نسخه جدید HarmonyOS برای سری میت ۴۰ هواوی منتشر شد

تقریبا ۲ سال از انتشار اولین نسخه HarmonyOS می‌گذرد. از آن زمان تاکنون این سیستم‌عامل تغییرات زیادی به خود دیده است. حال جدیدترین بروزرسانی آن برای سری Mate 40 منتشر شده است. 

نسخه جدید HarmonyOS برای سری میت ۴۰ هواوی منتشر شد

اوایل ماه ژوئن بود که هواوی از نسخه دوم HarmonyOS رونمایی کرد. تا به امروز این کمپانی گوشی‌های هوشمندی همچون پی ۴۰ پرو، میت ۳۰ را به نسخه 2.0.0.168 مجهز کرده است.

حال غول فناوری چینی نسخه جدید سیستم‌عامل خود را با حجم ۳۶۵ مگابایت و شماره مدل (CO0E160R7P3) برای سری میت ۴۰ منتشر کرده و کاربران می‌توانند اقدام به دریافت آن کنند.

طبق گزارشات منتشر شده نصب این بروزرسانی بهبودهایی را در زمینه پردازش رابط کاربری برای سیستم به ارمغان می‌آورد اما هنوز مشکلاتی نیز در نسخه جدید به چشم می‌خورد.

تغییرات اعمال شده روی نسخه 2.0.0.168 برای گوشی Mate 40

  • حل مشکل عدم کارکرد برخی برنامه‌ها در حالت Smart Multi-Window هنگام لمس آیکون آنها
  • استفاده از جدیدترین پچ‌های امنیتی سیستم به جهت بهبود عملکرد سیستم و جلوگیری از نفوذ بدافزارها

همانطور که می‌دانید بعد از اعمال محدودیت‌های بی‌رحمانه توسط ایالات متحده علیه هواوی، این شرکت برای استفاده از خدمات گوگل و حتی سیستم‌عامل اندروید با مشکلات جدی مواجه شد.

همین امر باعث شد تا غول فناوری چینی فرآیند توسعه سیستم‌عامل شخصی خود را تسریع بخشد. البته عرضه زودهنگام HarmonyOS با موفقیت چشمگیری همراه نشد زیرا هواوی زمان بیشتری برای تکمیل کارهای سیستم‌عامل خود نیاز داشت.

اما انتشار نسخه دوم سیستم‌عامل این کمپانی به رقبا نشان داد هواوی می‌تواند یک رقیب جدی برای شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، اپل و گوگل باشد.

این نسخه با تغییرات ظاهری بسیار جذابی همراه بوده و رابط کاربری دستگاه‌های مجهز به آن بطور کلی دگرگون شده است. البته این تغییرات تنها از لحاظ بصری نبوده و امکانات بی‌شمار زیادی به نسخه دوم HarmonyOS افزوده شده است.

به نظر شما هواوی می‌تواند با عرضه بروزرسانی‌های جدید کاربران خود را افزایش دهد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر