سهم 3 درصدی سرویس +Apple TV در بازار آمریکا؛ نتفلیکس همچنان در صدر

رسانه کلیک - اگرچه کمپانی اپل روی سرویس +Apple TV خود سرمایه گذاری های سنگینی کرده است، اما ظاهرا این پلتفرم هنوز راه طولانی ای برای موفقیت در پیش دارد.

سهم 3 درصدی سرویس +Apple TV در بازار آمریکا؛ نتفلیکس همچنان در صدر

تحقیقات نشان می دهند سرویس +Apple TV ، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ تنها سه درصد از بازار ایالات متحده را از آن خود کرده و از بقیه رقبای خود یعنی نتفلیکس، دیزنی پلاس و حتی پیکاک عقب افتاده است.

جاست واچ (کمپانی تجزیه و تحلیل پلتفرم های پخش فیلم و سریال) امروز در تحقیقات جدید خود که بر اساس داده های به دست آمده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ انجام شده است، اسامی پرطرفدارترین سرویس های پخش فیلم و سریال را منتشر کرد.

نتفلیکس هنوز بازار را با سهم ۳۱٪ رهبری می کند، حال آنکه سرویس آمازون پرایم درحال رشد بوده و به سهم ۲۲٪ نزدیک می شود. هولو با کسب ۱۴٪ در جایگاه بعدی قرار گرفته و دیزنی پلاس و اچ بی او مکس نیز به ترتیب ۱۳٪ و ۹٪ از سهم بازار را در اختیار دارند. جالب آنکه سرویس های اچ بی او و دیزنی پلاس هر دو بعد از اپل تی وی پلاس شروع به کار کرده اند.

درحالی که شرکت جاست واچ نظری درباره عقب ماندن سرویس اپل و دست نیافتن آن به مقام بالاتر نظری ندارد، اما بدیهی است که شرکت اپل نیز مانند سایر کسب و کارهای بزرگ دنیا، سال سختی را به علت شیوع کرونا پشت سر گذاشته است. از طرفی سرویس اپل تی وی پلاس تنها فیلم های اورجینال را شامل شده و به همین خاطر محتوای کمتری نسبت به سایر رقبا دارد.

شرکت اپل برای جذب کاربران جدید استفاده آزمایشی از این سرویس را برای کسانی که در حال حاضر اکانت آزمایشی دارند، به یک سال افزایش داده است. با این حساب کاربران می‌ توانند تا جولای ۲۰۲۱ به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند. درحالی که این پروژه باید تا ماه فوریه تمام می شده است.

این شرکت به تازگی فصل دوم سریال Dickinson and Servant را روی سرویس اپل تی وی پلاس خود منتشر کرده و قرار است فصل دوم سریال For All Mankind را نیز در ماه فوریه به نمایش درآورد. سرویس مذکور را می توان با پرداخت ماهیانه ۴.۹۹ دلار خریداری و استفاده کرد که شامل استفاده از سرویس اپل وان نیز می شود. علاوه بر این کاربران می توانند از طریق خرید یک آیفون، آیپد، مک یا اپل تی وی، اشتراک آنها را رایگان و به صورت هدیه دریافت کنند.

ارسال نظر