نحوه ثبت نام کتاب درسی به صورت تکی و گروهی

در این نوشته به طور کامل نحوه ثبت نام و خرید کتاب درسی به صورت تکی و گروهی را به شما آموزش می دهیم

نحوه ثبت نام کتاب درسی به صورت تکی و گروهی

کتاب‌های درسی باید توسط والدین یا مدیر مدرسه تهیه بشن. والدین گاهی نمی‌دونن که چگونه این کتاب‌ها رو تهیه کنن یا چگونه از مدیران کمک بگیرن و با انبوهی از اطلاعات غلط یا قدیمی مواجه می‌شن.

برای اینکه بتونید کتاب‌های درسی تون رو تهیه کنید نیاز هست که بدونید با چه روش‌هایی میتونید این کار رو انجام بدید و از چه راه‌هایی می بایست اقدام کنید. با این راهنمای ثبت سفارش کتاب درسی تصمیم گرفتیم که اطلاعات مختصر و در عین حال کامل رو در اختیار شما قرار بدیم. مطمئن باشین که با این دستورالعمل‌ به راحتی می تونید خرید کتاب درسی رو انجام بدید و جای هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

زمان ثبت نام کتاب درسی

زمان ثبت نام کتاب های درسی

در ابتدا باید بدونین که برای ثبت نام کتاب درسی دولتی، محدودیت‌ زمانی وجود داره و نمی‌تونین به دلخواه ثبت سفارش کنین. ثبت نام کتاب درسی دولتی از مقطع دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم بین پنجم اردیبهشت تا سی و یکم خرداده. ثبت نام کتاب اول ابتدایی، هفتم و دهم هم از دهم تیرماه تا نهم شهریورماه انجام می‌شه. معمولا این تاریخ قابل تمدید نیست؛ پس بهتره حتما سر موعد ثبت نام رو انجام بدین.

اما نگران نباشید اگه تو زمان تعیین شده به هر دلیلی نتونستید خریدتون رو نهایی کنید روش‌های دیگه ای هم وجود داره که در ادامه به طور کامل براتون بیانشون کردیم.

انواع ثبت نام کتاب درسی

برای ثبت نام کتب درسی دو راه ثبت نام انفرادی و ثبت نام گروهی وجود داره. گفتنیه که هیچکدوم از این دو روش بر همدیگه برتری خاصی ندارن. در هر دو روش هم محصولاتی از یک منبع تهیه می‌شن و تفاوت کیفیتی و قیمتی وجود نداره؛ به همین خاطر می‌تونین با توجه به شرایط و سلیقه‌تون یکی از اون‌ها رو انتخاب کنین. در ادامه هرکدوم رو تک به تک شرح دادیم:

ثبت نام کتاب درسی به صورت انفرادی

در روش انفرادی والدین خودشون وارد سامانه می‌شن و صفر تا صد فرآیند ثبت سفارش رو انجام می‌دن. پس از اون در ایام شهریور کتاب‌ها به مدرسه‌ها ارسال و والدین یا دانش آموزان میتونن کتاب‌ها رو از مدیر مدرسه تحویل بگیرن. اما فرآیند این روش به چه صورته؟!

  • در ابتدا وارد سامانه‌ی irtextbook.com بشین.

  • در مرحله بعد باید بر گزینه ورود دانش آموز کلیک کنین. سپس بایذ کد ملی و سریال شناسنامه و… در کادرهای مشخص شده وارد بشن تا دانش آموز احراز هویت بشه.

  • پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز یه سراغ گزینه تهیه و توزیع مواد آموزشی برین و محصولات متناسب با مقطع دانش آموزتون رو انتخاب کنین. پس از انتخاب سفارشتون رو نهایی کرده و وارد صفحه پرداخت بشین.

  • برای پرداخت هزینه کتب درسی باید شماره، cvv2، تاریخ انقضای کارت و رمز پویای فعال داشته باشین.

  • در نهایت بعد از پرداخت مبلغ کتاب‌ها به آدرسی که در سامانه ثبت کردید ارسال میشن و دیگه مشکل دیگه ای وجود نداره.

ثبت نام کتاب درسی به صورت گروهی

در روش ثبت نام کتاب درسی به صورت گروهی دیگه والدین مسئولیت مستقیمی ندارن. در این روش مبلغ کتاب‌ها توسط مدیر از والدین دریافت می‌شه و در عوض مدیر برای تمام دانش آموزان کتاب‌ها رو خریداری می‌کنه. همه‌ی کتاب‌ها در اواخر شهریورماه به مدرسه ارسال می‌شن؛ سپس مدیر کتاب‌ها رو تک به تک به والدین تحویل می‌ده.

