بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

مبلغ قرارداد ستارگان هالیوود بخش عمده‌ای از بودجه و حتی درآمد فیلم را به خود اختصاص می‌دهد. اما بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ چقدر بوده و متعلق به کدام نقش‌ها است؟

بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

بسیاری از فوق ستارگان هالیوودی برای بازی در نقش‌های مختلف مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند؛ به ویژه اگر آن نقش مربوط به یک شخصیت نمادین و محبوب باشد. در ادامه با بازیگرانی آشنا می‌شویم که برای یک فیلم، میلیون‌ها دلار پول دریافت کرده و رکورددار بیشترین دستمزد در تاریخ سینما هستند.

حتما بخوانید: لیست پرهزینه ترین فیلم های خارجی

5. رابرت داونی جونیور (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت)

مبلغ دستمزد: 75 میلیون دلار

بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

رابرت داونی جونیور، بازیگر نقش مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول،برای بازی در سری انتقام جویان بیش از 200 میلیون دلار به جیب زد. دستمزد او در «جنگ بی‌نهایت» به طور باورنکردنی بیشتر از اغلب بازیگران فیلم و حدود 75 میلیون دلار بوده است. البته با توجه به اینکه مرد آهنی یکی از انتقام جویان اصلی بوده و نقش سرنوشت سازی در کل مجموعه دارد، می‌توان تا حدودی با این مسئله کنار آمد.

4. کیانو ریوز (ماتریکس)

مبلغ دستمزد: 83 میلیون دلار

کیانو ریوز یکی محبوب‌ترین بازیگران هالیوود است که صرف حضور او در یک فیلم می‌تواند موفقیت آن را در سینما تضمین کند. ریوز عمده شهرت خود را مدیون بازی در نقش نئو در سه‌گانه «ماتریکس» است. طبق گزارش‌های منتشره شده، دستمزد او در هر قسمت از مرز 80 میلیون دلار نیز عبور می‌کند. بازی کیانو در سری «جان ویک» نیز واقعا ستودنی است اما مبلغ قرارداد او در این پروژه بسیار کمتر از ماتریکس است.

3. تام کروز (جنگ دنیاها)

مبلغ دستمزد: 100 میلیون دلار

بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

حتما با دیدن نام تام کروز در این فهرست، به یاد سری فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» افتادید. درست است که کروز برای بازی در نقش اتان هانت جمعا 290 میلیون دلار دریافت کرده، اما بالاترین دستمزد او در یک پروژه مبلغ 100 میلیون دلار و به خاطر بازی در فیلم «جنگ دنیاها» بوده است.

2. ویل اسمیت (مردان سیاه‌پوش 3)

مبلغ دستمزد: 100 میلیون دلار

قسمت اول سری «مردان سیاه‌پوش» توانست سر و صدای بسیاری در اواخر قرن بیستم به پا کند. شاید به همین خاطر بود که ستاره فیلم یعنی ویل اسمیت، تصمیم گرفت مبلغ قرارداد را برای قسمت‌های بعدی بالا ببرد. دستمزد اسمیت در «مردان سیاه‌پوش 3» حدود 100 میلیون دلار، یعنی یک ششم مبلغ حاصل از فروش فیلم در باکس آفیس بوده است.

1. بروس ویلیس (حس ششم)

مبلغ دستمزد: 115 میلیون دلار

بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود

بروس ویلیس جزو آن دسته بازیگرانی است که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن نظیر «جان‌سخت» شهرت دارد. اما بازی متفاوت و فوق احساسی ویلیس در فیلم «حس ششم» توانست مبلغ 115 میلیون دلار را به دارایی‌های او بیفزاید. دستمزد اولیه ویلیس حدود 20 میلیون دلار بود اما وی بعدها 17 درصد از فروش کل فیلم را نیز مطالبه کرد.

حال که با بیشترین دستمزد بازیگران در تاریخ هالیوود آشنا شدید، نظر خود را در این باره به ما بگویید. آیا بازیگران فوق شایستگی دریافت این مبالغ هنگفت را داشته‌اند؟

ارسال نظر