تخصص های لازم برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

رسانه کلیک - بازاریابی دیجیتال یکی از ضروریات دنیای آنلاین امروزه است و اگر کسی کسب و کار خود را به حوزه دیجیتال و بازاریابی دیجیتال وصل نکند، به زودی و طی چند سال آینده، از گردونه اقتصاد خارج می‌شود.

تخصص های لازم برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال کجای کسب و کار شما قرار دارد؟

بازاریابی یکی از اصول لازم و ضروری کسب و کارهاست و بازاریابی دیجیتال یکی از ضروریات دنیای آنلاین امروزه است. عصر دیجیتال تمام سبک زندگی و فرهنگ مادی و غیرمادی ما را با تغییرات اساسی همراه کرد. دنیای آنلاین تغییر اساسی در کسب و کار ایجاد کرده است، به‌گونه ای که به جرأت می‌توان گفت اگر کسی کسب و کار خود را به حوزه دیجیتال و بازاریابی دیجیتال وصل نکند، به زودی و طی چند سال آینده، از گردونه اقتصاد خارج شده و کم کم از صفحه‌ای با نام کسب و کار و درآمد حذف می‌شود. رفاه و دسترسی راحت در کسب و کار آنلاین برای مخاطب، فضایی را ایجاد کرد که طی چند سال اخیر به سرعت مشاغل، حرفه‌ها و تخصص خود را به آن وصل کرده‌اند. بنابراین اگر به دنبال ورود به این حوزه هستید، اصلاً شک نکنید و هیچ تعللی نداشته باشید؛ بلکه تنها چیزی که باید بسیار بر آن حساس باشید، این امر است که بازاریابی دیجیتال یک تخصص بسیار پیچیده، چند بعدی و میان رشته‌ای است و باید حوزه کسب و کار آنلاین خود را به متخصصین این حوزه مانند طراحان سایت، متخصصان سئو، کارشناسان تولید محتوا و کارشناس شبکه‌های اجتماعی بسپارید.

مشاور سئو کیست؟ و چه تخصصی دارد؟

صرف داشتن سایت در دنیای رقابت آنلاین به معنای برتری و داشتن درآمد بالا نیست. بلکه در مبحث بازاریابی دیجیتال آنچه به شما و کسب و کار شما قدرت می‌بخشد، بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل و ماندن در آن جایگاه است. این به این معنا است که سایتی که توسط طراحان متخصص، ساخته شده است باید به صورت دائم بهینه‌سازی شود تا صفحات و محتوای آن توسط گوگل ایندکس شود. کار بهینه سازی با متخصصین و مشاور سئو است. متخصصان سئو در واقع مدیران دیجیتال شما هستند.

اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت با تحلیل رفتار کاربران معنا می‌باید. اکثر کاربران گوگل چند لینک اول و نهایتاً 10 لینک صفحه اول را بررسی می‌کنند. این به این معنا است که سایت شما باید از میان هزاران و گاهاً میلیون‌ها لینکی که وجود دارد در 10 لینک اول باشد تا بیشترین کلیلک و متعاقباً بیشترین مخاطب و بیشترین درآمد را داشته باشید. متخصصان و مشاوران سئو در وب وان شما و کسب و کارتان را همراهی می‌کنند تا در لینک‌های اول باشید و بیشترین کلیک و بیشترین یوزر را دریافت کنید.

همانند تمام شغل‌ها که در محیط فیزیکی فعالیت می‌کنند و نیازمند بازاریابی هستند؛ کسب و کار در محیط مجازی نیز نیازمند بازاریابی دیجیتال است. مشاور سئو با تمرکز بر:

  • سئو تکنیکال
  • استراتژی و برنامه‌ریزی پایدار
  • تولید محتوا باکیفیت
  • بازاریابی محتوایی
  • لینک سازی‌های درست داخلی و خارجی
  • همراه با گرفتن بک‌‌لینک‌های واقعی
  • وآنالیز و برنامه‌ریزی مداوم برای سایت

کسب و کار شما را برای رفتن و ماندن در گود رقابت آماده و ورزیده می‌کنند. چرا که بازسازی دوباره سایت و حتی افت رتبه سایت، علاوه بر تحمیل هزینه، ممکن است ضربه‌های بی‌شمار و محکمی به درآمد شما وارد کند. براین اساس تیم بازاریابی دیجیتال شما بدون دانش سئو و یا مشاوره تخصصی سئو نمی‌تواند در دنیای آنلاین ماندگاری و توسعه را تجربه کند.

