استارتاپ ها یک گام جلوتر از شرکت های بزرگ!

رسانه کلیک - الکامپ 98 در حالی به پایان رسید که استارتاپ ها با غرقه های خاصشان یک گام جلوتر از شرکت های بزرگ در این نمایشگاه حضور داشتند. گزارش اختصاصی ما از بهترین غرقه های الکامپ 98 را بخوانید.

استارتاپ ها یک گام جلوتر از شرکت های بزرگ!

27 تیر ماه الکامپ 98 با حضور وزیر ارتباطات، وزیران کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان و تعدادی از سفیران در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران افتتاح شد. برای آشنایی با این نمایشگاه و بازدید از استارتاپ هایی که غرفه های برتر داشتند و همچنین گفتگو با چند تن از متخصصان استارتاپی با ما همراه باشید و به سالن هایی که استارتاپ ها ردیف شده اند پا بگذارید.

به گفته سازمان نصر که اجرا کننده این مراسم است، حدود 22 درصد از نمایشگاه را استارتاپ ها تشکیل داده اند. این در حالی است که شرکت های بزرگ بازیگر اصلی این نمایشگاه هستند. اگر بگوییم یکی از دلایل زیبایی الکامپ حضور گرم استارتاپ ها با ایده ها و غرقه های خاصشان است، پر بیراه نگفته ایم.

لمکده اسنپ

در بدو ورود به نمایشگاه، لمکده اسنپ چشم نوازی می کرد. سالن 8 و 9 به اعتقاد خیلی ها بهترین غرفه های الکامپ 98 را در خود جای داده است. دیجی کالا اولین استارتاپی که به عنوان غول استارتاپی ایران معروف است در بدو ورود به سالن با غرفه ای مخاطب را جذب می کند. غرفه دیجی کالا مزین به اتاق کنفرانس، اتاقی برای برگزاری انواع ورکشاپ های رایگان و صد البته اتاقی برای استراحت و کار خبرنگاران تدارک دیده است که همین نشان دهنده اهمیتی بود که دیجی کالا به رسانه ها می دهد.

هزار توی رهنما کالج

رهنما کالج از دیگر غرفه‌های جذاب الکامپ استارز بود. هزارتویی که مسئولان غرفه آن را ساخته بودند تا به بازدیدکنندگان بگویند می‌توان زندگی را تغییر داد و رنگی به آن زد. این غرفه گردونه شانس و مسیری داشت که به یک اتاق آبی می‌رسید و طراحی‌اش به قدری جذاب بود که ورودی آن مدام پر بود از افرادی که در صف می‌ایستادند تا وارد آن اتاق آبی شوند.

دیجی کالا با گروهش

دیجی کالا فرش یکی از ریز مجموعه های دیجی کالاست. کامران روستا، مدیر این مجموعه در گفتگو با کلیک گفت: «دیجی فرش از آبان 97 شروع به کار کرده است. خدمات دلیوری ما هر روز در سه بازه زمانی شکل می پذیرد و فعلا برای ارزیابی در دو شهر تهران و کرج در حال عرضه محصولاتیم. به زودی و نهایتا تا اواخر امسال تلاش خواهیم کرد تمام شهرهای ایران را پوشش دهیم. در رابطه با بخش هایپر مارکت دیجی کالا اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم باید بگویم برای ما ارایه بهترین کیفیت از خدمات حرف اول را می زند. ضمن اینکه سفارش های بالای 100 هزار تومان به طور رایگان به کاربران تحویل داده می شود.»
در ادامه مدیر دیجی کالا نکس، امیر صالحی از فعالیت های این مجموعه و فرصتی که در اختیار جوانان قرار می دهد، گفت: «دیجی نکس چندی پیش با اطلاعاتی که در اختیار دانشجوها و استارتاپ ها قرار داد توانست به موفقیت های قابل توجهی برسد. در ادامه با انتخاب بهترین دانشجوها و استارتاپ ها در زمینه هوش مصنوعی به پیشرفت های قابل توجهی رسیده و در مرکز کارخانه فناوری و نوآوری را راه اندازی کردیم. تلاش ما در راستای تبدیل شدن به بهترین است چرا که تا به امروز در این زمینه در ایران کسی به شکل جدی وارد نشده است.

با سه استارتاپ در زمینه هوش مصنوعی نیز به توافقاتی رسیده ایم که به زودی دیتای این خبر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گفت. در اصل دیجی‌کالا نکست، حرکتی نوآورانه با هدف اتصال بزرگترین بازار الکترونیکی ایران به استارتاپ‌های برتر کشور است. ما به توانایی نوآوری در حل مشکلات جامعه و ساختن آینده به کمک یکدیگر باور داریم. ما در استارتاپ‌هایی سرمایه گذاری می‌کنیم که توانمندی اثرگذاری عمیق در جامعه و زندگی ما را با استفاده از مدل‌های کسب و کار نوآورانه و تکنولوژی‌های جدید داشته‌ باشند و با تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی ایجاد شده باشند. در ادامه همین راه چندی پیش مرکز نوآورانه بزرگی در این زمینه افتتاح کردیم و حدود 200 نفر در قالب 5 تیم در آن مشغول فعالیتند.»

ظاهرا این روزها دیجی کالا با اضافه کردن زیر مجموعه های متنوع تلاش می کند به سمت سوپر اپ شدن حرکت کند.

ابرآروان بر فراز ابرها

غرفه چشم نواز بعدی ابر آروان است که با رنگ نفت آبی خاصش و مبل هایی که برای برگزاری جلسات تعبیه کرده است. احمد رضا ملاپور، شوالیه استریم ابرآروان در رابطه با به آی تی ایران می گوید: «آروان با فناوری روز امنیت ابری، از وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین شما در برابر انواع حملات از جمله حملات هکری و منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) محافظت می‌کند، بدون آن‌که شما نیازی به تهیه‌ تجهیزات سخت‌افزاری داشته باشید. خدمات امنیت ابری آروان شامل طیف وسیعی از خدمات در زمینه‌های گوناگون امنیتی از جمله سامانه‌ تشخیص و جلوگیری از حملات DDoS، دیواره آتش، دیواره آتش وب و سامانه‌ محدودسازی درخواست‌های کاربران است. آروان به‌کمک ساختار پیشرفته‌ anycast، هم‌چنین ساختار GSLB خود می‌تواند از تمام حملات به سرویس DNS، حملات UDP ،TCP و ICMP در لایه‌ ۳ و ۴ شبکه، هم‌چنین حملات پیشرفته‌ی لایه‌ی ۷ جلوگیری کند. در همین روزهای برگزاری الکامپ نیز موفق به جذب سرمایه شدیم که همین موفقیت برای ما قابل توجه بود.»

ایپکس نمایشگاه اپلیکیشن

در ادامه با ایپکس روبه‌رو می شویم با شعار نمایشگاهی برای اپلیکیشن ها. میلاد نوری یکی از کارشناسان حوزه فناوری و اطلاعات در رابطه با این نمایشگاه تازه نام می گوید: «قرار است این نمایشگاه در دی ماه در همین محل با 12 هزار متر مربع آغاز به کار کند. این نمایشگاه؛ نمایشگاه مختص اپ ایرانی است و به صورت تخصصی در فصل زمستان با برگزاری رویدادها و پنل های متفاوتی استارت خواهد خورد.»

ارسال نظر