سفری در دل امپراتوری عثمانی با بازدید از کاخ‌های استانبول

استانبول شهری است که سال‌ها مقر فرمانروایی پادشاهان عثمانی بوده است. کاخ‌های استانبول یادگار دوران شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی هستند و بخش عظیمی از دوران سلطنت عثمانی را به نمایش می‌گذارند.

سفری در دل امپراتوری عثمانی با بازدید از کاخ‌های استانبول

این کاخ‌ها هم‌اکنون به موزه‌ها‌ی شکفت‌انگیزی تبدیل شده‌اند که هر توریستی را مجذوب خود می‌کنند. اگر در سفر خود به استانبول از این کاخ‌ها دیدن کنید، گویی به قلب امپراتوری عثمانی سفر کرده و مراکز سیاسی و تفریحی سلاطین آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید. بازدید از کاخ‌های استانبول می‌تواند به مهیج‌ترین قسمت سفر شما تبدیل شود. اگر در طول سفر هتلی رزرو کنید که از بابت اقامت خود اطمینان داشته و به مراکز تاریخی فرهنگی نزدیک‌تر باشید، سفر بدون دغدغه‌ای را تجربه خواهید کرد. هتل امی تکسیم استانبول از بهترین هتل های استانبول است و یک انتخاب ایده‌آل برای اقامت کوتاه مدت شما در این شهر خواهد بود.

کاخ‌های دیدنی استانبول

دولت عثمانی با بیش‌از شش قرن حکمرانی در استانبول، یادگاری‌های باشکوهی از خود به جای گذاشته است. کاخ‌های دیدنی این شهر که تلفیقی از ظرافت و عظمت هستند و هر نگاهی را به وجد می‌آورند، روزی محل زندگی شاهانه امپراتوری عثمانی بوده‌اند. تماشای گچ‌بری‌های ظریف، آینه‌کاری‌های چشم‌نواز، لوسترهای بزرگ و جزئیات بسیار دیگر در کنار طراحی داخلی خاص و منحصر‌به‌فرد بر شکوه این کاخ‌ها افزوده و تماشای آن‌ها را به یک تفریح هیجان‌انگیز تبدیل ساخته است. تماشای کاخ‌های استانبول به‌عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ دیرینه این شهر به هیچ‌وجه خسته کننده نیست. در ادامه برخی از یادگاری‌های باشکوه پادشاهان عثمانی در استانبول را معرفی می‌کنیم.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکایی از محبوب‌ترین کاخ‌های پادشاهان عثمانی و معروف‌ترین کاخ دیدنی استانبول است. این کاخ بزرگ ۴ حیاط و چند بنای کوچک دارد و ساختار کلی آن شبیه به عمارت‌های بزرگ ایرانی است. شما می‌توانید با تماشای شکوه و جلال کاخ توپکاپی، زندگی شاهانه سلاطین آن را از نزدیک ببینید؛ زندگی مجللی که شکوه آن در استانبول مدرن خودنمایی می‌کند. در کنار تماشای نمای کاخ به کلکسیونی از اشیای دیدنی در موزه توپکاپی می‌رسید‌. گنجینه سلطنتی که باعث زیبایی حیاط کاخ شده‌، شبیه به موزه جواهرات ملی ایران است. برخی از پادشاهان عثمانی، کاخ توپکاپی را برای اقامت نپسندیدند و آن را رها کردند؛ اما چیزی از شکوه این کاخ کم نشده است. این کاخ تا هتل امی تکسیم استانبول تنها سه کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید دیدن این کاخ را در اولویت قرار دهید.

کاخ چراغان

کاخ چراغان که توسط یک معمار ماهر ارمنی و به سلیقه سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شده، از دیگر کاخ‌های دیدنی استانبول است که داستان خاص خود را دارد. این کاخ با یک پل مرمرین به کاخ ییلدیز وصل می‌شود. کاخ چراغان برخلاف نامش برای پادشاهان آن زمان خوش‌یمن نبود. این کاخ در سال ۱۹۸۹ توسط یک شرکت ژاپنی خریداری شد و به هتل پنج ستاره چراغان تبدیل شد.

