آشنایی با لگراند برند معتبر و نام آشنای تجهیزات شبکه و برقی

آشنایی با لگراند برند معتبر و نام آشنای تجهیزات شبکه و برقی

اگر به دنبال خرید کابل شبکه باشید، احتمالا بارها و بارها نام برند لگراند را شنیده‌اید. این برند در زمینه ساخت و تولید انواع قطعات کاربردی پسیو شبکه فعالیت دارد. تولیدات این برند بسیار شناخته‌شده و باکیفیت هستند. اگر قصد خرید کابل‌های شبکه از برند لگراند را دارید، یا نمی‌دانید بهترین برندهای تجهیزات شبکه کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

در این مطلب شما را انواع محصولات لگراند، تاریخچه برند و همچنین فرصت ها و چالش های پیش روی لگراند آشنا می‌کنیم. البته این برند تنها محصولاتی مانند کابل شبکه ندارد. بلکه محصولات آن بسیار متنوع و گسترده هستند. پس تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

نگاهی به تاریخچه و روند رشد لگراند

لگراند یک برند مشهور فرانسوی در زمینه تولیدات تجهیزات شبکه است. این کمپانی مطرح جهانی از سال 1865 و در شهر لیموژ کار خود را آغاز نمود. در سال‌های ابتدایی، فعالیت‌های لگراند تنها محدود به تولیدات و فروش محلی و حتی هنوز یک کمپانی رسمی شکل نگرفته بود. اما رفته‌رفته فعالیت‌های این شرکت گسترده‌تر شد. تا جایی که در سال 1971 در بریتانیا این کمپانی به صورت رسمی تاسیس شد. از همان زمان رشد این شرکت و تولیدات نوآورانه آن آغاز شد. تا جایی که امروزه لگراند توانسته خود را به یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین شرکت‌های جهانی در زمینه تولیدات تجهیزات شبکه بدل کند. در حال حاضر شرکت Legrand در 90 کشور مختلف شعبه‌های مخصوص به خود را دارد. محصولات این شرکت در سطح بین المللی و در زمینه فناوری‌های برقی و مسائل مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی سرآمد هستند. به طور کلی تعداد شعبات و نمایندگی‌های لگراند در سراسر جهان به حدود ۱۸۰ شعبه می‌رسد.

بنیانگذاران و تیم توسعه شرکت Legrand

بنیانگذار شرکت لگراند فردی به نام فردریک لگراند (Frédéric Legrand) است. در سال در سال 1919، آقای ژان موندو که یک طراح صنعتی بود و کارخانه کوچکی را اداره می‌کرد، به تیم کمپانی لگراند اضافه شد. از سال 1983 تا 2006 فردی به نام فرانسوا گراپوت این شرکت را اداره می‌کرد. پس از سال ۲۰۰۶ و پایان همکاری فرانسوا گراپوت، مرد دیگری به نام ژیل شنپ به سمت ریاست این شرکت رسید. اما در حال حاضر آنجلس گارسیاپوودا رهبری و ریاست این برند پرآوازه را در اختیار دارد. این فرد از سال ۲۰۲۰ تا کنون به این سمت دست‌یافته‌است. در طی سال‌های ریاست آنجلس گارسیاپوودا درآمد این شرکت به بالاترین میزان خود در همه ادوار گذشته رسید. در واقع در این سال‌ها توسعه شرکت لگراند سرعت و شدت بیشتری پیدا کرد. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از پرکاربردترین و مشهورترین تولیدات این کمپانی می‌پردازیم. پس برای آشنایی با محصولات تولید و تخصصی برند لگراند، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

آشنایی با محصولات تولید و تخصصی برند لگراند

آشنایی با محصولات تولید و تخصصی برند لگراند

شاید عجیب به نظر برسد اما شرکت لگراند حدودا بیش از 300000 نوع محصول مختلف را به بازار ارائه می‌کند. این شرکت در زمینه‌های مختلفی مانند تولید تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی اینترنت اشیا و اتوماسیون منزل و همچنین تجهیزات ایجاد دیتاسنتر فعالیت دارد. به علاوه برخی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز در کارخانه‌جات هم توسط این برند تولید می‌شوند. در ادامه یک لیست از محصولات پرکاربرد و معروف این شرکت را معرفی خواهیم کرد:

