آیا خرید میلگرد از کارخانه امکان پذیر است

برای آن دسته از افرادی که به‌صورت عمده و در تناژ بالا نسبت به خرید مقاطع فولادی همچون میلگرد اقدام می‌کنند به‌طور معمول خرید میلگرد از کارخانه صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

آیا خرید میلگرد از کارخانه امکان پذیر است

کشور ما در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه تولیدات فولادی داشته به‌خوبی می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز بازار به میلگرد را از طریق کارخانه‌های مختلف تامین کند که به‌منظور خرید مستقیم از تولیدکنندگان لازم است تا چندین نکته مهم را در نظر بگیرید.

در چه شرایطی خرید میلگرد از کارخانه امکان پذیر است؟

در مواقعی که می‌خواهید با پایین‌ترین هزینه نسبت به خرید میلگرد اقدام کنید بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور خرید مستقیم از کارخانه‌های تولیدی است.

البته برای این کار باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که امکان خرید میلگرد از کارخانه در هر موقعیتی وجود ندارد و کسانی که به‌دنبال این روش هستند باید حجم سفارش آن‌ها بیش از 24 تن باشد.

مسئله مهم دیگر دراین‌رابطه توجه به قیمت نهایی هرکدام از کارخانه‌های تولیدی است که معمولا با یکدیگر تفاوت دارند و شما باید متناسب با کیفیت و بودجه‌ای که در نظر دارید برای این منظور اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه خرید میلگرد از کارخانه چگونه است؟

درصورتی‌که بخواهیم درباره خرید میلگرد از کارخانه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید گفت که در ابتدا مهم‌ترین فرایندی که باید مد نظر قرار دهید بررسی شرایط فروش در هر شرکت است.

هرچند کارخانه‌های مختلف برای فروش و عرضه مستقیم میلگرد به متقاضیان، شرایط و قوانین خاص خود را ارائه می‌دهند اما به‌طور کلی برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ارائه یک سربرگ درخواست خرید میلگرد از کارخانه
  • ارسال مدارکی مانند کارت ملی یا گواهی ارزش‌افزوده به دفتر کارخانه
  • آماده‌کردن تمامی مدارک مورد نیاز
  • صدور یک پیش‌فاکتور از سوی کارخانه مربوط
  • واریز مبلغ توسط خریدار به حساب کارخانه
  • در این مراحله باید فیش واریزی ارسال شود.
  • ثبت آدرس دقیق برای تحویل میلگردهای سفارشی

برای خرید از کارخانه نکات زیر را در نظر بگیرید

با توجه به اینکه خرید از کارخانه با تناژ خیلی بالا انجام می‌شود و هزینه زیادی را به‌دنبال دارد، برای اینکه در این فرایند با مشکل خاصی مواجه نشوید لازم است که چندین نکته مهم را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • باید درخصوص کیفیت و سایز میلگردهای تولیدی هر کارخانه اطلاعات مناسبی را به‌دست آورید.
  • از کارشناسانی که در بخش فروش فعالیت می‌کنند درباره نحوه سفارش و فرایندهای مورد نیاز برای این کار راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
  • در زمان خرید، بهترین کار این است که تمامی اطلاعات مندرج در پیش‌فاکتور را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید و به اطلاعاتی دررابطه‌با وزن و ابعاد توجه کافی داشته باشید.
  • باید بدانید که زمان تحویل بار از سوی کارخانه‌ها به‌صورت روزانه انجام نمی‌شود ازاین‌رو بهتر است به تاریخ دقیقی که برای این منظور ارائه می‌شود دقت کنید.

در مواقعی که نیار به خرید میلگرد از کارخانه‌های مختلف دارید برای دسترسی به قیمت منصفانه و راحتی در انجام این فرایند می‌توانید با مراجعه به سایت آهن باکس به نشانی www.ahanbox.com از کارشناسان فروش این مجموعه کمک بگیرید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید خرید میلگرد از کارخانه را انتخاب کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که چنین فرایندی تنها برای تناژهای خیلی بالا و بیش از 24 تن امکان‌پذیر بوده که نیازمند طی‌کردن مراحل خاصی است.

 

ارسال نظر