اتفاق عجیب در لیگ برتر | پرسپولیس بدون تماشاگر و استقلال با تماشاگر

پرسپولیس امروز برابر هوادار به میدان می‌رود، اما بازی این تیم بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. این موضوع در حالی رخ داده که فردا مسابقه استقلال با پیکان با حضور تماشاگران انجام خواهد شد.

اتفاق عجیب در لیگ برتر | پرسپولیس بدون تماشاگر و استقلال با تماشاگر

هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی پیگیری می‌شود. نکته مهم این دیدار رفتار عجیب مسئولان سازمان لیگ برای بدون تماشاگر کردن این بازی است.

به گزارش رسانه کلیک و به نقل از فرارو، این تصمیم در شرایطی گرفته شده که پیش از این عنوان شده بود مجوز حضور ۳۰ درصد از گنجایش کل ورزشگاه برای ورود تماشاگران صادر شده و مشکلی از این بابت نیست. با این وجود مسئولان سازمان لیگ به بهانه‌های مختلف، بازی امروز تیم پرسپولیس را بدون تماشاگر کرده، ولی خبر داده اند که استقلال می‌تواند با حضور تماشاگران به مصاف پیکان برود.

علت بدون تماشاگر بودن بازی پرسپولیس - هوادار

روز گذشته سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تلاش کرد این دوگانگی را با بهانه‌های عجیب و غریبی توجیه کند. او گفت:

«بعد از ابلاغیه وزارت کشور به وزارت ورزش و سپس فدراسیون فوتبال، ما موظف بودیم این ابلاغیه را به باشگاه‌ها اعلام کنیم. به طور کلی مسئولیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر‌عهده شورای تأمین استان‌ها گذاشته شده و این گروه کامل‌ترین گروه است؛ زیرا هم نمایندگان وزارت ورزش هستند، هم نمایندگان ستاد مبارزه با کرونا و هم نمایندگان انتظامی شهرستان‌ها.»

پرسپولیس بدون تماشاگر و استقلال با تماشاگر

وی در ادامه گفت: «آن‌ها اصلح‌ترین تصمیم را درخصوص مسائل بهداشتی و شهری خواهند گرفت و تا زمانی که این پاندمی وجود دارد، هواداران می‌توانند تا سقف ۳۰ درصد در ورزشگاه‌ها حاضر شوند. از این ۳۰ درصد، ۱۰ درصد متعلق به تیم میهمان است. تصمیم‌گیری حضور تماشاگران بنا به درخواست باشگاه پرسپولیس بوده که بررسی شرایط حضور هواداران، سیستم بلیت‌فروشی، چک‌کردن واکسیناسیون افراد در نهایت برعهده شورای تأمین است و ورزشگاه دستگردی این شرایط را برای دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل محدودیت‌هایش ندارد.»

سهیل مهدی در ادامه بیان کرد:‌ «استقلال و پرسپولیس با شرایط ذکر‌ شده می‌توانند در ورزشگاه آزادی میزبانی کنند. تماشاگر می‌تواند در ورزشگاه دستگردی حاضر شود؛ اما به دلیل هماهنگی شرایط میزبانی و همچنین رعایت‌ شدن حقوق میزبان و میهمان، با جمع‌بندی صورت‌ گرفته از سوی شورای تأمین این دیدار بدون تماشاگر خواهد بود.»

سهیل مهدی در شرایطی از مشکل برای چک کردن واکسیناسیون افراد صحبت کرده و از محدودیت‌های ورزشگاه دستگردی حرف زده که از روز گذشته از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاه‌ها به دستور مسئولان دولتی بازگشایی شده و همگی مکلف شده‌اند با حضور ۱۰۰ درصدی و آنهم در فضای سرپوشیده حاضر شوند.

ضمن اینکه هوادار پیش از این اصولا تماشاگر زیادی نداشته که توانایی پر کردن ۲۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را داشته باشد. مشخص نیست مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های لیگ برتر چطور به یکباره به نتیجه رسیده‌اند که باید حقوق میزبان و میهمان را در بین تماشاگران رعایت کنند. از آنجا که میزبان تماشاگر زیادی ندارد، رای به بی‌تماشاگر شدن این بازی دهند.

ارسال نظر