موافقت بایدن با ممنوعیت استفاده از تیک تاک

رئیس‌جمهور آمریکا، قانونی را مورد حمایت قرار داد که به موجب آن امکان استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک در آمریکا از سوی کاربران ممنوع می‌شود.

موافقت بایدن با ممنوعیت استفاده از تیک تاک

به گزارش کلیک، رئیس‌جمهور آمریکا، قانونی را مورد حمایت قرار داد که به موجب آن امکان استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک در آمریکا از سوی کاربران ممنوع می‌شود.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه قانونی را مورد حمایت قرار داد که به موجب آن امکان استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک در ایالات متحده آمریکا از سوی کاربران مختلف ممنوع می‌شود. به گزارش آسوشیتدپرس این اقدام در بحبوحه تشدید نگرانی‌های فزاینده واشنگتن در مورد در دسترس قرار گرفتن داده‌های کاربران آمریکایی برای دولت چین انجام می‌شود.

بایدن در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده است که اگر چنین لایحه‌ای را تصویب کنند من آن را امضا خواهم کرد. کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا نیز به اتفاق آرا به لایحه مذکور رای داده است. مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد به ممنوعیت استفاده از اپلیکشین تیک‌تاک رای دهد. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواهان این کشور در جریان پستی در شبکه اجتماعی خودش با ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک برای کاربران آمریکایی مخالفت کرده و عنوان کرده است، چنین اقدامی راه را برای دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک باز می کند.

مخالفت وی در حالی صورت می‌گیرد که او در سال 2020 تلاش کرد تا تیک‌تاک را به همراه وی‌چت ممنوع کند. حمایت بایدن از لایحه مذکور در حالی انجام می‌شود که اخیرا در جریان یک فرمان اجرایی به وزارت دادگستری و دیگر آژانس‌های فدرال آمریکا اجازه داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از انتقال گسترده داده‌های شخصی آمریکایی‌ها به کشورهایی مانند چین انجام دهند.

بایدن در سال 2022 استفاده از تیک‌تاک را برای حدود 4 میلیون نفر از کارمندان دولت فدرال ممنوع کرد. وی در حالی خود را به دلیل مسائل امنیتی در این مسئله نگران نشان می‌دهد که ماه پیش کمپین انتخاباتی وی به تیک تاک پیوست.

 

ارسال نظر