رونمایی Qualcomm از پلتفرم Snapdragon Wear 4100 برای ساعت‌های هوشمند

رسانه کلیک - امروز شرکت Qualcomm از جدیدترین خانواده چیپ ست‌های پوشیدنی با نام Snapdragon Wear 4100+ رونمایی کرد. با توجه به نام این چیپ ست  به نظر می‌رسد این پلتفرم بر اساس Snapdragon 429 mobile Soc باشد.

رونمایی Qualcomm از پلتفرم Snapdragon Wear 4100 برای ساعت‌های هوشمند

چیپ ست Snapdragon 4100+ شامل یک SoC است که در واقع یک پردازنده کمکی برای زمان‌هایی است که شارژ باطری دستگاه کم است. علاوه بر این در این پردازنده یک PMIC، RF برای مودم و GPs و کیت وای فای و بلوتوث و RFFF تعبیه شده است.

چیپ ست Qualcomm چیپ ست 4100+ روی یک پایه 12 نانومتری تعبیه شده است و یک پردازنده Cortex-A53 4 هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 504 در آن تعبیه شده است. این چیپ ست قابلیت پشتیبانی از حافظه 750 مگاهرتزی LPDDR# و حافظه eMMC 4.5 و همچنین ISPهای دوگانه را دارد. همچنین در این پلتفرم از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده شده است. استفاده از دوربین در پلتفرم‌های پوشیدنی چندان رایج نیست و هنوز مشخص نیست چرا این پلتفرم پوشیدن باید شامل یک دوربین 16 مگاپیکسلی باشد.

به گفته طراحان این چیپ ست، Snapdragon Wear 4100+ به نحوی طراحی شده است که کارآیی آن نسبت به نمونه مشابه آن یعنی Wear 3100 تا 85 درصد بهبود یافته است. علاوه بر استفاده از مودم 4G LTE که روی پایه‌ای با تکنولوژی 12 نانومتری سوار شده است دارای یک DSP اختصاصی است که نه تنها باعث می‌شود آنتن‌دهی آن قوی‌تر شود بلکه بسیار کم مصرف است و از Cat.4 LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

در این پلتفرم یک پردازنده کمکی AON تعبیه شده است که باعث می‌شود نه تنها عمر شارژ باطری بیشتر شود بلکه می‌تواند طیف رنگی تا 64K را نمایش دهد. در Wear 3100 تنها از طیف رنگی 16K پشتیبانی می‌شد. این پردازنده کمکی می‌تواند به صورت مداوم ضربان قلب، روند خواب، شمارش گام‌ها، نمایش هشدارها، تایمر و برخی از عملکردهای پلتفرم را پشتیبانی کند.

در چیپ ست Snapdragon Wear 4100 از وای فای و بلوتوث 5.0 استفاده شده است که باعث ماهش مصرف باطری تا 25 درصد می‌شود. این پلتفرم برای سیستم‌عامل google Wear و نسخه متن باز آن انتخاب بسیار مناسبی است. Qualcomm قرار است به زودی از Mobvoi TicWatch Pro 3 که در آن این چیپ ست تعبیه شده است به زودی رونمایی خواهد کرد. از طرفی imoo نیز تا یک ماه آینده از ساعت هوشمندی رونمایی خواهد کرد که در آن از این چیپ ست استفاده کرده است.

ارسال نظر