برخی از شرکت‌های وابسته به ال جی به یک هلدینگ جدید تبدیل خواهند شد

رسانه کلیک - شرکت ال جی اعلام کرده است که سال آینده برخی‌ از شرکت‌های وابسته به خود را به شرکت‌های مستقلی تبدیل می کند و مدیریت آن‌ها برعهده یکی از پسران بنیان‌گذار گروه صنعتی ال جی خواهد بود.

برخی از شرکت‌های وابسته به ال جی به یک هلدینگ جدید تبدیل خواهند شد

تصمیم تغییر ساختار و بازسازی شرکت زمانی گرفته شده است که اندازه کنگره‌ها و هر کدام از شرکت‌های مستقل شده در حال افزایش است و شرکت در حال رسیدن به دوره رهبری نسل جدید و بعدی رهبران است.

بر اساس گزارشی از رویترز، طبق پرونده‌های تنظیم مقررات، شرکت‌های وابسته در ماه مه 2021 (حوالی اردیبهشت 1400) از ال جی جدا می شوند. این شرکت‌‌ها وابسته به LG Corp هستند و دارایی‌های LG Corp به ارزش 9.8 تریلیون وون (8.85 میلیارد دلار) است. با این حال هلدینگ جدید دارایی به ارزش 900 میلیارد وون خواهد داشت. نام شرکت‌هایی که از LG Corp جدا خواهند شد عبارت‌اند از:

  • LG International Corp
  • LG Hausys Ltd
  • Silicon Works Co Ltd
  • LG MMA Corp.
  • unlisted Pantos Logistics Co Ltd

در حال حاضر، شرکت‌های وابسته شرکت ال جی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله باتری و نمایشگر، اتومبیل، محصولات خانگی و لوازم آرایشی فعالیت دارند و برخی از مشتریان آن‌ها شامل جنرال موتورز ، تسلا و اپل هستند. با این تغییر ساختار، شرکت ال جی امیدوار است که بیشتر در تجارت اصلی خود مانند لوازم الکترونیکی مصرفی، مواد شیمیایی، ارتباطات از راه دور و خدمات تمرکز کند.

کو بن جون احتمالاً رئیس شرکت هولدینگ جدید خواهد بود. او یکی از پسران بنیانگذار ال جی و برادرزاده کو کوآنگ مو است که در حال حاضر رئیس گروه ال جی است. شرکت ال جی چهارمین "Chaebol" بزرگ کره جنوبی است. برای افرادی ناآگاه باید گفت که Chaebol یک مجتمع صنعتی است که توسط یک مالک یا خانواده در کره جنوبی اداره و کنترل می شود.

ال جی در سال 1947 توسط کو این هووی تاسیس شد. او ابتدا Lucky Chemical (اکنون: LG Chem) را راه اندازی کرد و بعد آن را به یک مجتمع بزرگ توسعه داد. اما حالا در آستانه یک قرن جدید، این شرکت به چندین کنگره بزرگ تجزیه شده است. گفته می شود، توسعه فعلی دور دیگری از بازسازی است که در آن شرکت نسل سوم رهبران خانواده (فرزندان بزرگ بنیانگذار) را می بیند.

ارسال نظر