  • تجهیزات مربوط به توسعه زیرساخت الکتریکی و تولید انواع کلید و پریز
  • کابل‌های متنوع برای مصارف مختلف
  • تجهیزات موردنیاز خانه‌های هوشمند و اتوماسیون منزل
  • تولید آیفون‌های تصویری و آیفون‌های هوشمند خانگی
  • ساخت سنسورها و تجهیزات برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق
  • تجهیزات مربوط به مدیریت قرارگیری کابل‌ها و اتصالات مانند کف خواب لگراند
  • تجهیزاتی مانند رک و موارد دیگر مربوط به دیتاسنتر

فرصت ها و چالش های پیش روی لگراند

این شرکت یک کمپانی در سطح جهانی است که دغدغه‌های مهم و بین‌المللی را دنبال می‌کند. یکی از چالش‌های شرکت لگراند در این روزها، ساخت و تولید محصولاتی برای جلوگیری از مصرف بالای انرژی است. در واقع این کمپانی هدف و دغدغه کاهش مصرف انرژی در جهان را دارد. به طبع کاهش مصرف انرژی، تولید گاز‌های گلخانه‌ای کاهش می‌یابد. در نتیجه از گرمایش بیشتر کره زمین تا حد زیادی جلوگیری می‌شود. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت، تولید محصولات سازگار با محیط و کم مصرف است.

جالب است بدانید که برای تولید این محصولات از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. به طور مثال این شرکت با کمک هوش مصنوعی یک دستگاه و محصول جدید، به نام ColdLogik RDHx را طراحی کرده است. این دستگاه خنک‌کننده هوشمند، می‌تواند گرمای موجود در دیتاسنترها را تا ۹۰٪ کاهش دهد. از همین رو به طور کلی سیستم‌های برقی و شبکه‌ها به سمت سازگاری بیشتر با طبیعت سوق داده می‌شوند.

آیا محصولات لگراند در بازار ایران موجود است

آیا محصولات لگراند در بازار ایران موجود است؟

تا به این قسمت با ویژگی‌های خاص و جالب محصولات شرکت لگراند آشنا شدید. حالا شاید از خودتان بپرسید که آیا محصولات لگراند در بازار ایران موجود است؟ یا این که قیمت محصولات لگراند در ایران به چه صورت است؟ در پاسخ به ایت سوالات باید گفت، بله نمایندگی لگراند در ایران وجود دارد. وجود نمایندگی یک برند هم به معنای وجود محصولات اصل و اورجینال آن شرکت است. در نتیجه بیشتر محصولات لگراند را می‌توانید در شهرهای بزرگی مانند تهران پیدا کنید. البته تجهیزات مربوط به خانه‌های هوشمند یا با تکنولوژی هوش مصنوعی از برند لگراند به طور کلی کمیاب‌تر از سایر محصولات آن هستند. مراکز فروش این محصولات را در شهر تهران و در خیابان لاله‌زار می‌توان پیدا کرد. برای تهیه محصولات برند لگراند، باید سری به خیابان لاله‌زار و شرکت‌هایی مانند تهران لگراند، لگراند بازار و کالای برق ذوالفغاری بزنید. قیمت محصولات این برند در ایران با توجه به اصل بودن محصولات متغیر است. همچنین هر کدام از محصولات آن با کاربری‌های مختلف، قیمت خاص خود را دارند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها باید به نمایندگی‌های اشاره‌شده مراجعه کنید.

جمع‌بندی

یکی از تصمیمات دشوار در هنگام تهیه محصولات و تجهیزات الکتریکی و برقی، انتخاب برند مناسب است. اگر برند مناسب و باکیفیت پیدا شود، دیگر خرید بسیار آسان خواهد بود. ما در این مقاله به معرفی برند لگراند و همچنین محصولات پرمصرف و محبوب آن پرداختیم. اگر شما هم این برند را می‌شناسید و قصد خرید آن را دارید، جزئیات این مطلب را به خاطر بسپارید. برای آشنایی با برندهای مطرح دیگر در زمینه تولید محصولات و تجهیزات الکتریکی به سایت برقچی مراجعه کنید.

 

ارسال نظر