آیا نوشیدن قهوه ضرر دارد؟

تحقیقات جدیدی پیرامون خوردن قهوه صورت گرفته است و برخی از پژوهشگران نوشیدن قهوه را برای قلب مضر دانسته‌اند. اما آیا واقعا قهوه مضر است؟

آیا نوشیدن قهوه ضرر دارد؟

خوردن چند فنجان قهوه در روز مجاز است؟

بر اساس تحقیقات ارائه شده، 3 فنجان قهوه در روز از خطر سکته مغزی و بیماری‌های قلبی کشنده جلوگیری می‌کند.

دکتر جودیت سیمون، نویسنده این مطالعه که در مرکز قلب و عروق دانشگاه سملوایز بوداپست مجارستان مشغول به کار است، گفت: «طبق تحقیقات ما، این بزرگترین مطالعه در رابطه با ارزیابی سیستماتیک اثرات مصرف منظم قهوه روی بیماری‌های قلبی عروقی است.»

وی در ادامه افزود: «نتایج ما نشان می‌دهد که مصرف منظم قهوه بی‌خطر است. طی مطالعه 15ساله ما، حتی مصرف زیاد روزانه قهوه ارتباطی با پیامدهای نامطلوب قلبی عروقی و مرگ‌ومیر افراد ندارد. علاوه بر این 1 تا 3 فنجان قهوه در روز خطرات سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.»

با وجود اینکه قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های جهان است، در مورد تاثیر طولانی مدت مصرف منظم بر سلامت قلب و عروق اطلاعات کمی در دست است.

نوشیدن قهوه

خوردن قهوه چقدر در سلامت قلبی و مغزی ما نقش دارد؟

در این مطالعه، زندگی افراد با میانگین سنی 56 سال به مدت 15 سال مورد بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان با توجه به میزان مصرف معمول قهوه خود، به 3 گروهِ هیچ‌کدام «به طور منظم قهوه مصرف نمی‌کردند»، سبک تا متوسط ​​«0.5 تا 3 فنجان در روز» و زیاد «بیش از 3 فنجان در روز» تقسیم شدند.

خطر سکته مغزی و قلبی در کسانی که بطور سبک تا متوسط قهوه می‌خوردند 12% و کسانی که زیاد قهوه می‌نوشیدند بالای 21% کاهش یافته بود.

دکتر سیمون گفت: «تصویربرداری از قلب کسانی که بطور روزانه قهوه می‌نوشند، نشان داد که این افراد قلب سالم‌تری دارند و قهوه اثر ضد پیری برای قلب داشته است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف قهوه تا 3 فنجان در روز، نتایج خوبی در رابطه با سلامتی ما دارد.»

بیشتر بخوانید: با نوشیدن قهوه عمرتان زیاد می‌شود

ارسال نظر