گوشی‌های هوشمند، عینک AR/VR و ربات‌ها در ساخت شبکه 6G اجتناب‌ناپذیر هستند

رسانه کلیک - طبق گفته‌های رئیس موسسه تحقیقات ارتباطات شرکت ویوو (Vivo)، این شرکت تحقیقات لازم برای شبکه 6G و نسل‌های بعدی را آغاز کرده است.

گوشی‌های هوشمند، عینک AR/VR و ربات‌ها در ساخت شبکه 6G اجتناب‌ناپذیر هستند

در حالی که کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا به دنبال توسعه شبکه 6G هستند، به نظر می‌رسد کشور چین سریع‌تر از آن‌ها به این تکنولوژی دست پیدا کند. رئیس موسسه تحقیقات ارتباطات شرکت ویوو (Vivo) می‌گوید شبکه 6G به گوشی ‌های هوشمند، عینک های AR/VR و ربات‌ها احتیاج دارد.

در طی ملاقات‌هایی که برای شبکه6G در این شرکت برگزار شده است، او می‌گوید که شرکت ویوو تحقیقات لازم برای نسل بعدی شبکه و سناریوهای آینده را آغاز کرده است. او احساس می کند که 6G بیشتر روی تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و تکنولوژی‌های مشابه تاکید خواهد کرد. به گفته او عینک‌های AR/VR در آینده بسیار باریک ‌تر و راحت تر خواهند بود و به سیستم ارتباط مغز با رایانه مجهز خواهند شد تا بتوانند ذهن افراد را بخوانند.

پس از سال 2030، ربات‌های چند‌منظوره با هوش مصنوعی بهبود یافته، جایگزین ربات‌های امروزی خواهند شد و تکنولوژی های دیگر نیز پیشرفت خواهند کرد. اما به عقیده این فرد، گوشی‌های هوشمند در زمان 6G با دستگاه‌های دیگری جایگزین نخواهند شد و این به دلیل وجود واحدهای محاسباتی، پردازنده‌های ARM و سایر قطعات موجود در گوشی‌های هوشمند است.

این فرد درباره تفاوت شبکه های 5G و 6G می‌گوید، شبکه6G روی تقویت نسل‌های قبلی خود تمرکز دارد و اگر با هوش مصنوعی، محاسبات، ارتباطات و ذخیره‌سازی تلفیق شود می تواند به یک سرویس کامل تبدیل شود. البته این جمله به معنای آن نیست که 6G مساوی و برابر با تلفیق 5G و هوش مصنوعی است (6G≠5G+AI).

ویوو تنها شرکتی نیست که از نسل بعدی فناوری ارتباطات بی سیم استقبال کرده است. شرکت‌های بزرگ کره‌ای ال جی و سامسونگ نیز قبلا تحقیق و توسعه خود در این زمینه را آغاز کرده‌اند. سامسونگ انتظار دارد که 6G تا سال 2028 به بازار عرضه شود.

ارسال نظر