سیستم عامل iOS 14 به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی دریافت می‌کند

رسانه کلیک - کاربران اپل حتی پس از عرضه iOS 15 نیز می‌توانند به کار با سیستم عامل iOS 14 ادامه داده و به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوطه را دریافت کنند.

سیستم عامل iOS 14 به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی دریافت می‌کند

اپل قصد دارد علیرغم عرضه نسخه 15 iOS ، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدیدی را برای نسخه قدیمی‌تر این سیستم عامل، یعنی iOS 14 منتشر کند.

در جدیدترین رویداد توسعه‌دهندگان اپل بسیاری از به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای اعمال‌شده در سیستم عامل iOS رونمایی شدند. بهترین روش برای شناسایی ویژگی‌های جدید یا امنیت بهبود یافته در به‌روزرسانی‌های اخیر، نصب آن‌ها روی دستگاه است.

اما واقعیت این است که برخی مواقع، اعمال تغییر موجب از کار افتادن اپلیکیشن های خاص یا دستگاه‌های جانبی می‌شود. بعضی از محدودیت‌های سازمانی اجازه به‌روزرسانی فوری را به کارمندان نمی‌دهند. به علاوه، گاهی ممکن است اشکالاتی حین اعمال تغییرات به وجود آیند که نیازمند نصب پچ‌های اصلاح‌کننده در به‌روزرسانی‌های بعدی باشند؛ مثل پچ های iOS 11.0.1، iOS 12.0.1 یا نسخه 14.0.1 iOS.

بعضی از کاربران به هر دلیلی ترجیح می‌دهند از سیستم عامل قبلی خود استفاده کنند و تمایلی به ارتقا به نسخه جدید ندارند. کمپانی اپل به عنوان بخشی از سخنرانی‌های خود در کنفرانس WWDC به این موضوع اشاره کرد که کاربران سیستم عامل iOS 14 حتی پس از عرضه نسخه جدیدتر iOS 15 نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کار با این نرم‌افزار ادامه دهند و منتظر به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن باشند. به بیان بهتر، اجباری به ارتقا به iOS 15 نیست.

اپل در این باره توضیح داد:

iOS در حال حاضر دو گزینه برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری را در بخش Settings در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید به محض عرضه رسمی iOS 15 این سیستم عامل را نصب کرده و از ویژگی‌ها و مجموعه کاملی از به‌روزرسانی‌های امنیتی استفاده کنید و یا کار با سیستم عامل iOS 14 را ادامه داده و به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را نصب کنید، تا زمانی که برای کار با نسخه جدیدتر آماده شوید.

بنابراین کاربران نسخه 14 می‌توانند بدون نگرانی بابت نصب نسخه 15 و اشکالات احتمالی ناشی از انتقال به سیستم عامل جدید، از کار با نرم‌افزار کنونی خود لذت برده و به‌روزرسانی‌های امنیتی مربوطه را دریافت کنند.

ارسال نظر