بررسی چین روی تحقیقات ضد انحصاری درباره گوگل

رسانه کلیک - چین ادعا می‌کند که شرکت گوگل از سلطه سیستم عامل اندروید خود برای خفه کردن رقابت استفاده می‌کند و به همین دلیل در حال راه‌اندازی تحقیقات ضد انحصاری درباره گوگل است. 

بررسی چین روی تحقیقات ضد انحصاری درباره گوگل

همچنین دولت چین می‌گوید که این رویه باعث آسیب شدید به هواوی و شرکت های چینی می‌شود. گفته می شود که این پرونده سال گذشته توسط هواوی مطرح شده و توسط بهترین تنظیم‌کننده بازار برای بررسی به کمیته ضد انحصاری شورای دولتی ارسال شده است.

ممکن است در همین ماه به صورت رسمی درباره ادامه تحقیقات ضد انحصاری تصمیم گرفته شود. اگر این تحقیقات ادامه پیدا کند، می‌تواند بر روابط چین با ایالات متحده تأثیر بگذارد. از آن‌جایی که شرکت‌های چینی مانند هوآوی از سمت آمریکا تحریم شده‌اند، اکنون نیز رابطه چین و آمریکا خیلی خوب نیست و این موضوع ممکن است روابط آن‌ها را بدتر کند. دولت آمریکا به غیر از هواوی شرکت های بزرگ دیگری از جمله تیک تاک، وی چت و یکی از بزرگترین سازنده‌های چیپست در دنیا به نام SMIC را نیز مورد هدف قرار داد.

چین همچنین در حال برنامه ریزی برای اصلاح قوانین ضد انحصاری خود است و اصلاحات پیشنهادی جدید شامل افزایش چشمگیر در حداکثر جریمه ها و معیارهایی برای قضاوت در مورد کنترل یک شرکت بر بازار است.

از طرف دیگر آمریکا برای راه اندازی یک بررسی ضد انحصاری علیه گوگل برنامه ریزی می‌کند. وزارت دادگستری می تواند نفوذ سیستم عامل اندروید گوگل را که سهم زیادی در تجارت دیجیتال و موتورهای جست و جو دارد بررسی کند.

ارسال نظر