امکان ارسال کد 2FA از اینستاگرام به واتس اپ به زودی فراهم می شود

رسانه کلیک – کمپانی فیس‌بوک قصد دارد تا قابلیت پشتیبانی از کد 2FA را به پیام‌رسان محبوب خود یعنی واتس اپ اضافه کند. این کد از اینستاگرام به حساب کاربران در واتس اپ ارسال خواهد شد.

امکان ارسال کد 2FA از اینستاگرام به واتس اپ به زودی فراهم می شود

این‌طور که به نظر می‌رسد فیس‌بوک در حال آماده‌سازی ویژگی امنیتی جدید در اینستاگرام است. روش 2FA یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود مسائل امنیتی بوده که راه‌های بسیاری برای اعمال آن در حساب اینستاگرام وجود دارد. در واقع اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا از طریق برنامه احراز هویت، پیام‌های متنی، درخواست ورود و کدهای پشتیبان از 2FA استفاده کنید.

امکان ارسال کد 2FA از اینستاگرام به واتس اپ

طبق گفته‌های یک افشاگر معروف به نام الساندرو پالوزی، فیس‌بوک به زودی امکان ارسال کدهای 2FA به حساب واتس اپ را برای کاربران فراهم می‌آورد.

همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، در قسمت پایین فهرست How You Get Authentication Codes گزینه واتس اپ نیز اضافه شده است. در بخش توضیحات آمده که کاربر برای دریافت کد در واتس اپ، باید ابتدا گزینه SMS را فعال کند. بدیهی است که جهت استفاده از ویژگی جدید باید حساب‌های اینستاگرام و واتس اپ به یکدیگر متصل باشند.

به گزارش Gizchina ، ویژگی مذکور کاملا اختیاری خواهد بود. بنابراین اگر نگران حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. قابلیت پشتیبانی از کد 2FA هنوز در مرحله آماده‌سازی است و تاریخ دقیقی برای عرضه آن روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS گزارش نشده است.

فیس‌بوک همچنین در نظر دارد تا تجربه کاربری را در نسخه وب اینستاگرام نیز بهبود بخشد. تغییرات جدید به کاربر اجازه می‌دهند تا عکس‌ها و ویدئوهای خود را از طریق وب نیز بسیار ساده و بدون دردسر به اشتراک بگذارند. ویژگی‌هایی همچون بریدن تصویر، اعمال فیلترهای گوناگون و نوشتن توضیحات نیز به نسخه وب اینستاگرام اضافه خواهد شد.

ظاهرا فیس‌بوک تدابیر امنیتی متعددی را برای حفظ حریم خصوصی در سر دارد. این بار سیاست‌های جدیدی به پیام‌رسان واتس اپ اضافه شده که کاربران برای استفاده از تمام قابلیت‌های پلتفرم باید آن‌ها را بپذیرند.

ارسال نظر