کوچک‌ترین سینمای جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

سینما «شازده کوچولو» واقع در کانادا، به عنوان کوچک‌ترین سینمای جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گلوبال نیوز، سینمای کوچک «شازده کوچولو» در استراتفورد کانادا، پس از تایید وسعت سالن نمایش (۱۷۵.۳۶ فوت مربع)، رسما توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان کوچک‌ترین سینمای ساخته شده در جهان شناخته شد.

کوچک‌ترین سینمای جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گلوبال نیوز، سینمای کوچک «شازده کوچولو» در استراتفورد کانادا، پس از تایید وسعت سالن نمایش (۱۷۵.۳۶ فوت مربع)، رسما توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان کوچک‌ترین سینمای ساخته شده در جهان شناخته شد.

این سالن سینما فقط 13 نفر گنجایش دارد.

میکروسینمای شازده کوچولو در استراتفورد در اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد و به سبک تئاتر مینیاتوری ویکتوریایی با فرش قرمز، صندلی‌های طبقه‌بندی شده و طناب‌های مخملی طراحی شده است.

کوچک‌ترین سینمای جهان

مالک و اپراتور این سینما گفت که این مکان قبلا یک گالری و فروشگاه هدایا به نام Meet Your Maker بود و ایده میکروسینما، تنها با یک صفحه کشویی و چند صندلی تاشو برای نمایش آثار فیلمسازان محلی شروع شد.

مالک این سینمای کوچک به گلوبال نیوز گفت: «ما شروع به کار با فیلمسازان محلی کردیم، مسابقات کوچکی را در سطح شهر ترتیب دادیم و فکر کردیم چقدر عالی است اگر یک اتاق نمایش برای همیشه بسازیم.»

او تاکید کرد که تمرکز این سالن بیشتر روی اکران‌های کوچک و مراسم خصوصی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کروناست.

این سالن، رکورد جهانی گینس را برای کوچک‌ترین سینمای جهان دریافت کرد و صاحب آن پس از اعلام رکورد جهانی گینس گفت: «کسب این رکورد برای من بسیار لذت‌بخش است. سالن ما ممکن است کوچک باشد، اما باید بگویم با افرادی که به دنبال جایگزینی امن و منحصربه‌فرد برای سینماهای شلوغ و سنتی هستند، گزینه خوبی هستیم.»

ارسال نظر