معیارهای دریافت جایزه توپ طلا تغییر کرد

مجله «فرانس فوتبال» اعلام کرد برای برگزاری مراسم توپ طلا، تغییراتی در معیارهای دریافت این جایزه ایجاد کرده است و دلیل این تغییرات را بقا، اعتبار، مشروعیت و جذابیت این جایزه دانسته است.

معیارهای دریافت جایزه توپ طلا تغییر کرد

مجله فرانس فوتبال اعلام کرد پس از ۶۵ سال برگزاری مراسم توپ طلا، وقت آن رسیده که تغییراتی در معیارهای این جایزه ایجاد شود و دلیل این موضوع را بقا، اعتبار، مشروعیت و جذابیت این جایزه برشمرد.

چهار تغییر در نحوه انتخاب برنده توپ طلا 2022

به همین دلیل این نشریه معتبر، چهار تغییر مهم را در نحوه انتخاب برنده توپ طلا اعمال می‌کند که این تغییرات از امسال اجرا می شوند و به شرح زیر هستند:

  • از این به بعد برای انتخاب برنده توپ طلا عملکرد بازیکن در طول فصل فوتبال اروپا در نظر گرفته می‌شود و دیگر معیار عملکرد فرد در کل سال میلادی نیست.
  • فقط نمایندگان صد تیم برتر در رنکینگ فیفا حق رای خواهند داشت.
  • معیار انتخاب برنده توپ طلا اول از همه عملکرد فردی، سپس جوایز و عناوین فتح شده تیمی و در نهایت آخرین معیار کلاس جهانی بازیکن و رعایت بازی جوانمردانه از سوی او خواهد بود.
  • جام جهانی روی جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۲ تاثیری نخواهد گذاشت و تاثیر آن برای جایزه توپ طلای ۲۰۲۳ خواهد بود.

به نظر می‌رسد انتقادهای زیادی که به انتخاب لیونل مسی به عنوان برنده توپ طلای ۲۰۲۱ شد، باعث شد فرانس فوتبال دست به اعمال چنین تغییراتی بزند.

البته مسی در ماه‌های ابتدای سال ۲۰۲۱ و همراه با بارسلونا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما انتقال او به پاری‌سن‌ژرمن و آمار ضعیفش باعث شد این انتقادها صورت بگیرد و کمتر عملکرد ابتدای سال او به چشم بیاید.

حالا با معیار قراردادن فصل فوتبال اروپا و نه یک سال میلادی، چنین مشکلی برطرف خواهد شد.

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر