بهترین مبل در ایران

چکیده : بهترین مبل ایران کدوم مدله ؟ در این مقاله با ما همراه باش تا بهت معرفی کنیم.

بهترین مبل در ایران

مبل به معنای وسیله‌ی نشیمن یا کمکی برای نشستن است. ساختار کلی آن شامل چهار پایه است که روکشی نرم و پارچه‌ای برای نشستن روی آن قرارگرفته است. این وسیله، بیشتر اوقات در خانه‌ها، مکان‌های اداری و دیگر مکان‌هایی که نیاز به نشستن هست، وجود دارد.

آن‌ها انواع مختلفی هم دارند. مبلمان استیل و کلاسیک از یک خانواده هستند. بااین‌حال تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. مبلمان راحتی هم کاملاً متفاوت با مبلمان سلطنتی است. این نوع مبلمان راحت‌تر و نرم‌تر بوده و ارتفاع کمی هم دارد. ویژگی راحت‌تر بودن را اغلب نمی‌شود در مبلی به سبک سلطنتی و کلاسیک یافت.

 

انواع مبلمان و معرفی آن‌ها

باوجود تنوع در طراحی‌های مبلمان بهتر است بدانید برای مبلمان یکسری سبک‌های استاندارد و مشخص‌شده وجود دارد. درواقع مبل‌ها باوجود تنوع در طراحی، هرکدام از سبک خاص خودشان پیروی می‌کنند. در اینجا به معرفی انواع مبلمان پرداخته‌ایم. البته در این معرفی، رنگ، جنس چوب، جنس پارچه و اسکلت مبلمان را در نظر نگرفته‌ایم و صرفاً به معرفی سبک‌های استاندارد مبلمان پرداخته‌ایم:

  • لاوسون (Lawson)

این نوع، در دسته‌ی راحتی قرار می‌گیرد. کاربرد آن به‌طور معمول در فضای نشیمن خانه و یا مقابل تلویزیون است. نشیمنگاه قابل حرکت و پشتی‌های نرم از ویژگی‌های خوب این مدل هستند.

  • چِیس (Chaise)

این سبک، نشیمنی صاف و یا منحنی دارد. اندکی قوس متناسب با کمر روی تکیه‌گاهش هم وجود دارد. در این سبک، هم مبل با دسته هست و هم بی دسته.

  • استیل

استیل را به همان مبل سلطنتی می‌گویند. این سبک، از زیباترین و گران‌قیمت‌ترین نوع به شمار می‌رود. جنس سبک استیل معمولاً چوب است. این مدل در دسته‌ی کلاسیک قرار می‌گیرد. تشک مبل استیل یک تکه است. این ویژگی در نظافت آن تأثیر دارد. تاج، پایه‌های بلند و طراحی‌های زیبا از مشخصه‌های سبک استیل است. مبلمان استیل معمولاً برای خانه‌هایی با فضای بزرگ و باز مناسب است و فضای کوچک خانه را کوچک‌تر و بسته‌تر نشان می‌دهد.

انواع مختلف مبل در سبک استیل شامل ایتالیایی، ترک و کلاسیک می‌شود. طراحی سبک ایتالیایی به سبک مدرن نزدیک‌تر و جزئیات آن دقیق‌تر هستند. استیل ترک نیز ساخته‌شده در ترکیه است. استفاده از چوب طبیعی و چرم در ساخت این مدل، از ویژگی‌های بارز سبک استیل ترک است. در سبک کلاسیک نیز از طراحی‌های سنتی و کلاسیک استفاده‌شده است.

  • تاکسیدو (Tuxedo)

دسته‌های بلند این سبک، شبیه به سبک چستر است. تفاوت این مدل با سبک چستر، عدم وجود انحنا و قوس در تاکسیدو است. سبک تاکسیدو جزء دسته‌ی مدل‌های راحتی قرار می‌گیرد.

  • بریج واتر (bridgewater)

یکی از انواع سبک راحتی، ساده و البته کلاسیک، بریج واتر است. ارتفاع دسته‌ی این سبک پایین‌تر از پشتی آن است. البته دسته‌ها به بیرون هم خم می‌شوند. این سبک دارای دامن و پشتی است. تنوع رنگی این مدل در پشتی‌های آن نمایان می‌شود. بریج واتر دارای بازوهایی مستقیم و مربع است. از فنر نیز برای راحتی بیشتر در سبک بریج واتر استفاده می‌شود. اغلب طراحی این مدل از مبلمان، برای نشستن دو نفر است. امکان تعویض بالشتک‌ها هم وجود دارد.

