نفس راحت صنعت فناوری چین بعد از پیروزی جو بایدن

رسانه کلیک - صنعت فناوری چین با پیروزی جو بایدن آسوده خاطر خواهد شد؛ اما باید منتظر ماند و دید که موضع رئیس جمهور جدید درباره تنش‌های تجاری بین دو کشور چگونه خواهد بود.

نفس راحت صنعت فناوری چین بعد از پیروزی جو بایدن

صنعت فناوری چین با پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده جانی تازه خواهد گرفت؛ زیرا رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ، در جنگ تجاری بین آمریکا و چین، صنعت چین را مورد هدف قرار داده بود.

براساس گزارش رویترز در روزهای گذشته، تحلیلگران بیان کردند صنعت فناوری چین امیدوار است که برنده انتخابات 2020 آمریکا، جو بایدن باشد؛ زیرا به نظر می‌رسد که او از یک رابطه سازنده استقبال کند و تنش بین هر دو کشور را کاهش دهد. دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ برای بسیاری از شرکت‌های چینی مانع بزرگی بود و باعث شد که آن‌ها از فناوری‌های داخلی خود استفاده کنند. علی‌رغم پیروز شدن بایدن در انتخابات، کشور چین همچنان طبق برنامه‌های اجرایی گذشته عمل می‌کند و تحلیلگران روی توانایی‌های داخلی تمرکز کرده‌اند.

Fang Xingdong، مدیر کنسرسیوم اینترنت و جامعه در دانشگاه ارتباطات ژجیانگ بیان کرده است: «وقتی بایدن اداره امور را به دست بگیرد، ممکن است شرکت‌های فناوری در چین خیالشان راحت شود؛ زیرا با ریاست این فرد، ایالات متحده دوباره از شفافیت و صراحت حمایت می‌کند، به رقابت عادلانه احترام می گذارد و از نوآوری حمایت می کند. اما در زمینه فناوری پیشرفته، رقابت این دو کشور به پایان نمی‌رسد و چین و ایالات متحده در دهه آینده با قابلیت‌های نوآوری واقعی تر و بیشتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.»

برای مشخص شدن موضع رئیس جمهور جدید ایالات متحده درباره تنش‌های تجاری بین این دو کشور، باید منتظر اخبار جدید بمانیم. همچنین هنوز مشخص نیست که تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا چه تاثیری بر شرکت هوآوی، تیک تاکیا وی‌چت خواهد داشت. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه جو بایدن خطر امنیتی را که این شرکت ها برای ایالات متحده ایجاد می‌کنند کنترل می‌کند.

ارسال نظر