نگرانی ال جی از قانون IRA و کاهش تولید سلول‌های الکتریکی

با افزایش نگرانی‌های سیاسی، شرکت ال جی محدودیت هایی را در کارخانه تولید سلول‌های الکتریکی که با جنرال موتورز در ایالات متحده آمریکا همکاری می کرد اعمال خواهد کرد.

نگرانی ال جی از قانون IRA و کاهش  تولید سلول‌های الکتریکی

سارا کلاری: شرکت‌های کره‌جنوبی نگران هستند که ترامپ ممکن است قانون IRA را لغو کند؛ بر این اساس شرکت ال‌جی در حال «تنظیم سرعت سرمایه‌گذاری کلی» در میشیگان است.

«قانون کاهش تورم» (IRA) در ماه اوت سال 2022 (مردادماه 1401) توسط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امضا شد؛ بر اساس این قانون یارانه‌ قابل توجهی به فناوری‌هایی که در مسیر عبور از سوخت های فسیلی نقش تعیین کننده دارند،‌ اختصاص داده می شد. نکته قابل توجه اینکه بخش زیادی از این یارانه‌، تنها محصولات «ساخت آمریکا» را در بر می‌گرفت.

بر اساس این گزارش حالا با زمزمه های آمدن ترامپ و بعد از کنارگیری بایدن، شرکتهایی از جمله ال جی نگران لغو این قانون هستند.

ال جی در پیامی به بلومبرگ اعلام کرده است که در حال تعدیل سرعت سرمایه گذاری خود در این حوزه است.

این در حالی است که قانون کاهش تورم رئیس جمهور (IRA) در سال 2022، بزرگترین سرمایه گذاری در آب و هوا و انرژی در تاریخ آمریکا را انجام داد و آمریکا را قادر ساخت تا با بحران آب و هوا مقابله کند، عدالت زیست محیطی را پیش ببرد و جایگاه آمریکا را به عنوان یک رهبر جهانی در تولید انرژی پاک داخلی تضمین کند.

حالا با اتفاقات سیاسی اخیر،  ال‌جی انرژی سولوشن، سازنده باتری کره جنوبی، ساخت سومین کارخانه خود را با شرکت جنرال موتورز در میشیگان به دلیل تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی و هم چنین نگرانی شرکت‌های خارجی در مورد تغییرات سیاسی در ایالات متحده، کند می‌کند.

گفتنی است بر اساس پیامی که روز دوشنبه از سوی ال جی به بلومبرگ ارسال شد، ال‌جی انرژی مستقر در سئول، در حال «تعدیل سرعت سرمایه‌گذاری کلی» و «به دنبال راه‌هایی برای عملکرد انعطاف‌پذیر» کارخانه‌های خود است ولی این به این معنی نیست که این شرکت ساخت و ساز را به طور کلی تعلیق می کند.

 

ارسال نظر