تا فوریه 2021 اپل 2.5 میلیون مک بوک با تراشه‌های ساخت خود تولید می‌کند

رسانه کلیک - اپل برنامه دارد که 2.5 میلیون لپ تاپ مک بوک که مجهز به پردازنده اختصاصی اپل هستند را تا فوریه سال 2021 تولید کند و اولین سفارشات خود را نیز به تامین کندگان خود داده است.

تا فوریه 2021 اپل 2.5 میلیون مک بوک با تراشه‌های ساخت خود تولید می‌کند

این غول فناوری از تامین کنندگان خود خواسته است که این مقدار چیپست را تولید کنند و به دنبال این است که هرچه سریع‌تر اتکا خود را به پردازنده‌های اینتل کاهش دهد.

باتوجه به گزارش AsiaNikkei ، اپل این سفارشات اولیه را برای اولین مک بوک‌هایی ارائه می دهد که دارای پردازنده‌های جدید Apple Silicon هستند. این رقم حدود 20 درصد از کل محموله‌های مک بوک از سال 2019 است که در مجموع شامل 12.6 میلیون دستگاه می شود. علاوه بر این، اپل قبلاً سفارش آیفون های نسل قبلی خود را داده است؛ زیرا این شرکت انتظار دارد که به خاطر تعطیلات، فروش قابل توجه‌ای داشته باشد.

برای آنان که اطلاعی ندارند باید گفت که اپل اعلام کرده بود در اوایل سال جاری میلادی به طراحی تراشه اختصاصی لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌های خود خواهد پرداخت. این حرکت نیازمند این است که اپل اتکاء خود را به اینتل کاهش دهد. اپل برنامه ریزی کرده است که یک رویداد آنلاین در تاریخ 10 نوامبر سال 2020 (20 آبان 1399) برگزار کند که در آن از مک بوک‌های خود با پردازنده Apple Silicon رونمایی کند.

هفته آینده آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو بعد از یک تاخیر اولیه به بازار خواهند آمد. این شرکت در حال حاضر شاهد تقاضای بیشتر از حد انتظار برای آخرین سری آیفون‌های خود است ولی به دلیل محدودیت های عرضه با مشکل روبرو شده است. براساس گفته یک منبع نزدیک، اپل تصمیم گرفته تا منابع خود را به جای آیپد، به آیفون 12 پرو اختصاص دهد تا این مشکل را برطرف کند.

ارسال نظر