تلویزیون QNED با سیستم عامل webOS 6.0 و مجیک ریموت جدید از راه می رسد

رسانه کلیک – تلویزیون های مینی ال ای دی ال جی موسوم به QNED همراه با کنترل جادویی جدید عرضه می شوند. این محصول نخستین دستگاهی است که به سیستم عامل webOS 6.0 مجهز شده است.

تلویزیون QNED با سیستم عامل webOS 6.0 و مجیک ریموت جدید از راه می رسد

ال جی در مراسم CES 2021 از تلویزیون های Mini LED خود موسوم به QNED رونمایی کرد. این تلویزیون ها به سیستم عامل webOS 6.0 مجهز شده و همراه با کنترل جادویی جدید در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند.

نخستین موضوعی که باید درباره کنترل جادویی جدید ال جی یا همان Magic Remote بدانید، اضافه شدن دکمه های اختصاصی به آن است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، در پایین ترین ردیف دو دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت و الکسا تعبیه شده که با فشردن هر یک، امکان دسترسی به دستیار صوتی سریعا فراهم می آید. در ردیف بالایی نیز کلیدهایی برای شبکه ها و سرویس های مختلف از جمله نتفلیکس، دیزنی پلاس، پرایم ویدیو و کانال های ال جی تعبیه شده است.

نکته قابل توجه دیگر، ویژگی Magic Tap است که به کاربر اجازه می دهد تا تصاویر و فیلم های خود را از گوشی به تلویزیون منتقل کند. قابلیت Magic Explorer نیز یک سری اطلاعات اضافه درباره فیلم از جمله اسامی بازیگران و محل فیلم برداری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در سیستم عامل جدید شاهد اعمال تغییراتی در صفحه اصلی هستیم که امکان دسترسی به بخش های مختلف را تسهیل کرده است؛ به طوری که اکنون پیشنهادات و اپلیکیشن هایی که اخیرا از آن ها استفاده شده، در همان ابتدا روی صفحه به نمایش در می آیند. لازم به ذکر است تلویزیون QNED نخستین دستگاهی است که به سیستم عامل webOS مجهز می شود.

سیستم عامل webOS 6.0 روی کلیه تلویزیون های هوشمند 2021 ال جی اعم از اولد، نانوسل، یو اچ دی و QNED Mini LED به کار گرفته می شود. اما متاسفانه تلویزیون های هوشمند قدیمی تر به احتمال زیاد بروزرسانی webOS 6.0 را دریافت نخواهند کرد.

ارسال نظر