وام 300 میلیونی برای پلتفرمهای فعال داخلی

سازمان فناوری اطلاعات ایران به کسب وکارهای فعال روی پلتفرم‌ها یا سکوهای داخلی حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات می دهد.

وام 300 میلیونی برای پلتفرمهای فعال داخلی

سازمان فناوری اطلاعات ایران به کسب وکارهای فعال روی پلتفرم‌ها یا سکوهای داخلی حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۵.۳۳ درصد با بازپرداخت ۴۸ ماهه اعطا می‌کند.

به گزارش کلیک به نقل از  سازمان فناوری اطلاعات ایران مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت این سازمان با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات برای کسب و کارهای  حقوقی، ۵۰۰ میلیون تومان ، برای کسب وکارهای صنفی، ۳۰۰ میلیون تومان و برای کسب و کارهای حقیقی،۲۰۰ میلیون تومان است که سود آن ۱۵.۳۳ درصد و باز پرداخت آن ۴۸ ماهه با شش ماه تنفس خواهد بود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران براساس آیین نامه “حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال” به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تسهیلات ارایه خواهد کرد.

طبق آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصادد یجیتال «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کسب وکارهایی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند، بر اساس ویژگی‌های کسب وکار و ظرفیت کسب درآمد، نسبت به تدوین و ابلاغ دستورالعمل وحدت رویه به منظور پذیرش حساب کاربری متقاضی به عنوان مبنای اعتبارسنجی برای اعطای تسهیلات به کسب وکار یا هر شخصی که متقاضی معرفی می‌کند، مطابق دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد، موضوع مصوبه گروه مقررات و نظارت مؤسسات اعتبار بانک اقدام کند.»

مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان اعلام کرده است: این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب و کارهای فعال  که بر بستر سکوهای مشمول آیین نامه “حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال” اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی میکنند ارایه خواهد شد.

مهدی مظفری گفت: کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشورکه حداقل سه ماه سابقه فعالیت در سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله را دارند می توانند درخواست خود را از طریق سایت www.irantavanafarin.ito.gov.ir ارسال کنند.

گفتنی است طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، کسب و کارهایی مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد که بیش از ۳۰ تراکنش در سه ماهه پایانی خود داشته باشند یا حجم تراکنش ماهیانه آنها برای ۳ ماهه پایانی فعالیتشان روی سکوهای داخلی به بیش از ۱۵ میلیون تومان برسد. همچنین اگر کسب وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی بیش از هزار فالوور بر بسترسکوهای مشمول داشته باشند یا ماهنیانه ۱۰ آگهی در طول ۳ ماه پایانی فعالیتشان روی این بستر قرار داده باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

ارسال نظر