مسابقات کراس فیت گیمز و جایزه ۳۱۰ هزار دلاری جهانی

چند سالی است که کراس فیت در جهان معروف شده است. ورزشی نوپا و مهیج که رقابت‌های جذابی هم دارد. مسابقات کراس فیت گیمز مهم‌ترین رویداد این رشته ورزشی است که ورزشکاران را به انجام تمرینات کراس‌فیت دعوت می‌کند.

مسابقات کراس فیت گیمز و جایزه ۳۱۰ هزار دلاری جهانی

آشنایی با مسابقات کراس فیت

کراس فیت یکی از رشته‌های ورزشی نوپا و جوان است که در چند سال اخیر به صورت جهانی شناخته شده است. به طوری که بسیاری افراد به این ورزش علاقه‌مند شده‌اند. استقبال جهانی از CrossFit موجب شد مسابقات حرفه‌ای این رشته ورزشی شکل بگیرد.

مسابقات کراس فیت موسوم به CrossFit Games از سال ۲۰۰۷ شروع شد. این رقابت‌ها به صورت سالانه است که در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود. همچنین، برندگان مسابقه بر اساس امتیازات رقابت‌کنندگان تعیین می‌شود.

جالب است بدانید، برای قهرمان رقابت‌های کراس‌فیت گیمز لقب بسیار مهمی در نظر گرفته شده است. ورزشکار آقا یا خانم قهرمان با لقب «فیت‌ترین انسان زمین» (Fittest On Earth) شناخته خواهد شد. عنوانی مهم که قدرت بدنی بالای قهرمان را به رخ تمامی مردم جهان می‌کشد.

مسابقات کراس فیت ورزشکاران مسابقات کراس‌ فیت گیمز

رقابت‌های کراس فیت گیمز هر سال جذاب‌تر از گذشته می‌شود. هر سال بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار در مسابقات کراس فیت شرکت می‌کنند. همچنین، این رقابت‌ها در یک دوره چهار مرحله‌ای برگزار می‌شود.

رقابت‌های کراس‌فیت گیمز در چهار مرحله آزاد، یک چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود. در مرحله آزاد تمامی ورزشکاران سراسر جهان با انجام تمرینات اعلام شده، وارد این رقابت‌ها می‌شوند. پس از رتبه‌بندی ورزشکاران، صعودکنندگان به مرحله بعدی اعلام خواهد شد.

برنامه تمرینی مسابقات کراس فیت گیمز بر اساس اعلام انجمن کراس‌فیت مشخص می‌شود. با انجام تمرینات مقدماتی و راستی‌آزمایی شرکت‌کنندگان، ورزشکاران خود را برای مراحل بعدی آماده خواهند کرد. گفتنی است، مسابقات نهایی CrossFit Games 2022 در تاریخ ۱۲ الی ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

همچنین در کلیک بخوانید: کراس‌فیت ورزشی مدرن برای آمادگی جسمانی

مسابقات کراس فیت حرکت Rope Climb در کراس‌فیت

نحوه شرکت در کراس‌فیت گیمز

یکی از نکات قابل توجه کراس‌فیت، همگانی بودن این رشته ورزشی است. در واقع انجمن کراس‌فیت به مدت ۴ هفته برنامه تمرینی مقدماتی را برای مرحله افتتاحیه اعلام می‌کند. ورزشکاران سراسر جهان آنها با ضبط تمرینات خود، ویدیو را برای راستی‌آزمایی و شرکت در مسابقات جهانی کراس‌فیت گیمز به این انجمن ارسال می‌کنند.

به همین منظور، شرایط حضور برای تمامی ورزشکاران کراس‌فیت وجود دارد. جالب است بدانید، در کشور ایران هم ورزشکاران حرفه‌ای این رشته در حال انجام تمرینات فشرده‌ای هستند تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

برنامه تمرینی ۴ هفته‌ای انجمن کراس‌فیت هر هفته در سایت CrossFit Games قرار می‌گیرد. ورزشکاران به مدت یک هفته فرصت دارند برنامه مورد نظر را انجام داده و فایل ویدیویی خود را ارسال کنند. تاکنون مرحله آزاد مسابقات گیمز ۲۰۲۲ شروع شده و دو هفته از برنامه تمرینی کراس‌فیت اعلام شده است.

آیتم های مسابقات کراس فیت حرکت Box Jump در کراس‌فیت

هر برنامه، امتحانی جدی برای ورزشکاران ایجاد می‌کند. انجمن کراس‌فیت قصد دارد با اعلام این نوع تمرینات، توانایی بدنی ورزشکاران را به خوبی محک بزند. این برنامه‌های تمرینی فضایی چالش‌برانگیز را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

جالب است بدانید، انجمن کراس‌فیت از تمامی باشگاه‌های کراس‌فیت درخواست کرده که برنامه تمرینی ویژه مسابقات گیمز را اجرا کنند. ورزشکاران حاضر در باشگاه‌ها با هماهنگی مربی خود این تمرینات را بر اساس میزان قدرت بدنی خود انجام می‌دهند. این درخواست با هدف محک بدنی هر ورزشکار کراس‌فیت داده شده است.