جایگاه تولید محتوا در سئو سایت

یکی از پایه های اصلی سئو، تولید محتوا است. محتوا تمام آن توضیحاتی است که شما از طریق متن، پادکست، ویدیو، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، گیف و غیره برای مخاطب و کاربر خود در زمینه کسب و کار و یا فعالیت و خدمتی که دارید، ارائه می‌دهید. جایگاه تولید محتوا به قدری مهم است که در میان متخصصان سئو آن را پادشاه می‌نامند. برای آشنایی بیشتر مقاله تولید محتوا چیست را در بلاگ وب وان مطالعه نمایید.

مشاور سئو، تولید محتوای باکیفیت را در سرلوحه کار خود قرار می‌دهد. چرا که متخصصان به‌خوبی می‌دانند که الگوریتم‌های گوگل در میان 200 فاکتوری که برای بررسی سایت شما به کار می‌برند، بسیار بر کیفیت محتوای تولید شده حساس هستند. هر چه محتوای سایت شما باکیفیت‌تر باشد مخاطبان شما زمان بیشتری را در سایت صرف می‌کنند. و گوگل اولویت اول خود را مخاطب و میزان رضایت او می‌داند. کاربران نیز اغلب با دستیابی به محتوای باکیفیتی که به درستی به سؤال، مسئله و نیاز آنان پاسخ داده است واکنش نشان داده و رضایت خود را با ماندن در صفحه، اسکرول بر روی محتوا، گذاشتن کامنت‌ها و کلیلک بر روی لینک‌ها نشان می‌دهند. بنابراین تولید محتوا یک تخصص بسیار مهم بوده و یکی از ارکان اساسی بازاریابی دیجیتال می‌باشد.

جایگاه کارشناس شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال

در میان دوره‌ها و آموزش‌هایی که وبسایت وب وان ارائه می‌دهد به این نکته اشاره می‌شود که هرگز در بازاریابی دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید. شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینک‌دین و غیره جایگاه بسیار خوبی در میان مردم دارند. اکثر مردم چند ساعت از روز خود را در میان شبکه‌های اجتماعی سر می‌کنند و این شبکه‌ها با تولید محتوا با کیفیت و مناسب می‌توانند تعداد فالوورها و لایک‌های بسیاری را از مخاطبان خود دریافت کنند. بالا بودن تعداد فالوورها و میزان لایک‌ها به معنای اعتماد مردم به آن پیج و بالا بودن اعتبار آن صفحه می‌باشد. همین امراعتماد مخاطبان را برای کسب و کار و خدمتی که ارائه می‌دهید بالا برده و منجر به بالا رفتن کلیلک بر روی سایت و نهایتاً بالا رفتن درآمد شما می‌شود. کارشناس شبکه‌های اجتماعی مسیری بسیار هموار برای رشد سایت شما فراهم می‌کنند. البته نباید فراموش کنیم که کارشناس شبکه‌های اجتماعی یک تخصص بوده که با شناخت و تسلط بر این حوزه و با یک استراتژی درست و مداوم می‌تواند در بالا رفتن اعتبار سایت و بازاریابی دیجیتال شما بسیار اثر گذار باشد.

آشنایی بیشتر با وب وان

تیم تخصصی وب وان طی چندین سال تجربه در زمینه طراحی سایت برای مشتریانی همچون مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت دامدارن، قوه قضائیه، شرکت شهر آفتاب، شهرداری پرند و چندین مجموعه‌های قوی و معتبر، توانسته اعتبار خود را چند برابر کرده و یکی از مجموعه‌های موفق در زمینه طراحی سایت ، سئو سایت ، برند سازی ، آموزش سئو و مشاوره سئو webone.co می باشد. با مراجعه به وبسایت وب وان با تیم متخصص وب وان آشنا می‌شوید ومی‌توانید سؤالات خود را زمینه طراحی و سئو سایت، تولید محتوا، کارشناس شبکه‌های اجتماعی و غیره مطرح کرده و مشاوره‌های لازم را برای بازاریابی دیجیتال در زمینه حرفه، تخصص و کسب و کار خود دریافت کنید و گام‌های مهم، بلند و محکمی را در فروش آنلاین بردارید.

ارسال نظر