داستان ضعف های پشتیبانی، مسئولین ثبت آگهی و قوانین دیوار

رسانه کلیک - دیوار یکی از سایت های نیازمندی نام آشناست. این روزها دیوار با اشتباهات مسئول ثبت آگهی که گاهی آگهی هایی که نظارتی روی آن ها نیست و حتی گاها با درخواست مبلغ؛ سوژه صفحات اجتماعی شده است.

داستان ضعف های پشتیبانی، مسئولین ثبت آگهی و قوانین دیوار

دیوار یکی از سایت های خرید و فروش و نیازمندی هاست که تعداد زیادی از افراد از آن استفاده می کنند. این سایت یکی از راه های آسانی است که مخاطبان گوشی به دست و کاربران در شرایط متفاوت وارد آن می شوند و اغلب از نتیجه راضی هستند.

اما نکته ای که باعث شده دیوار سوژه صفحات اجتماعی شود، درخواست مبلغ و اشتباهات مسئول بررسی آگهی است.

کاربری با نام فاطمه در این خصوص در توییتر نوشته است: «8 تا عکس آپ کن و طومار بنویس، بعد چند بار خطا، آخرش ‎دیوار آگهی رو ثبت کرد. حالا زدم ادیت و تایید، میگه آگهی وجود نداره. بعدشم یهو پرید و حذف شد!»

این در حالی است که سرچ کردن هشتگ دیوار در توییتر عکس های زیادی با محتواهای جالب و گاها خنده دار بالا می آورد.

یکی از قابل توجه ترین توییت ها در این زمینه، توییتی است که نوشته: « وقتی مسئول آگهی های دیوار حواسش نیست! و عکس هایی را ضمیمه توییت کرده که محتوای عکس ها با تیترهای آن کاملا مغایرت دارد.»

یکی از توییت هایی که به شدت جلب توجه می کند، آگهی فروش یک شهاب سنگ است. مسئولین دیوار قطعا در جریان هستند که چنین آگهی ای جز کلاه برداری نمی تواند معنی دیگری داشته باشد پس تایید چنین آگهی معنی خوبی برای کاربران این سایت ندارد.

آگهی فروش سرکتاب و دعاهای بسیار قوی ثبت شده در دیوار نیز قابل توجه است و در نوع خود جذاب!

در ادامه بررسی های شبکه های اجتماعی به پست قابل تاملی می رسیم که در ادامه با هم مرورش می کنیم:

«دوستم داره به دلیل مهاجرت برخی از وسایلش را می فروشه. امروز موقع گذاشتن آگهی رو سایت دیوار با این پیام مواجه شد: آگهی شما به دلیل عبور از حد تعداد رایگان در ماه در دسته بندی وسایل شخصی نیازمند پرداخت است. ما بخش قوانین سایت را مروز کردیم و ردی از تعداد مجاز در ماه نبود. با پشتیبانی تماس گرفتیم و پرسیدیم تعداد مجاز آگهی در ماه چند تاست؟ جواب: نمی دونم! دوباره پرسیدیم: از کجا بفهمیم حد مجاز ماهانه چند آگهیه؟ باز در جواب پاسخ داد: نمی دونم .

این نقض آشکار اصول تجربه کاربری و البته حق کاربره. با یک پشتیبانی می شود گفت افتضاح. اگر کاربر باید سقفی را رعایت کنه؛ باید، باید و باید در بخش قوانین به آن اشاره شود. در حالی که فقط در مورد سقف سه آگهی در روز نوشته شده است.

اگر کاربر باید به ازای رد کردن سقفی هزینه ای بپردازه هم باید روشن و شفاف باشه. دست آخر جواب پشتیبانی برای چنین سوال های مهمی نباید «نمی دونم» باشه. خیلی عجیبه که این نکات مهم و کلیدی و البته نظر من بدیهی را باید برای حتی کسب و کارهای به ظاهر موفق تکرار کرد.»

در نهایت این بررسی توییتری این نتیجه را در بردارد که کسب و کار موفقی چون دیوار که در حوزه استارتاپ های نیازمندی جزو برندها محسوب می شود؛ قطعا زیر ذره بین است.

از کنار گاف های بزرگ منتشر شده در سایت نیز اگر بگذریم، نمی توان از کنار قوانین شفافی که باید در اختیار کاربران قرار گیرد به راحتی رد شد. از دیوار انتظار می رود ضمن نظارت دقیق تر در تایید آگهی ها؛ به تقویت پشتیبانی بپردازد و صد البته مروری بر قوانینش داشته و قوانینش را بروزرسانی کند.

ارسال نظر