جایزه مسابقات کراس فیت گیمز چقدر است؟

انجمن کراس‌فیت برای کراس‌فیت گیمز جوایز ارزشمندی را ترتیب داده است. این جوایز با همکاری اسپانسر این مسابقات در نظر گرفته شده که مبلغ کلی ۲.۵ میلیون دلار به ورزشکاران برتر اهدا می‌شود. همچنین، این جوایز از مرحله یک چهارم نهایی لحاظ می‌شود.

مسابقات کراس فیت گیمز رقابت‌های نهایی CrossFit Games

طبق اطلاعات برندگان سال ۲۰۲۱، نفرات اول تا سوم مرحله نهایی مسابقات گیمز به ترتیب مبالغ ۳۱۰ هزار، ۱۲۰ هزار و ۸۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. نفرات چهارم تا بیستم نیز مبلغ ۵۵ هزار تا ۸۰۰۰ دلار از برگزارکنندگان مسابقه کسب می‌کنند.

برنامه تمرینی هفته اول کراس‌فیت گیمز ۲۰۲۲

برنامه تمرینی هفته اول مرحله افتتاحیه گیمز شامل سه حرکت است که به صورت AMRAP (As many rounds as possible) ۱۵ دقیقه‌ای باید انجام شود. ورزشکاران در این شیوه تمرینی باید در مدت ۱۵ دقیقه هر چقدر که توانایی بدنی دارند، تمرینات را انجام دهند. تمرین هفته اول کراس‌فیت به شرح ذیل است:

  • ۳ بار Wall Walks
  • ۱۲ بار Dumbbell Snatches
  • ۱۵ بار Box Jump-Overs

گفتنی است، وزن دمبل برای ورزشکاران حرفه‌ای دمبل اسنچ برای آقایان ۲۲ کیلوگرم و برای بانوان ۱۵ کیلوگرم است. ناگفته نماند، دیگر ورزشکاران متناسب با فیزیک بدنی خود می‌تواند وزن دمبل را تعیین کنند.

برنامه تمرینی هفته دوم مسابقات کراس‌فیت ۲۰۲۲

برنامه تمرینی هفته دوم کراس‌فیت گیمز ۲۰۲۲ نسبت به هفته اول متفاوت است. در این تمرین، ورزشکاران باید حرکات را به صورت ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-۱۰ دور و سپس ۱۰-۹-۸-۷-۶-۵-۴-۳-۲-۱ انجام دهند. در واقع ورزشکار ابتدا یک بار هر تمرین را انجام می‌دهد، بعد حرکات را دوبار می‌زند تا به ۱۰ بار برسد.

پس از اینکه تمرین به ۱۰ بار پشت سرهم رسید، ورزشکار از ۱۰ بار تا ۱ بار تمرینات را انجام می‌دهد. گفتنی است، ورزشکار باید این تمرین را حداکثر در ۱۰ دقیقه انجام دهد. برنامه تمرینی هفته دوم به شرح ذیل است:

  • Deadlifts
  • Bar-Facing Burpees

وزن کلی Deadlifts برای ورزشکاران حرفه‌ای آقا ۱۰۰ کیلوگرم و برای خانم‌ها ۷۰ کیلوگرم است. همچنین، دیگر ورزشکاران متناسب با فیزیک بدنی خود می‌توانند میزان وزنه‌ را مشخص کنند.

برنامه تمرینی هفته سوم کراس‌فیت گیمز ۲۰۲۲

برنامه تمرینی هفته سوم بسیار چالش‌برانگیز است. به طوری که ورزشکاران باید هر راند تمرینی را در مدت ۱۲ دقیقه انجام دهند. همچنین، این تمرین در سه راند انجام می‌شود. برنامه تمرینی کراس‌فیت گیمز ۲۰۲۲ به شرح ذیل است:

راند اول:

  • ۲۱ بار Pull-Ups
  • ۴۲ بار Double-Unders
  • ۲۱ بار Thrusters

راند دوم:

  • ۱۸ بار Chest-to-Bar Pull-Ups
  • ۳۶ بار Double-Unders
  • ۱۸ بار Thrusters

راند سوم:

  • ۱۵ بار Bar Muscle-Ups
  • ۳۰ بار Double-Unders
  • ۱۵ بار Thrusters

لازم به ذکر است، وزن هر صفحه برای تمرین Thrusters از راند اول تا سومی برای آقایان به ترتیب ۴۰ کیلوگرم، ۵۰ کیلوگرم و ۶۰ کیلوگرم است. برای ورزشکاران خانم نیز به ترتیب صفحه وزنه‌های ۳۰ کیلوگرم، ۳۵ کیلوگرم و ۴۰ کیلوگرم است. همچنین، دیگر ورزشکاران می‌توانند وزنه تمرینی را متناسب با فیزیک بدنی خود انتخاب کنند.

حجم ویدیو: 11.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 | دانلود ویدیو
ارسال نظر