  • تکیه‌گاه شتری (CamelBack)

رواج این سبک از خانه‌ی شیوخ عرب و افراد ثروتمند بود. دلیل نام‌گذاری آن نیز به خاطر وجود تکیه‌گاه خمیده و کوهان مانند آن است. دو قوز شبیه کوهان شتر بر روی تکیه‌گاه این مدل مشاهده می‌شود و گاهی تا سه قوز هم دارد. ظاهر آن نیز منعکس‌کننده‌ی ثروت و سبک آن نیز مدرن است.

  • قطعه‌ای (Sectional)

مبل قطعه‌ای دارای چند قطعه است. تعداد قطعات رایج این سبک، ۳ و ۵ است. نحوه‌ی چیدمان در سبک قطعه‌ای، به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. با قطعات بیشتر تنوع در نحوه‌ی چیدمان نیز بیشتر می‌شود. بعضی از اقسام این سبک بزرگ هستند و می‌توانند فضای اتاق‌های بزرگ را پوشش دهند. برخی از اقسام دیگر، بسیار کوچک‌ترند. دو مدل چیدمان رایج آن شکل L و U است.

مبلمان قطعه‌ای هم به دلیل شکل خاص خود و هم داشتن زاویه ۹۰ درجه، مناسب استفاده در محیط‌های کوچک است. این سبک مبل با قرار گرفتن در کنار دیوار و استفاده از نقاط پرتی فضا، باعث می‌شود بتوان با چیدمانی ساده از حداکثر فضای خانه استفاده کرد. این مدل، تنوع دیگری به ‌غیر از سبک مدرن دارد. مانند: طرح‌های مبل کلاسیک، سلطنتی، چستر، فرانسوی و غیره.

در سبک فرانسوی، صندلی‌ها دارای منحنی‌های ظریف، طومارهای پیچیده و جزئیات مجلل است. این سبک بر ظرافت و پیچیدگی تأکید دارد. درواقع سبک فرانسوی، سبکی هنری در طراحی مبلمان است. مدل کلاسیک فرانسوی از گذشته، هویت ملی و تاریخ کشور مردمان فرانسه را به نمایش گذاشته است. سبک فرانسوی جزئیات تزیین‌شده‌ی بسیاری همچون پایه‌های حک‌شده و دسته‌های ظریف دارد. در طراحی آن نیز از رنگ‌هایی خنثی مانند سفید، شیری و کرم استفاده می‌شود. جنس پارچه‌ها نیز به‌طور معمول کتان، ریون و در انواع گران‌قیمت آن ابریشم است. سبک مبل فرانسوی هم شامل کلاسیک و استیل می‌شود و هم مدرن. طومارهای پیچیده برای تزیین بازوها و تکیه‌گاه‌ها، ویژگی سبک فرانسوی است.

  • چسترفیلد (Chesterfield)

سبک چستر یکی از زیباترین مدل‌های مبلمان را دارد. مدل مبل چستر فیلد، دارای لمسه‌دوزی‌های بسیار زیاد در قسمت پشت و گاهی نشیمن است. دسته‌های این سبک نیز گرد و پیچ‌خورده به بیرون است. ارتفاع دسته‌ها به‌اندازه تکیه‌گاه آن است. تولید سبک چستر فیلد اغلب از چرم بوده، ولی امروزه با تنوع در پارچه‌ها، انواع مخمل آن نیز تولید می‌شود.

از مزیت‌های سبک چستر، استحکام بالا، مدل دوخت ویژه‌ی خود و عمر بیشتر نسبت به سایر مدل‌ها است. این مدل در طولانی‌مدت به‌سادگی شکل خود را از دست نمی‌دهد. سبک چستر، در کنار زیبایی که به محیط می‌بخشد بسیار مناسب استفاده دائمی است. مدل مبل چستر معمولاً بسیار بزرگ بوده و فضای زیادی را اشغال می‌کند. همین امر موجب شده تا برای استفاده در محیط‌های کوچک مناسب نباشد.