کاخ ییلدیز

این کاخ که روی تپه‌ای در پارک ییلدیز در منطقه بشیکتاش بنا نهاده شده، مهمان‌سرای ستاره‌های سیاست و سلطنت بوده است. این کاخ در دو طبقه با ۶۰ اتاق ساخته شده و بخش‌های مختلف آن از زیباترین معماری‌ها و المان‌ها تشکیل شده است. این کاخ میزبان رضاشاه پهلوی نیز بوده است.

کاخ بیلربینی

این کاخ زیبا و مجلل که در ساحل بسفر بنا شده است، شکوه و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و جزو محبوب‌ترین اماکن دیدنی استانبول است. این کاخ میزبان مهمانان عالی رتبه فرنگی بوده که به استانبول سفر می‌کرده‌اند. جالب است بدانید که روزی سربازان عثمانی در این کاخ بزرگ به احترام ناصرالدین شاه قاجار و نیکلاس فرانسوی صف کشیده‌اند. بنای این کاخ در نوع خود بی‌نظیر است و از حرمسرا و سالن‌های تشریفات بزرگ تشکیل شده است. بعد از دیدن این کاخ مجلل و زیبا می‌توانید غز کاخ کوچوکسو در قسمت شمالی کاخ بیلربینی هم دیدن کنید.

کاخ کوچوکسو

این کاخ در جایی ساخته شده که تنگه بسفر و دره گوکسو را به هم می‌رساند؛ به همین خاطر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در یک منطقه رویایی ساخته شده و همین موضوع بر جلال آن افزوده است. این کاخ شکارگاهی، درست به اندازه کاخ‌های دیگر پادشاهان عثمانی در استانبول شکوه و عظمت خیره کننده‌ای دارد. این کاخ در سال ۱۹۴۴ به شکل موزه درآمد و به اماکن دیدنی پرطرف‌دار استانبول تبدیل شد.

کاخ دلما باغچه

بعد از دیدن این چند کاخ دوره عثمانی، بهتر است کمی در هتل امی تکسیم استانبول استراحت کنید تا برای تماشای سایر آثار تاریخی فرهنگی این شهر آماده شوید. کاخ دلما باغچه همان کاخی است که پادشاهان دمدمی مزاج عثمانی آن را به کاخ توپکاپی ترجیح دادند. در این کاخ از معماری اروپایی استفاده شده و در زمان خود چیزی از کاخ‌های اروپایی کم نداشته است. دلما باغچه با ۲۸۵ اتاق به‌عنوان بزرگ‌ترین کاخ ترکیه در لیست میراث ملی این کشور ثبت شده است. تماشای نقطه‌به‌نقطه این کاخ شما را به زمان پادشاهی سلاطین عثمانی پرت می‌کند؛ البته به‌شرطی‌که کمی از قوه تخلیل خود استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب با معرفی مختصر کاخ‌های استانبول به یک سفر تخیلی به زمان امپراتوری عثمانی‌ها رفتیم. معماری، جلال و جبروت این کاخ‌ها آنقدر زیاد است که توانسته پس از شش قرن شکوه خود را در قلب استانبول مدرن حفظ کند. اگر قصد دارید از تمام کاخ‌ها و جاذبه‌های تاریخی استانبول دیدن کنید، بهتر است در کنار تهیه بلیط هواپیما استانبول در تاریخ دلخواه خود، به‌دنبال رزرو هتل استانبول هم باشید و هتلی را انتخاب کنید که موقعیت آن به تمام جاذبه‌های تاریخی این شهر و مسیرهای حمل‌ونقل نزدیک باشد. هتل امی تکسیم استانبول انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شرکت فلای تودی بهترین انتخاب برای خرید بلیط هواپیما استانبول با قیمت ارزان است. سایت فلای تودی به‌عنوان سرویس رزرواسیون آنلاین هتل، خدمات رزرو هتل استانبول و راهنمای جامع سفر به این شهر را هم ارائه می‌دهد تا شما بتوانید سفری بدون دغدغه، هیجان‌انگیز و به‌صرفه را تجربه کنید.

 

ارسال نظر