  • در ابتدا مدیر وارد M2-snd.medu.ir می‌شه که سامانه خرید کتب از سمت مدیرانه.

  • سپس گزینه‌ی ورود به بخش مدارس رو کلیک کنین و اطلاعاتی نمایان می‌شه که باید با دقت وارد بشه.

  • در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی فروش و توزیع مواد آموزشی رو خواهید دید. ابتدا آدرس و مشخصات اینچنینی رو نوشته یا اگر این مشخصات از قبل وجود داشتن، در صورت تغییر به روزسانی کنین.

  • در منوی سمت راست جهت احراز هویت شماره تماس و مشخصات همه‌ی‌ دانش آموزان و ویرایش‌های مورد نیار باید وارد بشه. در نهایت گزینه‌ی بلی رو خواهید دید که باید تیک تأیید رو بر اون بزنین. اگه شماره ای ثبت نشده ثبت کنید و اگه شماره دانش آموز مورد نظر تغییر کرده اونو ویرایش کنید.

  • در آخرین مرحله گزینه پرداخت رو خواهید دید که در این روش هم به شماره کارت، cvv2، تاریخ انقضای کارت و رمز پویای فعال نیاز داره.

  • بعد از پرداخت مراحل ثبت نام کتاب درسی به صورت گروهی نهایی میشه و باید صبر کنید در زمان تعیین شده کتاب‌ها به مدرسه ارسال بشه.

  • نکته‌ای که حتماً دانش آموز یا والدین باید بهش توجه داشته باشن آینه که تنها باید هزینه کتاب‌ها رو پرداخت کنن و هیچ هزینه ی اضافه تری نیاز نیست برای دریافت کتاب درسی پرداخت بشه.

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

خرید کتاب درسی به صورت آزاد

خرید دولتی کتب درسی، تنها روش تهیه کتاب‌های درسی نیست؛ یکی دیگه از روش‌ها، خرید کتاب درسی به صورت آزاده. در روش آزاد دیگه با دوتا سامانه‌ی خرید ذکر شده رو به رو نیستین و می‌تونین آزادانه کتاب‌ها رو از هر کتاب فروشی یا سایت‌های فروش آنلاین تهیه کنین.

تفاوت‌هایی بین کتب درسی آزاد و دولتی وجود داره که با پرداختن بهشون بیشتر با کتب آزاد آشنا می‌شین:

  • کتب درسی آزاد بدون یارانه دولتی و توسط مراکز خصوصی چاپ می‌شن. به همین دلیل قیمت اون‌ها کمی بالاتره.

  • در روش آزاد شما می‌تونین در هر تعدادی که دوست دارین کتاب خریداری کنین و هیچ محدودیت وجود نداره. این مزیت برای دانش آموزانی که کتابشون رو گم کردن یا افرادی که نیاز به پیش‌خوانی قبل از ورود به مقطع تحصیلی دارن، همچنین به افرادی که سیک مطالعه متفاوتی برای کنکور دارن و یک کتاب جداگانه می‌خوان، بسیار ایده آله. در روش دولتی تنها یک بار می‌شه کتاب‌ها رو تهیه کرد و برای بار دوم قادر به خرید نیستین.

  • کتب در روش دولتی پس از چند ماه به دست شما می‌رسن و وقفه زیادی این بین وجود داره؛ درحالیکه شما هر زمان از سال می‌تونین هر کتاب رو به شکل آنلاین یا حضوری به روش آزاد تهیه کنین.

  • برخی مواقع نیاز فوری به کتاب وجود داره. به محض اینکه کتاب رو از کتابفروشی‌های سفارش بدین بین 1 تا 5 روز به دستتون خواهد رسید.

  • ثبت نام کتب دولتی‌ در زمان‌های محدودی از سال انجام می‌شه و اگه این فرصت رو از دست بدین دیگه فرصتی جهت ثبت نام نیست. اما خرید کتاب به صورت آزاد ثبت نامی نیست و خیلی راحت میتونید هرزمان که نیاز داشتین کتاب هاتون رو تهیه کنید.

  • کتب آزاد از نظر محتوا هیچ تفاوتی با کتب دولتی‌ نداره و هیچ نقدی در اینباره وجود نداره. خط به خط کتاب‌ها و تمام تصاویر مشابه هم هستن و کوچک‌ترین تغییرات هم تو این کتاب‌ها اعمال شده چرا که این کتاب‌ها هم از pdf های کتاب درسی چاپ و تکثیر شدن و هیچگونه دخل و تصرفی توشون نبوده.

 

ارسال نظر