راهکار جدید هواوی برای مقابله با تحریم‌های تجاری ایالات متحده

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد کمپانی هواوی قصد دارد با تاسیس یک کمپانی سازنده تراشه‌‌ اختصاصی در شانگهای در برابر تحریم‌های تجاری ایالات متحده ایستادگی کند.

راهکار جدید هواوی برای مقابله با تحریم‌های تجاری ایالات متحده

هواوی ممکن است راهی را به منظور جلوگیری از عواقب منفی تشدید تحریم‌های تجاری ایالات متحده بیابد. منابع فایننشال تایمز ادعا می‌کنند هواوی در حال برنامه‌ریزی برای تاسیس یک کارخانه تولید تراشه اختصاصی در شانگهای است که قطعاتی را برای تجارت زیرساخت های مخابراتی اصلی این کمپانی تولید کند. این مرکز قرار است توسط یکی از شرکای هواوی به نام مرکز تحقیق و توسعه شانگهای IC اداره می‌شود و تا زمانی که آمادگی ساخت تراشه‌های قابل استفاده برای هواوی را پیدا کند، آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

این کارخانه کار خود را با ساخت تراشه های مبتنی بر تکنولوژی 45 نانومتری بسیار قدیمی آغاز خواهد کرد پس از آن در اواخر سال 2021 به سمت ساخت تراشه‌های 28 نانومتری می‌رود که برای ساخت تلویزیون و مودم‌های اینترنت به اندازه کافی پیشرفته است. در اواخر سال 2022 اما این کمپانی در نظر دارد شروع به تولید تراشه‌های 20نانومتری کند، تا بتواند بیشترین سخت‌افزارهای اینترنتی مبتنی بر تکنولوژی 5G را تولید کند.

با کمک این راه و ذخیره انبوه تراشه‌ها، هواوی از نظر تئوری می‌تواند تجارت سخت افزار مخابرات خود را با اختلالات نسبتاً کمی ادامه دهد. اگرچه تراشه‌های آن از سال 2021 به بعد ممکن است از رقبای بین المللی خود عقب بیوفتد، اما می‌تواند برای بازار داخلی به اندازه کافی خوب باشد تا زمانی که این کمپانی بتواند به رقبای خود برسد.

هواوی و مرکز تحقیق و توسعه IC هر دو از اظهار نظر در مورد این طرح به فایننشال تایمز خودداری کردند، زیرا این شرکت تحقیقاتی این موضوع را "بسیار حساس" می‌داند.

هوآوی در صورت صحت گزارش‌ها ممکن است نگران آینده بلند مدت خود نباشد. اگرچه همانطور که از شواهد پیدا است، در این طرح هیچ اشاره‌ای به تلفن‌های هوشمند ساخت این غول تکنولوژی چینی نشده است. دستگاه‌های موبایل برای رقابت در سطح بالایی به فرایندهای تراشه بسیار پیشرفته ای نیاز دارند (Kirin 9000 در Mate 40 Pro تراشه 5 نانومتری است) و برنامه‌های گزارش شده کارخانه تراشه‌سازی شانگهای نمی‌تواند در تولید تراشه‌های گوشی‌های هوشمند کمکی نمی کند. هواوی می‌تواند به متحدان ساختگی مانند SMIC برای تراشه های تلفن همراه نسبتاً کمتری متوسل شود ، اما با محدود شدن منابع موجود برای تامین تراشه‌های مورد نیاز برای تلفن هوشمند، این کمپانی همچنان باید خط تولید گوشی‌های هوشمند خود را محدود کند.

ارسال نظر