نوسان بازار بیت کوین

رسانه کلیک - طی ماه های اخیر شاهد رشد چشمگیر ارزش بیت کوین هستیم. اما آیا نوسان بازار بیت کوین می تواند نگران کننده باشد؟

نوسان بازار بیت کوین

بیت کوین با تجربه افزایش قیمت در آخرین ماههای سال 2020 و صعود حداکثری در هفته آغازین سال نو میلادی، تقریبا دو هفته ای است که دچار نوسان قیمتی شده و در محدوده 30,000 تا 40,000 در نوسان است، به طوری که امروز مشمول افزایش قیمت می شود ولی چند ساعت بعد یا فردا دوباره روند کاهشی را در پیش می گیرد. این نوسانات را می توان بسیار چالش برانگیز و ترسناک برای کسانی که به عنوان تاجر یا کاربر در این حوزه به فعالیت مشغولند، قلمداد کرد.

آیا این نوسانات می تواند نگران کننده باشد؟ آیا بیت کوین برای تبدیل شدن به یک ارز، بیش از حد بی ثبات است؟ شاید این نوسانات بیشتر ناشی از آینده نامشخص آن به عنوان یک ارز دیجیتال باشد.

آیا بیت کوین قابل اعتماد است؟

بررسی های بیشتر اما نشان می دهد که بیت کوین چندان غیر قابل اعتماد نیست ، اما برای اینکه بتواند به یک ارز با قابلیت ذخیره ارزش و دارایی قابل اعتماد تبدیل شود، بایستی با اقبال عمومی بیشتری مواجه شود، پذیرش گسترده تر بیت کوین به عنوان یک منبع ذخیره ارزش شاید بتواند از میزان نوسانات و بی ثباتی این ارز دیجیتال محبوب کم کند.

خرید بیت کوین به صورت منظم و استفاده از آن در تراکنش ها و اعتماد عمومیت مردم به آن و اینکه ترجیح دهند در معاملات خود به شکل نسبتا گسترده تری از این ارز دیجیتال استفاده کنند، باعث می شود به ارزی با ارزش قابل توجه تبدیل شده و می تواند با افزایش ارزش، جایگاه خود را به عنوان یک ارز تثبیت کند. در سال 2020 تا حد زیادی شاهد افزایش محبوبیت و مقبولیت بیت کوین و در کنار آن سایر ارزهای دیجیتال بودیم. این افزایش پذیرش بیشتر به دنبال بحران های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و در سایه ورود بسیاری از سرمایه گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد.

سرمایه گذاران حرفه ای بازار ارز دیجیتال

حال با توجه به نوسانات اخیر در بازار بیت کوین ، در این میان سرمایه گذارانی که دارای یک استراتژی ثابت قدم در معاملات خود می باشند، می توانند با آگاهی کامل از نحوه خرید بیت کوین و نرخ لحظه ای ارز دیجیتال و همچنین آگاهی نسبت به موقعیت های مناسب فروش بیت کوین ، از این نوسانات قیمتی و از ترس و عدم اطمینان برخی از سرمایه گذاران نامطمئن کسب سود کنند.

اینکه چه چیزی در تعیین قیمت این رمز ارز مبتنی بر فناوری بلاک چین می تواند نقش اساسی داشته باشد، بیشتر از آنچه که می تواند هدایت شده توسط ترکیبی از عرضه و تقاضا از سوی مبادله کنندگان و معامله گران خرده پا باشد، می تواند معلول میلیون ها دلار معاملاتی که در بازار بیت کوین به صورت معاملات غیر واقعی در گردش هستند، در نظر گرفته شود.

طبق تحقیقات، بازار بیت کوین مملو از معاملات پول شویی است، روشی برای دستکاری در بازار در هنگام خرید و فروش توسط یک طرف که به منظور افزایش حجم معاملات صورت می گیرد. بنابراین نوسان در بازار بیت کوین و متعاقبا سایر ارزهای دیجیتال، تک علتی نبوده و عوامل زیادی خواه با نقشی کمرنگ و خواه با حضور پر رنگ در این موضوع نقش دارند.

ارسال نظر