14 هزار دلار کرایه اوبر به خاطر سفر بیست دقیقهای!
رسانه کلیک - سال 2017 یکی از بدترین دوران کاری کمپانی تازه تاسیس اوبر تا به امروز بوده است. به تازگی سیستم کرایه اوبر به خاطر یک سفر بیست دقیقه ای به مسافت 5 مایل، 14 هزار دلار از یک مسافر کانادایی درخواست کرد!
ماجرا از این قرار است که Hisham Salama اهل کانادا تنها درخواست یک سفر 20 دقیقه ای را داده بود که سیستم کرایه اوبر او را به مبلغ 18518 دلار کانادا بدهکار کرد؛ مبلغی قریب به 14 هزار دلار آمریکا.
این مسافر در مصاحبه با وب سایت Vice اعلام کرد که اولین واکنشش در برابر این اتفاق خندیدن بود، چرا که فکر میکرد این مسئله یک خطای نرم افزاری است. اما 20 دقیقه بعد و دقیقا زمان پیاده شدن از ماشین؛ متوجه میشود که اوبر 14 هزار دلار از حساب کارت اعتباری او برداشت کرده است!
جالب اینجاست که تماس با پشتیبانی خدمات مشتریان اوبر برای این مسافر بیچاره سودی نداشت و اپراتور بر صحیح بودن مبلغ کرایه اوبر تاکید کرد.
همین مسئله باعث شد تا Salama این مسئله را با شبکه های اجتماعی در میان بگذارد که در نهایت با زیاد شدن سر و صداها، اوبر اقدام به پس دادن کامل مبلغ 14000 دلار به این مسافر کرد.
اوبر در بیانیه ای به خطای نرم افزاری در سیستم تعیین کرایه خود اعتراف و از این مسافر عذرخواهی کرده است. این شرکت تاکسی اینترنتی اعلام کرده که نهایت تلاشش را برای اطمینان از عدم تکرار این مسئله بکار خواهد گرفت. این در حالی است که یکی از خبرگزاری های کانادا اعلام کرده که مشکل یاد شده به دلیل اشتباه راننده در وارد کردن مسیر به وجود آمده بود.
شایان ذکر است؛ اوبر از ابتدای سال 2017 با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. این مشکلات در نهایت باعث شد تا تراویس کلارنیک از سمت مدیر عاملی اوبر استعفا دهد و دارا خسروشاهی مدیریت این سرویس تاکسی رانی آنلاین را برعهده بگیرد.