اینتل مجوز همکاری با هوآوی را دریافت کرد

رسانه کلیک - شرکت اینتل یکی از شرکت‌هایی است که به دنبال دریافت مجوز همکاری با هوآوی است و به گزارش منابع آگاه از سوی دولت آمریکا چراغ سبز دریافت کرده است. 

اینتل مجوز همکاری با هوآوی را دریافت کرد

تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی باعث شده است که شرکت‌های آمریکایی یا شرکت‌هایی که از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای امریکایی استفاده می‌کنند نتوانند با شرکت چینی هوآوی همکاری کنند. اما به نظر می‌رسد امیدی برای همکاری هوآوی با این شرکت‌ها وجود داشته باشد؛ زیرا برخی از منابع آگاه اعلام کرده‌اند که شرکت اینتل مجوز همکاری با هوآوی را از دولت آمریکا دریافت کرده است.

همانطور که می دانید شرکت ها می توانند برای دریافت مجوز همکاری با هوآوی اقدام کنند و دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم می گیرد که کدام یک از شرکت‌ها می توانند با این شرکت چینی همکاری کنند. هنوز هیچ چیز رسمی نیست؛ اما به نظر می‌رسد شرکت اینتل از بین شرکت‌های دیگر که منتظر مجوز هستند، از طرف دولت تایید شده است.

هواوی به صورت رسمی تایید کرده است که شرکت کوالکام منتظر مجوز است و به محض دریافت مجوز، شرکت چینی هوآوی منابع SoC خود را از این کمپانی تامین می‌کند؛ زیرا دیگر نمی‌تواند از تراشه‌های داخلی Kirin خود استفاده کند.

کوالکام مدتی است که با دولت ایالات متحده در حال مذاکره است. گزارش های مختلف حاکی از آن است که AMD برای دریافت بیش از یک مجوز درخواست داده است تا بتواند تراشه‌های خود را به بیش از یک شرکت چینی بفروشد و ما کاملا مطمئن هستیم که هوآوی یکی از این شرکت‌ها است.

ارسال نظر