راهنمای جامع انواع تتر: شناخت کامل و مقایسه دقیق

در سال‌های اولیه پیدایش بازار کریپتو، معامله‌گران با چالش‌های روبه روی می‌شدند، به‌عنوان‌مثال، زمانی که بازار دچار نوسانات شدید می‌شد و مدام ارزش ارزهای دیجیتال آنها افزایش و کاهش می‌یافت آنها نمی‌توانستند به‌سرعت سود خود را به دلار تبدیل کنند و یا از بازار خارج شوند و به روی دیگر کریپتو ها سرمایه‌گذاری نمایند.

راهنمای جامع انواع تتر: شناخت کامل و مقایسه دقیق

در سال 2014 استیبل کوین تتر به عنوان پاسخی به این نیاز سرمایه‌گذاران ظاهر شد و با قیمت ثابت خود امروزه توسط بسیاری از سرمایه گذاران استفاده می شود اما شما آیا می دانستید که چند نوع تتر وجود دارد؟ درواقع شناخت انواع مختلف تتر برای استفاده بهتر و جلوگیری از رسیک های احتمالی از اهمیت بالای برخورد دار است.

تتر USDT چیست؟

ارز دیجیتال تتر با قیمت ثابت 1 دلار، یک ارز دیجیتال پایدار (استیبل کوین) که در سال 2014 توسط ریو کالینز، براک پیرس و کریگ سلرز راه اندازی شد. این اشخاص از عضای فعال بنیاد اومنی بوده و تتر هم ابتدا به روی بلاک چین بیت کوین عرضه شد.

تتر برای کاربران و سرمایه گذاران که در حوزه امور مالی غیر متمرکز فعال هستند بسیار مفید است، زیرا به آنها این امکان را می‌دهد تا به‌جای دلار از یک رمزارز استفاده کنند. این استیبل‌کوین در سال‌های اخیر به دلیل ثبات و نقدشوندگی بالای خود، توجه و محبوبیت بسیاری را از سمت سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا جذب کرده تا بعد از بیت‌کوین و اتریوم به سومین ارز دیجیتال محبوب در جهان تبدیل شود.

بنیاد تتر به دلیل استقبال گسترده از این رمزارز تصمیم گرفت تا این ارز دیجیتال را در شبکه و بلاک چین های دیگر نیز عرضه کند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. به همین جهت است که هنگام ارسال و دریافت تتر توجه به آدرس و شبکه انتقال بسیار اهمیت دارد، این موضوع علاوه بر اینکه باعث می‌شود دارایی شما از بین نرود در سرعت و کارمزد تراکنش نیز تأثیر می‌گذارد.

تتر ERC20 در مقابل تتر TRC20: مقایسه‌ای دقیق برای انتخابی هوشمندانه

2 استاندارد ERC20 و TRC20 به ترتیب برای صدور توکن های تتر در شبکه های اتریوم و ترون هستند که در ادامه به برسی ویژگی هر یک از آنها می‌پردازیم.

  • مقایسه سرعت پردازش تراکنش در این 2 شبکه

سرعت انتقال تتر در شبکه ترون قطعاً نسبت به اتریوم بالاتر است و این یکی از ویژگی‌های برتر ترون نسبت به این شبکه است، درواقع شبکه اتریوم مشکل در مقیاس پذیری دارد و گاهی حتی پردازش تراکنش در این شبکه ساعت‌ها طول می‌کشد، اما از طرفی همان‌طور که عرض کردیم خدمتتان، ترون به عنوان رقیب این شبکه امکان پردازش تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا را فراهم کرده است.

سرعت انتقال تتر در شبکه اتریوم حدود 15 دقیقه گذارش شده که در عمل تا 1 ساعت نیز زمان می برد در مقابل تتر در شبکه ترون کمتر از 3 دقیقه انتقال داده می شود.

  • مقایسه این 2 شبکه از نظر کارمزد تراکنش

کارمزد شبکه اتریوم نسبت به ترون برای انتقال تتر بسیار بالاتر است. البته کارمزد اتریوم ثابت نیست و مانند بیت کوین بستگی به برخی از عوامل مانند شلوغی شبکه می‌تواند تغییر کند.

کارمزد ترون مقدار مناسبی است و در حال حاضر 1 الی 2 تتر برای هر تراکنش است از طرفی که کارمزد شبکه اتریوم در زمان های که شبکه ترافیک بالای دارد به چند ده دلار نیز می رسد.

درواقع فرقی ندارد که حجم انتقال شما چه مقدار باشد بلکه برای انتقال هر تعداد تتر در شبکه ترون شما فقط 1 الی 2 تتر می‌پردازید، اگر به دنبال شبکه‌ای با کارمزد پایین برای تراکنش‌های خود هستید TRC20 گزینه بهتری نسبت به اتریوم می‌باشد.

  • مقایسه امنیت شبکه ERC20 و TRC20

برخی از معامله گران در بازار کریپتو معتقد هستند که شبکه اتریوم از امنیت بالاتری نسبت به ترون برخوردار است و این باور به دلیل وجود تعداد بالای ارزهای دیجیتال است که به روی این شبکه عرضه می‌شوند.

همین موضوع باعث شده، کاربران به شبکه اتریوم اعتماد بیشتری داشته باشند.

اما تقریباً اکثر کارشناسان حوزه کریپتو، این 2 شبکه را از نظر امنیت در یک سطح می‌بینند.

  • برسی سایر ویژگی‌های 2 بلاک چین

تتر با استاندارد ERC20 در بستر بلاک چین اتریوم عرضه می‌شود؛ اما تتر با استاندارد TRC20 در بستر شبکه ترون ساخته می‌شود هر یک از این توکن‌های تتر امکان ادغام با برنامه‌ها و پلتفرم‌های شبکه‌های خود را دارند.

از آنجایی که بلاک چین اتریوم از طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند پس تترهای که به روی این بستر عرضه می‌شوند با طیف بیشتری از نرم افزارها سازگار هستند.

از طرفی بلاک چین ترون نسبت به اتریوم از تعداد کمتری پلتفرم پشتیبانی می‌کند، بنابراین تترهای TRC20 در این مورد محدودیت‌هایی دارد.

تشخیص نوع شبکه تتر در یک چشم به هم زدن

تتر در شبکه‌های مختلفی عرضه می‌شود و هر شبکه آدرس ویژه خود را دارد. برای انتقال تتر از یک شبکه به شبکه دیگر باید آدرس‌های هر شبکه را بدانید و شبکه مبدأ و مقصد یک نوع باشد در غیر این صورت ممکن است توکن‌های خود را از دست بدهید.

نشانه آدرس تتر در شبکه بیت کوین چیست؟

بیت کوین در آدرس‌های خود از 27 تا 34 کاراکتر استفاده می‌کند و این آدرس‌ها اکثرا با 1، 3 و bc1 آغاز می‌شوند.

آدرس تتر در بلاک چین اتریوم به چه شکل است؟

آدرس توکن های شبکه اتریوم 40 کاراکتر دارند و با 0x شروع می‌شوند و این آدرس ها از قراردادهای هوشمند بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شوند. کاربران این شبکه می توانند با استفاده از سرویس ENS آدرس های ولت خود را به عباراتی کوتا مانند "pmxchange.eth" تبدیل کنند.

آدرس تتر در شبکه ایاس چه نشانه‌های دارد؟

آدرس ولت در این شبکه شکل ویژه ‌تری نسبت به سایر بلاک چین ها معرفی شده در این مقاله دارد، جالب است که بدانید این آدرس‌ها در همان ابتدا توسط کاربران شخصی سازی می‌شوند و تنها شامل 12 کاراکتر می‌شوند

کاربران با تهیه حساب ویژه در این شبکه می‌تواند به آدرس‌های کوتاه تر نیز دسترسی داشته باشند، پس حتماً در هنگام انتقال تتر به روی شبکه ایاس دقت کنید که آدرس مقصد را به درستی وارد کرده باشید.

نشانه آدرس تتر در شبکه آوالانچ چیست؟

بلاک چین آوالانچ از الگو آدرس Bech32 پشتیبانی می‌کند و آدرس تتر در شبکه آوالانچ با P و X شروع می‌شوند. اکثرا در آدرس‌های این شبکه از عبارت avax1 استفاده می‌شود.

نماد و نشانه آدرس تتر در شبکه ترون (TRC-20) چیست؟

آدرس ولت توکن های تتر در شبکه ترون با Tx شروع می‌شود و اگر در ابتدای آدرس ولت Tx را مشاهد کردید قطعاً تتر به روی شبکه ترون است و می‌توانید با خیال راحت تراکنش خود را انجام دهید.

آموزش تشخیص آدرس تتر در زنجیره هوشمند بایننس

شبکه خارجی بایننس و یا همان BEP20 از تتر پشتیبانی می‌کند و یکی از سریع‌ترین شبکه‌های انتقال تتر در این لیست است که کمترین کارمزد را دارد. این استاندارد ویژه BSC است و تمامی توکن‌ها در این شبکه بر اساس آن کار می‌کنند.

آدرس‌های تتر در شبکه بایننس مشابه اتریوم با 0x شروع می‌شود اما با این تفاوت که شامل 42 کاراکتر است. اغلب ولت‌ها قبل از انجام تراکنش نام شبکه را نمایش می‌دهند و برخی از آنها حتی مغایرت آدرس‌های مقصد و مبدأ را نیز مشخص می‌کنند اما با این حال شناخت انواع آدرس‌های تتر ضروری است زیر همان‌طور که می‌دانید اشتباه در وارد کردن آدرس و نهایی شدن تراکنش منجر به از دست رفتن تتر شما می‌شود.

سخن پایانی

تتر محبوب‌ترین رمز ارز پایدار جهان است که برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود حتی کاربرانی که در بازار کریپتو فعالیت ندارند از این ارز دیجیتال به جای دلار استفاده می‌کنند، به همین دلیل آشنایی با انواع تتر بسیار مهم است، به ویژه شناخت انواع آدرس‌های تتر اهمیت بالای دارد زیرا اگر آدرس مبدأ و مقصد یکسان نباشند تترهای شما ممکن است برای همیشه از دست بروند.

خرید آنی تتر در صرافی داخلی پی ام ایکس چنج

صرافی پی ام ایکس چنج یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که امکان خرید، فروش و تبدیل انواع ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند.

خرید تتر از صرافی پی ام ایکس چنج در چند قدم ساده:

  1. به وب‌سایت صرافی پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.
  2. در بخش خرید، مقدار تتر مورد نظر خود را وارد کنید و روی گزینه مبادله کلیک کنید.
  3. شماره تماس خود را وارد کنید و با استفاده از کد ارسال شده، آن را تایید کنید.
  4. اطلاعات هویتی خود را به صورت کامل و صحیح وارد کنید.
  5. کارت بانکی خود را وارد کنید، با توجه به شبکه انتقال آدرس تتر خود را وارد کنید و از طریق درگاه پرداخت مقدار تتر مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

ارسال نظر