز می تواند عمر کند. تعویض فیلتر قلیایی هم یک سال تا یک سال و نیم یک بار انجام می گیرد. تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای و یا هر دستگا تصفیه آبی نیازمند دقت و رعایت اصول فنی می باشد که بهتر است این کار را به کارشناسان فنی و تکنسین ها بسپارید تا به درستی فیلتر ها نصب شوند و مشکلی برای دستگاه پیش نیاید.

زمان تعویض فیلتر آب تصفیه کن متفاوت است. تعویض فیلتر های پایین دستگاه به این شکل می باشند.

فیلتر پروپیلن: 4 تا 6 ماه

فیلتر کربن پودری: 4 تا 6 ماه

فیلتر کربن بلاک:4 تا 6 ماه

تعویض فیلتر ممبران نیز بین یک سال تا یک سال و نیم می باشد. فیلتر های پست کربن و مینرال نیز یک سال تا دو سال عمر مفید دارند.

زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب

نحوه تعویض فیلترهای تصفیه آب 

نحوه تعویض فیلتر های تصفیه آب کاری فنی و تخصصی می باشد که باید توسط یک تکنسین حرفه ای انجام شود. این کار معمولا بر عهده ی شرکتی می باشد که دستگاهتان را از آن خریداری کردید و خدمات پس از فروش آن به شما ارائه شده است. نگهداری و تعویض به موقع فیلتر ها بسیار مهم است چرا که آسیب به سایر فیلتر ها و در نهایت به کل دستگاه می زند و مجبور به این خواهید بود که هزینه ی زیادی را برای تعمیر دستگاهتان بپردازید. به همین دلیل تعویض فیلتر های پایین دستگاه  فیلتر های بالای دستگاه و حتی تعویض فیلتر قلیایی باید به درستی انجام گیرد.

شرکت تصفیه آسا ارائه دهنده ی انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد که خدمات پس از فروش و هم چنین تعویض فیلتر های تصفیه آب و تعمیرات دستگاه را نیز برای مشتریان خود انجام می دهد. شما می توانید برای اطلاع از نحوه ی تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای به سایت تصفیه آسا مراجعه نمایید و آمورش تعویض فیلتر را در این سایت مشاهده نمایید.

نحوه تعویض فیلترهای تصفیه آب

برای خرید دستگاه تصفیه آب و یا خرید فیلتر و تعویض فیلتر ها کافی است با کارشناسان فروش تصفیه آسا تماس بگیرید تا شما را برای خرید فیلتر های مناسب دستگاهتان راهنمایی کنند. هم چنین با خرید از این شرکت شما در لیست مشتریانی قرار خواهید گرفت و برای تعویض فیلتر ها در زمان معین به شما یاد آور خواهند شد. فیلتر های تصفیه آب در این مجموعه از بهترین مارک ها و دارای بالاترین کیفیت می باشند که با قیمت مناسبی به شما ارائه می شود.

 

ارسال نظر