ارزش سهام سونی در یک هفته 10 میلیارد دلار سقوط کرد

سونی اعلام کرد که میزان فروش PS5 در فصل مالی منتهی به مارس (فصل اول 2024)، کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده قبلی خواهد بود.

ارزش سهام سونی در یک هفته 10 میلیارد دلار سقوط کرد

به گزارش کلیک، هفته گذشته، سونی اعلام کرد که انتظار دارد در سه‌ماهه اول 2024 تنها 21 میلیون دستگاه PS5 بفروشد؛ درحالی‌که پیش‌بینی قبلی فروش 25 میلیون دستگاه بود. پس از اعلام این پیش‌بینی جدید، ارزش سهام این شرکت 10 میلیارد دلار سقوط کرد.

هفته گذشته، سونی گزارش مالی فصل چهارم 2023 خود را منتشر کرد که از رشد فروش این شرکت در بخش موسیقی، سنسورهای دوربین و بازی‌های ویدیویی حکایت دارد. اما در کنار انتشار این گزارش، سونی اعلام کرد که میزان فروش PS5 در فصل مالی منتهی به مارس (فصل اول 2024)، کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده قبلی خواهد بود. این پیش‌بینی باعث شد که ارزش سهام شرکت سقوط کند.

تحلیلگران پیش‌ازاین فکر می‌کردند که سونی اهداف بزرگ‌تری را برای PS5 درنظر گرفته است، ولی به‌نظر می‌رسد که درعمل این شرکت در یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تجارت خود با کاهش حاشیه سود مواجه است که برای سرمایه‌گذاران خبر خوبی نیست.

دلیل ریزش ارزش سهام سونی 

داده‌های FactSet نشان می‌دهد که پس از اعلام خبر پیش‌بینی افت فروش PS5، ارزش سهام این شرکت حدود 10 میلیارد دلار سقوط کرده است.

«آتول گویال»، تحلیلگر سهام، در یادداشتی اعلام کرد که کاهش پیش‌بینی فروش PS5، موضوعی ناامیدکننده نیست؛ به باور وی، موضوع ناامیدکننده درواقع سطح پایین حاشیه سود عملیاتی شرکت است. گویال اعتقاد دارد که حاشیه سود فعلی برای بخش تجارت بازی سونی تقریباً در پایین‌ترین سطح دهه اخیر است. این تحلیلگر این سؤال را مطرح می‌کند که چرا با وجود اینکه سایر محصولات سونی حاشیه سود بالاتری دارند، حاشیه عملیاتی بخش بازی تا این حد ضعیف باقی مانده است؟

سونی هنوز به گزارش‌های تحلیلی مربوط به این سقوط ارزش سهام این شرکت واکنش نشان نداده است.

 

منبع: دیجیاتو

 

 

ارسال نظر