بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین با وجود تحریم‌های آمریکا روی فناوری 3 نانومتری کار می‌کند

تحریم‌های آمریکا ظاهراً نتوانسته‌اند مانع از پیشرفت SMIC درزمینه توسعه تراشه‌های پیشرفته‌تر از فرایند 7 نانومتری شوند.

بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین با وجود تحریم‌های آمریکا روی فناوری 3 نانومتری کار می‌کند

ظاهراً شرکت تراشه‌سازی چینی SMIC، با وجود تحریم‌های ایالات‌متحده، درحال توسعه فناوری 3 نانومتری است. تاکنون تحریم‌های ایالات‌متحده مانع از دسترسی این شرکت به تجهیزات پیشرفته تولید تراشه شده بودند.

در گزارش جدیدی گفته شده است که SMIC نسل دوم فناوری 7 نانومتری خود را توسعه داده که می‌توان از آن برای تولید تراشه‌های موبایل استفاده کرد. اکنون نیز ظاهراً تیم تحقیق و توسعه این شرکت چینی درحال بررسی فناوری‌های 5 نانومتری و 3 نانومتری است. تیم تحقیق و توسعه SMIC توسط «لیانگ مونگ سونگ»، یکی از مدیران عامل این شرکت و همچنین دانشمند شناخته‌شده حوزه نیمه‌هادی، مدیریت می‌شود که سابقه حضور در TSMC و سامسونگ را داشته است.

تحریم‌های آمریکا مانع از توسعه فناوری 3 نانومتری SMIC نشدند

تحریم‌های آمریکا ظاهراً نتوانسته‌اند مانع از پیشرفت SMIC درزمینه توسعه تراشه‌های پیشرفته‌تر از فرایند 7 نانومتری شوند و SMIC درحال‌حاضر پنجمین سازنده پیمانی بزرگ تراشه در این صنعت محسوب می‌شود. تحریم‌ها باعث شدند تا SMIC نتواند ابزار لیتوگرافی فرابنفش فرین (EUV) را از ASML دریافت کند و برای گره 7 نانومتری نسل دوم خود فقط به لیتوگرافی عمیق فرابنفش (DUV) متکی بود.

TSMC به‌عنوان رهبر صنعت نیمه‌هادی، تراشه‌های 3 نانومتری پردازنده‌های آیفون 15 و M3 اپل را تأمین می‌کند. این شرکت اخیراً اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری خود را از سال 2025 آغاز کند. انتظار می‌رود که اولین تراشه‌های 2 نانومتری برای گوشی‌های همراه عرضه شوند و همچنین اپل اولین مشتری فناوری آتی TSMC باشد. علاوه‌براین، سامسونگ نیز قصد دارد فناوری 2 نانومتری خود را هم‌زمان با TSMC در سال 2025 به مرحله تولید انبوه برساند.

منبع: دیجیاتو

 

ارسال نظر