بریتانیا پیشتاز سرمایه گذاری املاک در اروپا

بریتانیا پیشتاز تجدید حیات در سرمایه گذاری اداری اروپا است.

بریتانیا پیشتاز سرمایه گذاری املاک در اروپا

سارا کلاری: بر اساس گزارش Cnbc بریتانیا در حال پیشروی در بهبود بازار املاک و مستغلات اداری اروپا است که انتظار می رود سرمایه گذاری کلی در این بخش در نیمه دوم سال بیشتر شود.

به گفته ساویلز، ایرلند، هلند و اروپای جنوبی نیز در حال فروش املاک به بریتانیا هستند، در حالی که فرانسه و آلمان به مبارزه برای فروش املاکشان ادامه می دهند.

نرخ اشغال همچنان یک نگرانی است، با شکافی بین املاک دارای امکانات رفاهی بسیار با اعتبار سبز و آنهایی که فاقد اعتبار هستند.

کیم پولیتزر، رئیس تحقیقات املاک اروپایی در Fidelity International به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ((لندن در زمینه خرید املاک اروپا پیشرو است، به همین دلیل قیمت‌گذاری املاک در اروپا سریع‌تر انجام خواهد شد.))

بر اساس داده‌های MSCI، بازدهی بالاتر تا حدی باعث افزایش نرخ سرمایه گذاری املاک شده است، به‌طوری‌که متوسط ​​بازدهی سالانه دفاتر در لندن به 6 درصد ارزش ملک در سال جاری افزایش یافته است. این در مقایسه با 4.5 درصد در پاریس، استکهلم و شهرهای آلمان مانند برلین و هامبورگ است.

 ادامه چرخه کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، باعث کاهش بار بدهی و افزایش نقدینگی،و هم چنین موجب افزایش سرمایه گذاری در بازار ملک شده است.

مارکوس مایجر، مدیرعامل مارک، به CNBC گفت: «یکی از بزرگترین چیزهایی که نقدینگی را در بازار املاک و مستغلات اروپا مهار کرده است، نرخ بهره و تامین مالی بوده است.

وی با اشاره به مثبت بودن نرخ بهره در 12 تا 18 ماه آینده، افزود: "یک مسیر نزولی در نرخ بهره بانک های بریتانیا شروع خواهد شد ."

 

 

ارسال نظر