اصول و قواعد چیدمان مبل

بامطالعه‌ی موارد زیر می‌توانید با اصول و قواعد چیدمان مبل بیشتر آشنا شوید:

در نظر گرفتن وسعت فضای محل موردنظر

از مهم‌ترین اصولی که باید در چیدمان مبلمان به آن توجه داشت، در نظر گرفتن میزان وسعت فضای مدنظر جهت چیدمان است. زمانی که فضای بیشتری برای چینش دارید، می‌توانید فاصله‌ی مبل‌ها را بیشتر کنید. دستتان نیز در انتخاب انواع سبک‌ها بازتر است. برای همین است که مبلمان هم جلوه‌ی بهتری در فضای بزرگ پیدا می‌کند. در صورت نبود فضای بزرگ هم نگران نباشید. انواع مبلمان طراحی‌شده برای فضاهای کوچک در فروشگاه ایران چوب وجود دارد.

پرهیز از چیدمان اتوبوسی

چیدمان اتوبوسی، روشی است که در آن مبلمان به‌جای روبه‌روی هم قرارگرفتن، در کنار یکدیگر به‌صورت ردیفی قرار می‌گیرند. این‌گونه زمانی که افراد بر روی آن‌ها بنشینند، امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را ندارند. به همین دلیل باید از این نوع چیدمان پرهیز کرد.

چیدمان گرد

بهترین روش چیدمان، چیدمان گرد و یا مربعی شکل است. با این سبک چینش تمامی افراد به هنگام نشستن روبه‌روی هم هستند. این‌گونه امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را نیز دارند.

جداکردن سبک مجلسی از مدرن و راحتی

بهتر است در هنگام چینش خانه و به‌خصوص مبلمان، توجه داشته باشید که سبک کلاسیک و مجلسی از سبک مدرن و راحتی جدا و مجزا باشد. دکور سلطنتی و راحتی به‌هیچ‌عنوان نباید در کنار یکدیگر به‌کار روند. با استفاده از تفاوت بین آن‌ها می‌توان فضاهای خانه را از یکدیگر مجزا کرد. عمل به این مسئله باعث می‌شود که بخش‌های پذیرایی و خصوصی خانه‌ی شما از هم جدا باشند. این‌گونه نظم بیشتری نیز در محیط خانه حکم‌فرما می‌شود.

درنظرگرفتن دیگر المان‌های به‌کاررفته در محیط

در حین چیدمان مبلمان باید به سایر المان‌های به‌کاررفته در محیط نیز توجه کنید. به‌عنوان‌مثال به مکان فرش، گلدان‌ها، تلویزیون و آشپزخانه در هنگام چیدمان مبلمان توجه داشته باشید. این‌ها تماماً در نحوه‌ی چینش خانه و مبل مؤثر هستند. میز جلو مبلی نیز بهتر است در فضای وسط مبلمان قرار بگیرد.

معرفی شرکت مبلمان و دکوراسیون ایران چوب

شرکت ایران چوب تمامی مبلمان منزل اعم از مبل راحتی و کلاسیک، سرویس خواب، نهار خوری، کالای خواب و اکسسوری‌های جانبی مانند میزهای جلو مبل و میز تلویزیون را تولید می‌کند. افراد می‌توانند هم با مراجعه‌ی حضوری و هم آنلاین از فروشگاه ایران چوب خرید نمایند. بهره‌مندی خریدار از مشاوره‌ی تلفنی و نیز خدمات پس از فروش، از ویژگی‌های مهم این فروشگاه است. مهم‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند خریداران محصولات ایران چوب را به یک مشتری وفادار تبدیل کند، خدمات پس از فروش تحت ارائه این شرکت است. به‌نحوی‌که از لحظه ثبت فاکتور، خریدار از طریق دریافت پیامک وارد مجموعه باشگاه مشتریان شرکت ایران چوب شده و به‌صورت هوشمند با نماینده‌ی فروش در ارتباط خواهد بود. به‌نحوی‌که می‌تواند در هرلحظه از شرایط سفارش خود، آگاه شده و حتی با هماهنگی نمایندگی، تغییراتی در سفارش خود ایجاد نماید.

تنوع قیمت‌ مبلمان برای تمام سلایق نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت فروشگاه ایران چوب است. شما می‌توانید در هنگام خرید از سایت، با توجه به قیمت مبل مدنظر خود، فیلتر قیمت را فعال کنید. در حال حاضر دسته‌های زیر جز تولیدات کارخانه ایران چوب به شمار می‌آید: مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل تختخواب‌شو، سرویس خواب، نهار خوری و صندلی، سرویس خواب نوزاد و کودک، کالای خواب (تشک، فریم و جک سرویس خواب)، اکسسوری، میزهای جلومبلی و عسلی، میز تلویزیون، آینه‌ی قدی، کنسول، ویترین و غیره.

 

ارسال نظر