سامانه‌های مجلس هک شد!

یک گروه هکری مدعی شد پایگاه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت را هک کرده است.

سامانه‌های مجلس هک شد!

به گزارش کلیک خبرگزاری ایلنا، هک خانه ملت را تایید کرده و این سایت از حدود ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن از دسترس خارج شده است.

سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی به نقل از یک گروه هکری از حمله به زیرساخت‌های سایبری مجلس خبر داده‌اند. این گروه مدعی شده است «سرورهای اصلی مجلس، سرور‌‌های کمیسیون‌های مجلس، سرور‌های اصلی صحن مجلس، سرور مجلس‌یار، سرور بانک مجلس و برخی سرور‌های دیگر مربوط به دبیر‌خانه، معاونت‌ها و دفاتر نمایندگان» را هک کرده است.

تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ‌یک از مقامات دولتی یا مجلس درباره این موضوع، اظهار نظر نکرده‌اند.

این گروه هکری که خود را وابسته به سازمان مجاهدین خلق معرفی می‌کند، خرداد ماه امسال نیز مدعی شده بود سامانه‌ ریاست‌جمهوری را هک کرده است.

این گروه اسنادی به عنوان «نامه‌های داخلی، صورت‌جلسه‌ها و لیست حقوق نمایندگان مجلس» را در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است.

اطلاعیه روابط‌عمومی مجلس

روابط‌عمومی مجلس شورای اسلامی در خصوص از دسترس خارج‌شدن سایت‌های این نهاد اطلاعیه داد. در این اطلاعیه آمده است: سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی بوده و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر