بایت دنس دوباره کنترل تیک تاک را به دست می‌گیرد

رسانه کلیک - دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرده است که توافق‌نامه بین والمارت، اوراکل و تیک تاک را تصویب کرده است و شرکت بایت دنس می تواند بدون ترس از تحریم شدن، به کسب‌وکار خود در آمریکا ادامه دهد. 

بایت دنس دوباره کنترل تیک تاک را به دست می‌گیرد

اوراکل حدود 12.5 درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت و مدیر عامل والمارت به هیئت مدیره شرکت خواهد پیوست. بنیانگذار بایت دنس ، ژانگ یمینگ و مدیران فعلی شرکت این چینی نقش‌های خود را دوباره تکرار می‌کنند.

در بیانیه‌ای که توسط این شرکت منتشر شد، تایید شد که بایت دنس کنترل کامل الگوریتم های شبکه‌های اجتماعی خود را حفظ خواهد کرد؛ اما به اوراکل اجازه دسترسی محدود به مشاهده کد منبع برای اهداف «ایمنی» را می‌دهد.

این شرکت اظهارات ترامپ مبنی بر دریافت 5 میلیارد دلار به عنوان بخشی از معامله دولت ایالات متحده آمریکا را مورد اعتراض قرار داده است. بایت دنس گفت که این رقم فقط برآورد میزان مالیاتی است که TikTok Global در صورت موفقیت در کسب‌وکار طی چندین سال پرداخت خواهد کرد.

پیش از این، در بیانیه مشترکی که توسط اوراکل و والمارت منتشر شد، گفته شد که تیک تاک بیش از 5 میلیارد دلار به عنوان مالیات به خزانه داری ایالات متحده پرداخت خواهد کرد و یک برنامه اموزشی ویدیویی آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. به عنوان بخشی از این توافق‌نامه، نهاد جدیدی به نام TikTok Global ایجاد می‌شود كه اوراكل و والمارت در آن سهام اقلیت را در اختیار خواهند داشت.

پیش بینی می‌شود که این غول چینی حدود 80 درصد سهام TikTok Global را در اختیار داشته باشد که ارزش آن می‌تواند حدود 60 میلیارد دلار باشد. هنوز مشخص نیست که این معامله نیاز به تأیید دولت چین دارد یا خیر.

ارسال نظر