تسلا احتمالا واحد نوآوی و تحقیقات خود را به هند می‌برد

رسانه کلیک - شرکت تسلا قصد دارد یک واحد نوآوی و تحقیقات در شهر بنگلور هند راه‌اندازی کند و وارد بازار هند شود. این شهر، خانه بسیاری از استارتاپ‌های فعال در زمینه خودروهای خودران نیز هست. 

تسلا احتمالا واحد نوآوی و تحقیقات خود را به هند می‌برد

کشور هند به تازگی به یکی از قطب‌های تکنولوژی تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدات خود را به این کشور آورده‌اند. شرکت تسلا نیز اعلام کرده که شهر بنگلور هند می‌تواند یکی از مکان‌های بالقوه برای کارخانه گیگافکتوری تسلا باشد که محل تولید خودروهای الکتریکی و باتری‌ها است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی تاکنون ردباره راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات و واحد نوآوی در این کشور با کشور هند صحبت‌های مقدماتی خود را انجام داده است. لازم به ذکر است که شهر بنگلور، خانه استارتاپ‌های خودرو الکتریکی مانند Ola Mobility و Ather Energy و Mahindra Electric و... است. همچنین بسیاری از سازندگان قطعات خودرو نیز در این شهر فعالیت دارند. این حرکت از سمت دولت محلی هند با هدف آوردن بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی به بازار هند صورت گرفته است.

این شهر اکوسیستم مطلوبی برای خودروهای الکتریکی دارد و حضور تسلا باعث بهبود و تقویت این فضا می‌شود؛ به همین دلیل مسئولان این شهر تمام تلاش خود را برای حضور تسلا انجام می‌دهند. صحبت‌های تسلا و کشور هند هنوز در مراحل اولیه است و قطعا راه طولانی برای حضور تسلا در هند باید طی شود.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، نظر مثبتی درباره این همکاری دارد و به این کار علاقه نشان داده است. شرکت تسلا نیز قصد دارد یک واحد تحقیق و توسعه در این کشور راه‌اندازی کند و از این طریق وارد بازار هند نیز بشود.

ارسال نظر