آیفون‌ های سری SE اپل از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا پیدا می‌کنند

با اینکه اپل از گوشی‌های سری مینی قطع امید کرده، اما تولید و عرضه آیفون ‌های سری SE همچنان ادامه دارد؛ آن‌هم با پیشرفته‌ترین تراشه‌ها و فناوری‌های ارتباطی.

آیفون‌ های سری SE اپل از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا پیدا می‌کنند

آیفون‌ های سری SE و مینی

پرچم‌دار کوچک سری آیفون 12 در سال گذشته (یعنی آیفون 12 مینی) به یک نمایشگر 5.4 اینچی، پردازنده A14 بایونیک و پشتیانی از فناوری 5G مجهز است. این مدل، ارزان قیمت ترین گوشی هوشمند 5G بوده و اپل امید بسیاری به آن داشت.

اما آیفون 12 مینی بر خلاف انتظار اپل، چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. فروش این محصول تنها 5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. عملکرد بد آیفون مینی (از لحاظ فروش) باعث شد تا اپل از ادامه تولید آن منصرف شود.

طبق گزارش‌های مختلف، مدل‌های مینی از آغاز سال 2022 به طور رسمی از خط تولید آیفون‌ها حذف می‌شوند. اما برای کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه‌مند هستند، سال جاری بهترین فرصت برای خرید است، چون این مدل خاص با قیمت بسیار کمی در معرض فروش گذاشته می‌شود.

فرجام آیفون ‌های سری SE

بر خلاف مدل‌های مینی، اپل به تولید و عرضه آیفون ‌های سری SE ادامه می‌دهد. کمپانی آمریکایی حتی به فکر ارتقای این سری است. اپل از تراشه‌های پرسرعت و فناوری 5G در این محصولات استفاده خواهد کرد. ظاهرا آیفون‌های سری SE جای مدل‌های مینی را می‌گیرند.

آیفون se 2022

طبق گزارش‌های متعدد، همه آیفون‌های 2022 از جمله سری SE از قابلیت‌های 5G برخوردار هستند . این نخستین باری است که یک گوشی SE از ویژگی‌های برتر و ممتاز استفاده می‌کند. به همین خاطر، اپل امیدوار است که در نیمه اول سال آینده به فروش چشمگیری از آیفون‌های جدید خود دست یابد.

از طرف دیگر، چون اسمارت فون های پیشرفته با نمایشگر کوچک در حال از دست دادن طرفداران خود هستند، اپل مایل به تولید و عرضه نسخه جدید آیفون مینی در سال آینده نیست.

آیفون SE مجهز به 5G اوایل سال 2022 به بازار عرضه می‌شود. این محصول احتمالا از تراشه A15 استفاده می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که سری آیفون‌های پیشرفته آینده همگی دارای تراشه یکسانی بوده و به 5G مجهز هستند.

طبق گمانه‌زنی‌ها، طراحی نسل بعدی آیفون SE مشابه با آیفون 8 است. پس پیش‌بینی می‌شود که این گوشی با نمایشگر LCD و اسکنر اثر انگشت روانه بازار شود.

ارسال نظر